Koučink „Obvykle nás lépe přesvědčí důvody, které nalezneme sami, než ty, které se zrodily v mysli druhých.“ Blaise Pascal.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozpoznání motivačního ladění a motivační profil jednotlivce
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Poradenské služby podporující vzdělávání dospělých: realita nebo sen?
Konference HR ŽIVĚ Vzděláváním k vyšší výkonnosti Kdy je vhodný čas pro spolupráci s poradenskou společností Irena Grimová, Training & Development Head.
Manažerská moudrost © Outward Bound – Česká cesta Outward Bound – Česká cesta, s.r.o.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Vývoj konceptu kompetencí v celoživotním učení a vzdělávání – teoretická východiska a aplikace v neformálním vzdělávání PhDr. Michaela Tureckiová, CSc.
Analýza a popis pracovního místa
a jeho využití u klientů po CMP
Jak lépe rozumět týmům? Michal Osuský Cyril Hoschl Veronika Langrová.
CHEMIE KOLEM NÁS Brno, GUMOTEX OBSAH 1.Představení firmy 2.Trh práce a očekávání zaměstnavatele 2.1 Vzdělanostní struktura 2.2 Hard a soft.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Fórum cestovního ruchu Ostrava – Dolní Vítkovice 14. října 2013.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
Firemní kultura - změna motivační strategie
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Podniková ekonomika Personální činnost.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Projektové řízení.
Název příjemce: Základní škola Šaratice, Náves 96, příspěvková organizace Název partnera: Z ákladní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov Číslo.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
1 Měření efektů manažerských vzdělávacích a rozvojových aktivit Štěpán Galbavý Partner Inventa,s. r. o.
Koučování – nejúčinnější způsob zvyšování kompetencí manažerů
Strana: 1 © Vema, a. s. Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Nabídka služeb TMS Petr Galatík – TMS, A.B.Svojsíka 28, Vyškov, telefon: , mobil: fax: mail:
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
I vzděl á v á n í je zbož í 1. část – efekt tréninků - vazba na frekventanta - vazba na frekventanta 2. část – dodavatel - útvar vzdělávání a nákupčí -
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Nikdo není schopen zahrát sám celou symfonii ...
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Koučování a koučovací otázky
1 Roman Kučera – VŠB – TUO Radka Najmanová - OU Michael Rada – VŠP Jiří Bolgáč – SLU 2.
Evropské jazykové portfolio v praxi
Multidisciplinární spolupráce ve zdravotnictví (MS)
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
MANAŽERSKÝ KOUČINK MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
MANAŽERSKÉ KOUČOVÁNÍ Milada Blažková
Osnova výuky_únor 2011 MANAŽERSKÝ KOUČINK MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Řízení a plánování kariéry
Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1.LF UK Mgr. Pavla Kordulová
Vůdcovství Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Domov Svojšice Realizace systému profesního vzdělávání v Domově Svojšice.
Ředitel - manažer učící se organizace KA3. Účastníci 6 ředitelů ZŠ a SŠ v Kraji Vysočina.
Psychologické disciplíny II. Část Aplikované. Jedná se o obory, které zkoumají určitou konkrétní oblast lidské činnosti z psychologických aspektů Jedná.
© Martin ŠIKÝŘ 2011 l Řízení zaměstnanců neziskových organizací l Řízení zaměstnanců neziskových organizací.
Gabriela Šustková, Josef Havela, Petr Štěpáník Koučování ředitelů škol informace k pilotnímu projektu.
SUPERVIZE z Jak se učit ze zkušenosti svého týmu? Mgr. et Mgr. Veronika Víchová CACIO 8.září 2016
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
KOUČOVÁNÍ jako nástroj pro ROZVOJ ZMĚN POSTOJŮ A CHOVÁNÍ Jak vybírat kouče ??? Tim Šlapák Akreditovaný profesionální kouč ČAKO Acredited Senior Practitioner.
Manažerský koučink MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Výstupy pracovních skupin
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Koučink „Obvykle nás lépe přesvědčí důvody, které nalezneme sami, než ty, které se zrodily v mysli druhých.“ Blaise Pascal

Koučování Pomáhá definovat - kde chci být a jednodušeji - jak se tam dostat rychleji a jednodušeji Koučink je o současnosti a budoucnosti. Koučink je velmi efektivní metoda, jak úspěšně projít změnou, jak změnu iniciovat, jak dosáhnout viditelných výsledků v reálném čase.

