LÉČIVÉ ROSTLINY. Lé č ivá rostlina je taková, která svými látkami ovliv ň uje stav organismu. K lé č ení mohou být použity r ů zné č ásti bylin, ke řů,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nově pěstované rostliny a jejich využití
Advertisements

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
JAVORY Tobiáš Ondřej Velinský 3.C
Pracovní list - Rybník 1.Které rostliny rostou na mělčinách rybníků? (K obrázkům přiřaď názvy). 2.Naber vodu z rybníku a pozoruj živé organismy, urči pomocí.
LÉČIVÉ ROSTLINY. ZAJÍMAVOSTI Je taková rostlina, která svými obsahovanými látkami. Příznivě ovlivňuje stav organizmu. Metoda užívající k léčivých rostlin.
Vytvořili nej borci z devítky…
Lilkovité.
Invazivní druhy Zpracovaly: Lucie Janýšková, Eva Vavříková, Magdaléna Hofrová, Marie Balová, Diana Jurčáková.
Jetel Luční (Trifolium pratense )
Simona Keková, KMD FreeDeK
Kdo z Vás uhodne, o čem se dnes budete učit? Hádejte po písmenech:
Rostliny Pokojové rostliny.
Digitalizace výuky Příjemce
Aneta Kiková, KMD FreeDeK
DRAČINEC Nelly Olbertová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_INOVACE_238_JEHLIČNATÉ_STROMY Téma: JEHLIČNATÉ.
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Pěstování hlívy ústřičné
Používá se v kuchyni,v medicíně i jako droga
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Léčivé byliny Kód VM:
Podzimní zahrada.
TLUSTICOVITÉ (Crassulaceae)
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_INOVACE_239_LISTNATÉ_STROMY Téma: LISTNATÉ STROMY.

Název rostliny: Papája obecná
Základní struktura živých organismů
Tropický pás - rostliny
Herbář 7.třída.
Afrika - poloha a členitost: ostrovy a poloostrovy
Lilkovité rostliny Zpracovali Simona Rušarová- vše společně
Vypracoval: Antonín Jiříček - text Martin Kelar - obrázky, text
Aloe Vera Veronika Petříčková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_187_PÁROVÉ_SOUHLÁSKY_D_T Téma: PÁROVÉ.
Les-Lesní patra.
Jak by měla společnost, politici a plátci zdravotní péče přistupovat k civilizačním chorobám 21. století.
Liliovité Rostliny Vojtěch Vašků 7.C. Popis  -rostou volně v přírodě a jsou pěstovány i jako okrasné -pouze byliny -listy-jednoduché -zásobní látky ukládají.
Využití v praxi Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_PRVOUKA.
Konec ochrany zemědělské půdy před zástavbou? Legislativní ochrana půdy před záborem 24. května 2016.
KANÁRSKÉ OSTROVY. Kanárské ostrovy jsou autonomním společenstvím Španělska a souostroví sedmi hlavních ostrovů a několika dalších menších ostrůvků sopečného.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: VY_32_Inovace_ – Halogeny Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_III.Vu_SBĚR.
Atmosféra.
Název: Železniční doprava ve světě Autor: Jiří Čekal Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Dopravní zeměpis světa Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
POZNÁŠ ? Anotace: Materiál je určený pro práci s interaktivní tabulí.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Technika obsluhy – Pěstování kávy
Život tajemného mořského slimáka
VY_32_INOVACE_PŘBOT.18 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Lískovité, habrovité Čeleď Corylaceae Carpinaceae
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_PŘÍRODOPIS
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_PŘÍRODOPIS
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Stejskalová Hana
Cukrářské technologie – pálená hmota a listové těsto
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obrázek dostupný z: ZVÍŘATA Obrázek dostupný z:
VY_32_INOVACE_Z7. 18 Autor: Mgr
STROM, KEŘ, BYLINA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření březen 2012
Lesní patra.
VY_32_INOVACE_02_PŘV_ROSTLINY
JEHLIČNATÉ STROMY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_17_STROMY, KEŘE, BYLINY_BLECHOVÁ
Růžovité 2 - čeleď pojmenovaná po královně květin - růži 1.
Živé organismy.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Opakování učiva pro 7. ročník
Transkript prezentace:

LÉČIVÉ ROSTLINY

Lé č ivá rostlina je taková, která svými látkami ovliv ň uje stav organismu. K lé č ení mohou být použity r ů zné č ásti bylin, ke řů, strom ů č i hub. Celosv ě tov ě je z známých druh ů vyššých rostlin.

ALOE PRAVÁ Aloe je víceletá, stálezelená rostlina, citlivá na chlad. Dor ů stá do výšky 30cm.V medicín ě se aloe používá p ř es 2000 let. Roste ve skupinách. Pochází ze severní Afriky, Kanárských ostrov ů a Kapverd.

obrázky

Využití Používá se proti puchý řů m, v kosmetickém pr ů myslu, na imunitní systém. Vyrábí se z ní nap ř. Aloe vera (mast, šampón, nápoj). Její lé č ivá č ást je v listech.

konec Prezentace od Mariána Š.