Kružnice – řešené příklady

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stereometrie - Vzdálenosti, odchylky
Advertisements

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ • Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. • Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Pravoúhlý a obecný trojúhelník řešené příklady
KUŽELOSEČKY 1. Kružnice Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Konstrukce trojúhelníku ze tří stran
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Goniometrické funkce II.
Kuželosečky - opakování
Řešené příklady – goniometrické funkce I
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín PARABOLA.
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_KvK_MA_4L_26
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Grafy funkcí – hledání předpisu.
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín HYPERBOLA 1.
Grafy goniometrických funkcí řešené příklady
Elipsa VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
Vzájemná poloha dvou kružnic
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_02.
Diferenciální geometrie křivek
Kuželosečky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
STATIKA TĚLES Název školy
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_01.
STATIKA TĚLES Název školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B11 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníDuben.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_11.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_04.
Přednáška č. 4 Kosoúhlé promítání Opakování Mongeova promítání.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Elipsa 1.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Kružnice trojúhelníku opsaná
Vzájemná poloha dvou přímek v prostoru
Obecná rovnice přímky v rovině
Parabola VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové v rovině a prostoru
Kvadratická rovnice Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice
Kružnice Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Vzájemná poloha paraboly a přímky
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
KOLEKCE ÚLOH PRO MATEMATICKÝ SEMINÁŘ trojúhelník z těžnic
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Kružnice trojúhelníku vepsaná
Transkript prezentace:

Kružnice – řešené příklady Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Kružnice – řešené příklady 1

CZ.1.07/1.5.00/34.0266 Číslo materiálu VY_42_INOVACE_StJ_MA_1A_03 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0266 Číslo materiálu VY_42_INOVACE_StJ_MA_1A_03 Autor Mgr. Jaroslava Šťastná Tematický celek Kuželosečky Ročník 4. Datum tvorby 14. 11. 2012 Anotace Žáci se učí, jak řešit příklady na téma kružnice v analytické geometrii. Prezentace je určena pro předmět matematika. Metodický pokyn Žáci jsou vedeni vyučujícím k samostatnosti v myšlení a počítání . XxX – značka autora, yy – číslo sady (bude přiděleno) zz – číslo materiálu v rámci sady (1–20) tttt – volitelné textové označení podle obsahu 2

Příklad č.1 Určete střed a poloměr kružnice Koeficienty u x a y rozložit v součin, jedním z činitelů je vždy číslo 2 , druhé číslo zapsat do závorky a doplnit na druhou mocninu dvojčlenu

Příklad č.2 Určete p tak, aby bod K[4 ,1-p ] ležel na kružnici Dosadit souřadnice bodu K do rovnice kružnice

Příklad č.3 Určete p tak, aby se kružnice dotýkala přímky x = 1 určete středovou rovnici S[1,-4] r = 5

Příklad č.4 Napsat rovnici kružnice, která se dotýká obou souřadných os a prochází bodem L [-1,-2] Střed kružnice, která se dotýká obou souřadných má obě dvě souřadnice stejné !!! Řešení bude ze III. kvadrantu S [-r, –r ] Dosadit souřadnice bodu L

Příklad č.5 Napsat rovnici kružnice, která má střed na ose y , dotýká se přímky x = 4 a prochází počátkem.

Příklad č.6 Napsat rovnici kružnice, která se dotýká obou souřadných os a střed leží na přímce x–y+2 = 0 Řešení nebude ze IV. kvadrantu I. kvadrant S[r,r] r – r +2 = 0 II. kvadrant S[-r,r] - r – r +2 = 0 r = 1 III. kvadrant S[-r,-r] - r + r +2 = 0 .

Příklad č.7 Napsat rovnici kružnice, která se dotýká osy y v bodě L[0,6] a prochází bodem K[-3,5]

Příklad č.8 Napsat rovnici kružnice, která je opsaná trojúhelníku KLM , K[0,3] L[-2,1] M[-5,4] Napsat obecnou rovnici kružnice Dosadit postupně souřadnice bodů K, L, M do rovnice kružnice K : L : M : Vyřešit soustavu Napsat rovnici kružnice