Metodika šetření PISA PhDr. Josef Basl, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Advertisements

Konference Asociace aktivních škol
V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ
K-base – Středočeská alternativa Freebase
ECVET v Programu celoživotního učení
Seminář k PISA 2012 RNDr. Jana Palečková
Testy pro testování žáků 5. a 9. tříd 2012
Obecná východiska, zdroje ►Mezinárodní soustavy kvalifikací ►Národní soustava kvalifikací pro terciární sféru ►Projekt Q-RAM/ Národní kvalifikační rámec.
Školní zpráva s výsledky z hlavního šetření PIRLS 2011 a TIMSS 2011.
PISA 2012 – oblast řešení problémů
Aktivity Ústeckého kraje v rámci implementace RIS ÚK.
Národní systém inspekčního hodnocení vzdělávací soustavy v České republice RNDr. Bc. Pavel Faltýsek Praha,
Příprava a realizace PISA 2015
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Šetření čtenářské gramotnosti
Gymnázium, základní škola a mateřská škola Mánesova Sokolov
InspIS ŠVP pro ZV, SV.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Realizované projekty ESF Další vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů Nové přístupy k využití ICT ve výuce přírodovědných předmětů na ZŠ Nové přístupy.
Využití výsledků PISA ve školách PhDr. Josef Basl, Ph.D., Mgr. Radek Blažek Oddělení zjišťování výsledků vzdělávání.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
AUTOEVALUACE ŠKOLY Základní škola Jablonec n.Nisou - Rýnovice.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
”Národní tým expertů ” Dům zahraniční spolupráce Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Interaktivní program Alf pro tvorbu testových úloh
PISA 2012 Matematická gramotnost patnáctiletých žáků
Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Odbor 10 mezinárodních vztahů INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Kompetence I Příprava a realizace mezinárodních výzkumů.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Mezinárodní šetření a jejich místo v činnostech České školní inspekce Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Závěrečná konference projektu Kompetence.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
HLAVNÍ CÍL PROJEKTU Zlepšit podmínky pro výuku strojírenských oborů.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Hodnocení kvality vzdělávání v Libereckém kraji Informace o průběhu projektu Ing. Petr Rychlovský.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD PISA prosince 2010.
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Kvalita a efektivita počátečního vzdělávání ve školním roce 2015/2016
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Šetření uplatnění absolventů vysokých škol
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Testování žáků (státní) – dosavadní zkušenosti
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Společné setkání „minitýmů“
NSK – vazby na evropské procesy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Úvodní seminář Klíčová aktivita č. 3
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
Komplexní systém hodnocení
Krajské akční plánování
Analýza potřeb v území.
Úvod do matematické analýzy - pokračování 3
Polytechnické vzdělávání v praxi
Hlavní manažér SP Kvalita I
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Klíčová role zástupce ředitele při zkvalitňování pedagogického vedení školy Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Praha,
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
10. setkání TS Podpora polytechnického vzdělávání (přírodovědné a technické vzdělávání) KAP JMK 16. května 2018.
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Vítejte na třetí místní konferenci
Transkript prezentace:

Metodika šetření PISA PhDr. Josef Basl, Ph.D. Oddělení zjišťování výsledků vzdělávání

Zaměření Výběr vzorku – školy, žáci Testované oblasti Metodika šetření PISA Zaměření Výběr vzorku – školy, žáci Testované oblasti Vývoj úloh a dotazníků Design testování

Výběr vzorku Jednotné procedury Technické standardy OECD Databáze Metodika šetření PISA Výběr vzorku Jednotné procedury Technické standardy OECD Databáze Mezinárodní centrum Reprezentativnost Stratifikace Školy Žáci

Testované oblasti Čtenářská, matematická, přírodovědná Metodika šetření PISA Testované oblasti Čtenářská, matematická, přírodovědná Gramotnosti – rozšíření (PS, FG) Střídání - cykly

Vývoj úloh a dotazníků Úlohy – zapojení národních center Řešení trendu Metodika šetření PISA Vývoj úloh a dotazníků Úlohy – zapojení národních center Řešení trendu Mezinárodní verze – A, F Národní verze Kontroly – mezinárodní centrum Pilotní ověření, úpravy pro hlavní šetření

Design testování (1) Příprava na testování – škola, zadávání Metodika šetření PISA Design testování (1) Příprava na testování – škola, zadávání Testové nástroje Režimy zadávání - specifika Den testování – časový průběh Testové sešity – rotace, různé úlohy Vyhodnocování žákovských odpovědí Dotazníky – povolání rodičů

Design testování (2) Koncepční rámec Uvolněné úlohy Metodika šetření PISA Design testování (2) Koncepční rámec Uvolněné úlohy

PhDr. Josef Basl, Ph.D. Oddělení zjišťování výsledků vzdělávání Fráni Šrámka 37, 150 21 Praha 5 Tel.: +420 251 023 110 Email: josef.basl@csicr.cz ǀ www.csicr.cz