9.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Žaneta Hrubá Jana Dušková
Advertisements

Lomené algebraické výrazy
Početní operace se zlomky
Lomené algebraické výrazy
POZORUJ: = = =
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Lomené algebraické výrazy e-learning
Sčítání a odčítání lomených výrazů
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Lomené výrazy – násobení a dělení
7.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Rozšiřování a krácení zlomků
Zlomky Smíšená čísla.
POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Násobení lomených výrazů
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Dělení zlomků.
2.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Násobení racionálních čísel
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Krácení lomených výrazů.
VY_32_INOVACE_Pel_I_10 Výrazy lomené – krácení
Racionální čísla.
10.
17.
4.12 ROVNICE V SOUČINOVÉM A PODÍLOVÉM TVARU Mgr. Petra Toboříková.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Složitější složené zlomky
Lomené algebraické výrazy
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
IV. Násobení lomených výrazů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Zlomky Složené zlomky..
* Dělení zlomků Matematika – 7. ročník *
Rovnost, rozšiřování a krácení.
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
Lomené algebraické výrazy
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
Násobení zlomků.
Digitalizace výuky Příjemce
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lomené algebraické výrazy
* Porovnávání zlomků Matematika – 7. ročník *
Zlomky Dělení zlomků..
Rozklad mnohočlenů na součin
Zlomky (5) Porovnávání zlomků
Zlomky Složené zlomky..
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
Lomené algebraické výrazy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_29
4 KRÁCENÍ ZLOMKŮ.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Transkript prezentace:

9

NÁSOBENÍ ZLOMKŮ + + =

NÁSOBENÍ ZLOMKŮ PŘIROZENÝM ČÍSLEM Zlomek násobíme přirozeným číslem tak, že vynásobíme číslem čitatele a jmenovatele opíšeme.

  2cm 2 cm 2 cm   6 cm 4 cm

  nebo z 6 1 2 3 4 5 6 4

Vypočítej (pomocí násobení):

NÁSOBENÍ ZLOMKU ZLOMKEM  

Vynásob: NÁSOBENÍ ZLOMKŮ PŘIROZENÝM ČÍSLEM Zlomek násobíme zlomkem tak, že vynásobíme čitatele čitatelem a jmenovatele jmenovatelem. Před násobením je vhodné (pokud to jde) zlomky krátit. Krátit můžeme čitatele se jmenovatelem téhož zlomku (tj. krácení do základního tvaru) nebo se jmenovatelem druhého zlomku („křížem“). Výsledek součinu musí být vždy v základním tvaru. Vynásob: zkontrolujeme, zda nelze krátit tj. a) zda jsou oba zlomky v základním tvaru a b) zda nejde krátit 3 s 5 nebo 7 s 2, 2)pokud nejde, vynásobíme čitatele čitatelem a jmenovatele jmenovatelem 3)zkontrolujeme, zda je zlomek v základním tvaru

1 5 3 4 Jsou oba zlomky v základním tvaru? ano  zkontrolujeme zda nejde krátit „křížem“  4 a 16 lze čtyřmi 9 a 15 lze třemi provedeme krácení – krácená čísla škrtneme a nad ně čitelně napíšeme, co zbylo po krácení 4:4 = 1 16:4 = 4 15: 3 = 5 9:3 = 3 1 5 3 4

5 4 Jsou oba zlomky v základním tvaru? ano  zkontrolujeme zda nejde krátit „křížem“  15 a 11 nelze 8 a 10 lze dvěma provedeme krácení 5 4

1 7 2 8 zkontrolujeme zda nejde krátit „křížem“  3 a 24 lze třemi   zkontrolujeme zda nejde krátit „křížem“  3 a 24 lze třemi 10 a 35 lze pěti provedeme krácení 1 7 2 8