Kouč Pomáhá lidem lépe stanovit jejich cíle a následně jich dosahovat Je schopen s klientem navodit vztah vzájemné důvěry a podpory Umí aktivně naslouchat Klade důraz na převzetí odpovědnosti klientem při naplňování cílů

Úkoly kouče Provést své klienty změnou: kterou si přejí které se obávají ve které se potřebují více orientovat ve které potřebují více jistoty kterou chtějí uskutečnit co nejlépe Každý kouč se musí řídit etickým kodexem

Průběh koučovací schůzky podle GROW modelu

Jak se stát koučem?! Doklady potřebné pro akreditaci: Potrvzení o ukončení VŠ vzdělání Určitý počet výukových hodin zaměřených na vzdělávání v oblasti koučování Dopisy od klientů s referencemi Doklad o absolvování urč. Počtu klientských koučovacích hodin Doporučující dopisy od koučů akceptovaných akreditační komisí Doklad o aktivním působení v oblasti koučování (min. 1 rok) Dokumenty o praxi mimo koučování (doporučuje se)

Jak se stát koučem ?! 2 Akreditovaný kouč 1. stupeň akreditace opravňuje k působení na pozici kouče pod supervizí kouče 2. (akreditovaný profesionální kouč) nebo 3. stupně (akreditovaný kouč supervizor) platnost akreditace – 3 roky http://www.cako.cz/index.php?ckat=11&lang=cz

Kouč „Sport je dobrý, když je dramatický a když se nikdo nefláká.“ "Přece se z toho neposerem!" Ivan Hlinka

Typy koučinku Individuální Týmový Business Životní Nemůžeš vyřešit problém se stejným uvědoměním, s jakým jsi ho vytvořil. Albert Einstein Týmový "My jsme nevěděli, že vy to nevíte." účastníci firemního výjezdu při diskusi o komunikaci ve firmě Business Životní

Spektrum technik koučování

Přínosy koučinku Pro management Lepší komunikace Vyšší produktivita Lepší pracovní vztahy na pracovišti Lepší kvalita pracovního života Lepší poznání Lepší péče o zákazníky

Přínosy koučinku 2 Pro manažera Lepší řízení sebe a ostatních Je schopen mnohem lépe řídit Rozvíjet talenty Dávat důvěru Předávat odpovědnost Lépe se znát Mít úspěch při řízení projektu se svým týmem Mít potřebnou motivaci, a autonomii pro uskutečnění změn požadovaných firmou

Přínosy koučinku 3 Výsledky u koučovaného Rozvoj osobního a profesního potencionálu Zvyšování výkonnosti a osobní spokojenosti Zlepšení flexibility a adaptability vůči změnám Koučovaný se učí efektivně používat sám sebe Více si sebe váží a lépe si rozumí Je schopen se rychleji a přesněji rozhodovat Umí lépe pracovat s časem a prioritami Umí se soustředit na výsledky a dosahuje jich snadněji Cíle jsou jednoznačnější a strukturovanější, ví co chce Lepší vnímání reality a zvýšení odpovědnosti

European Coaching Survey 2007/2008 Nejvíce je koučování rozšířené ve Velké Británii a v Německu – až 70 % všech koučů v EU Výzkum probíhal v 35 zemích. Mezi jednotlivými zeměmi existují velké rozdíly. 12 z 27 zemí EU (všechny v západní a severní Evropě) přijímá koučování jako běžný obchodní nástroj.

European Coaching Survey 2007/2008 2 Pouze v 11 zemích EU je profesionální koučování na úrovni skutečné profese ve smyslu akreditací, etických kodexů, profesionálních asociací apod. Pouze 3 - 4 % všech evropských koučů fungují v bývalých komunistických zemích, které jsou členy EU a tvoří asi 20 % populace EU. Pouze v 5 zemích EU převažuje direktivní přístup ke koučování. V 9 zemích převládá nedirektivní přístup. Zbylých 13 odpovědělo nerozhodně. V jednotlivých státech byly zaznamenány výrazné lokální charakteristiky a preference ve způsobu chápání a výkonu koučování.

Děkujeme za pozornost

Zdroje: Daňková,M.;Koučování – Kdy, jak a proč; Grada Publishing a. s.; Praha 2008 http://koucinkcentrum.cz www.koucink.com www.tymovykoucink.cz www.cako.cz http://www.pwc.com/cz/cze/ins-sol/issues/2006/KoucovaniPresBariery_IM.html