Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Územní dimenze a priority Olomouckého kraje
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Kurz DEP 507.  N Ekonomika a podnikání  N Finančnictví a bankovnictví  N Cestovní ruch  N Obecně právní činnost  N.
USMĚRŇOVÁNÍ KONCEPCE A OBSAHU EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ VE STŘEDNÍM OBCHODNÍM ŠKOLSTVÍ ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO
Hospodářský zeměpis ve výuce oboru Podnikání. Obecný cíl výuky předmětu: formování geografického myšlení porozumění hospodářství v jeho územních souvislostech.
Nehmotné statky a průmyslová práva: jejich ochrana, oceňování a komerční využití European Commission Enterprise and Industry.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Výsledky průzkumu a náměty pro inovaci předmětu FINANCE Doc. Ing. Mária Režňáková, CSc.
NÁVRH INOVACE PŘEDMĚTU ELEKTRONICKÝ OBCHOD Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, Ústav informatiky t: ,
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
Management PAE DS 5. ročník. Témata přednášek Vývojové tendence managementu, charakteristika strategického řízení. Poslání podniku, podnikové cíle, identifikace.
Výzkum, vývoj a inovace v ČR Výzkum, vývoj a inovace v ČR Seminář Ochrana průmyslového vlastnictví Praha, 6. června 2007.
Promyšlené podnikání (Design Thinking for Business Innovation) Průmysl (obor podnikání) přívětivý pro vstup Startupů Struktura oboru I. týden.
Modul C1 - Systémy právní ochrany duševního vlastnictví
Cloverleaf Limited s.r.o. IČ: Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky v rámci Operačního.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Environmentální výchova a
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci.
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Uplatňování konceptu ucelené rehabilitace u integrovaných žáků a studentů s tělesným postižením v ČR.
MANAGEMENT V PODMÍNKÁCH ZEMÍ VÝCHODNÍ EVROPY A RUSKA. Dle strategií České republiky jsou oblasti působení českých podniků na mezinárodních trzích jednou.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Globální retailing v Evropě
Zavádění procesního řízení systému údržby do závodu 04 ve společnosti Preciosa, a. s. Turnov Eva Zikmundová.
Vysoká škola Karlovy Vary, o.p.s. Výzkum, vývoj a inovace na VŠ v ČR Pavel Švejda INOVACE 2009, Týden výzkumu, vývoje a inovací v ČR, 1. –
MEZINÁRODNÍ OBCHOD 2012.
Prof. Ing. Jaroslav Jakš, DrSc.
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Firemní bankovnictví Corporate Banking
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
OBCHODNÍ PODMÍNKY V MEZINÁRODNÍM OBCHODĚ - TEORETICKÁ A PRAKTICKÁ ANALÝZA Michal Wit Pospíšil BA (Hons) Bakalářská práce Právnická fakulta Masarykovy univerzity.
Sociální politika KVSOPO Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý
Základy sociální politiky PVZASP Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý.
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvoj dalšího vzdělávání obyvatel na venkově v Moravskoslezském a Zlínském kraji Cloverleaf spol. s r.o. IČ: Tento projekt je spolufinancován.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 1: Charakteristika MSP.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU – SEMINÁRNÍ PRÁCE Nesplněná docházka Ing. Patricia Jakešová
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Mezinárodní právo obchodní, prof. N. Rozehnalová MEZINÁRODNÍ PRÁVO OBCHODNÍ PŘEDNÁŠKA Č. 1.
Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Indikátory naplňování Dlouhodobého záměru MŠMT na období 2011 – 2015 Praha, MŠMT, Brno, JAMU,
Marketingový plán podniku
Ing. Veronika Dostálková MBA
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zdravotnický management
Obhajoba bakalářské práce
Elektronický obchod z pohledu České republiky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
Zdravotnický management
Zdravotnický management
Společné a koordinované politiky EU
MEZINÁRODNÍ OBCHOD 2016.
Organizace a řízení logistiky
Zdravotnický management
Transkript prezentace:

Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D.

Cílem příspěvku je vymezit témata, která budou tvořit obsahovou náplň předmětu Obchodní podnikání

Úvod Vstup České republiky do Evropské unie v roce 2004 změnil pohled na vymezení vnitřního trhu; Inovace v předmětu Obchodní podnikání, který byl nově zařazen do studijního oboru PFO budou průběžně zapracovávány do většiny základních témat tohoto předmětu v kontextu vstupu ČR do EU; Změny budou souviset také s narůstajícím významem obchodu v ekonomice světové, evropské i národní;

Předmět si klade za cíl seznámit studenty s aktuální situaci a poznatky v oblasti obchodního podnikání v následujících logických celcích : Obecné vymezení problematiky vnitřního obchodu a jeho postavení v NH a v EU. Charakteristika obchodního podniku a jeho činnosti. Marketing obchodního podnikání. Další vývojové tendence a jejich sledování.

Dílčí oblasti Obchod jako odvětví národního hospodářství. Význam obchodu v NH. Spotřebitelská a obchodní politika státu. Vymezení základních pojmů v oblasti obchodu. Historie obchodu. Funkce obchodu.

Postavení obchodu v krajinách EU. Změny ve struktuře obchodu ČR. Požadavky obchodu v souvislosti se vstupem ČR do EU. Vnitřní a zahraniční trh. Jednotný evropský trh. Kategorizace a klasifikace obchodních činností. Podmínky obchodního podnikání.

Obchodní podnik. Právní úprava podnikání v obchodě na jednotném evropském trhu- výhody a nevýhody právních forem obchodních podniků v jednotlivých vybraných státech EU. Ekonomika obchodního podniku. Obchodní strategie a plány. Řízení obchodního podniku- praktické příklady.

Vztah marketingu k obchodní činnosti: Řízení obchodních činností s orientaci na potřeby a požadavky zákazníků. Obchodování na průmyslových trzích. Obchodování na spotřebitelských trzích.

Další vývojové tendence a jejich sledování. Cílem poslední kapitoly je poukázat na koncentrační tendence ve vývoji obchodních struktur. Seznámit vás s různými formami koncentrace-integraci a kooperaci podniků. Prezentovat změny obchodních struktur v České republice.

Shrnutí Předmět má rozsah 2-1 (2 hod/týdně přednášek a 1 hod/týdně cvičení) Smyslem přednášek je poskytnout ucelený teoretický přehled o současném stavu poznání a dalším vývoji vnitřního obchodu v chápání nových podmínek (po vstupu ČR do EU). Záměrem cvičení je naučit studenty aplikovat tyto poznatky na konkrétní oblasti (obory, podniky) se smyslem vyhledávat příležitosti pro obchodování na národním a evropském trhu.

Děkuji za pozornost