Hana NAVRÁTILOVÁ, Štěpánka KUČEROVÁ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení společnosti
Advertisements

1 Promotion kampaň Národního orgánu pro koordinaci říjen / listopad 2008.
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
Finanční možností svépomocných skupin
Skupina E.ON Czech Business Unit koncernu E.ON Energie.
30. červen, 2006 Role Agentury pro regionální rozvoj v marketingu Moravskoslezského kraje Marek Prorok, PR a marketing, ARR.
UVÁDÍ / PRESENTS. AGENTURA ROKU AGENCY OF THE YEAR.
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ VÍTEJTE U NÁS Praha, 27. května 2009.
Hospodářská komora hlavního města Prahy Partnerství je součást zdravého podnikání Prezentace pro Městskou část Praha 13.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Národní tematická síť F NTS F – národní tematická sít F Ing. Václav Götz 19.listopadu 2007.
Financování politických stran a regulace politických kampaní Prorůstání ekonomiky a politiky Vladimíra Dvořáková CESTA Praha, , hotel Jalta.
Asociace výzkumných organizací Asociace výzkumných organizací – činnost a poskytované služby Ing. Václav Neumajer výkonný předseda Asociace výzkumných.
Dům zahraničních služeb Vypracovala: Eva Jermanová.
Říjen 2012VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední.
Nemoforum jako zdroj legislativních námětů v oblasti informací o území Růžena Zimová Nemoforum / Stavební fakulta ČVUT Konference ISSS, , Hradec.
Představení klubu manažerů
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
1 Konference ZASTUPOVÁNÍ ZÁJMŮ V EU Senát Parlamentu České republiky Praha, 11. listopadu 2008 Ing. Roman Línek Člen Výboru regionů EU vicehejtman Pardubického.
Marketingové prostředí
ANECT a.s. – představení společnosti
SOS dětské vesničky.
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
„Matka měst“ „Zlatá Praha“ „Stověžatá Praha“
Dávid Jánošík, Markéta Uhnavá, Lucie Hromková
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman
Sun Tour s.r.o. Prezentace cestovní kanceláře. Historie a současnost firmy Firma Sun Tour s.r.o. byla založena r.1992, člen Asociace cestovních kanceláří,
Jan Martof Služby v oblasti reklamních a dárkových předmětů aneb darovat „propisku“ už nestačí.
Konference CATE 2001 EXPERT & PARTNER engineering.
Reklamní agentura Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
Tisk jako marketingový nástroj Mgr. Pavel Brabec prezident AČRA MK Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Print Forum ,
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Zdeněk Pospíšil. Mezinárodní obchodní značka, pod kterou japonská firma Panasonic Corporation prodává své výrobky z oblasti domácí elektroniky. Vznikla.
Síť EUROPE DIRECT Úkolem informační sítě EUROPE DIRECT je šířit informace a doporučení týkající se politik EU a aktivně podporovat diskuze o Evropské.
1 Největší Běžecký závod pro studenty středních škol v ČR 14 semifinálových závodů v centrech měst v celé ČR Finálový závod v rámci Volkswagen klasického.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Jan Kofroň Klub inovačních firem AIP ČR Brno,
Společnost Eurotel pro státní správu. 2 Silný partner pro veřejnou správu ›Společnost Eurotel poskytuje dlouhodobě všem zákazníkům profesionální servis.
PROFIL AGENTURA XACT s.r.o. Agentura Xact s.r.o., Ruská 8, Praha 10.
Citibank Bert Pijls Člen představenstva a ředitel retailové banky.
VÝZKUM A ANALÝZA SITUACE PROJEKČNÍCH A INŽENÝRINGOVÝCH FIREM 2012 Tomáš Krejča, BenchCom BenchCom, s.r.o. Černokostelecká Říčany.
Ministerstvo financí je ústředním orgánem státní správy pro –státní rozpočet republiky, –státní závěrečný účet republiky, –státní pokladnu České republiky,
Adam Kajn, Jaroslav Ferda
Reklamní služby Zuzana Brestičová Petr Marvan Jan Walik.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Hotelový provoz VY_INOVACE_Kaluzova_ Organizace hájící zájmy hotelů. Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám.
SBERBANK CZ VÁŠ SILNÝ A SPOLEHLIVÝ OBCHODNÍ PARTNER ŘÍJEN 2014.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Profesní inženýr nositel technických inovací Profesní titul euroinženýra a vedení registru jeho držitelů Ing. Zdenka Dahinterová EUR ING Praha
Historie vzniku  celostátní všeoborové konference NNO, vznik Stálé komise konference NNO  celostátní všeoborová konference NNO,
MENSA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Australia. A Wealth of Opportunities. Význam hornictví v Austrálii Rok aktivity Možnosti pro spolupráci Austrálie – Váš možný partner Jan Brejcha.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
FILMOVÉ KANCELÁŘE Ludmila Claussová
Sdružení AMIGA - Agency for Migration and Adaptation
Spolupráce organizací občanské společnosti na úrovni EU
Promotion kampaň Národního orgánu pro koordinaci říjen / listopad 2008
Role sektorových rad jako reprezentantů zaměstnavatelů v procesech NSK
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
Sociální práce TEĎ a TADY II
Svaz měst a obcí ČR Základní informace o činnosti
Transkript prezentace:

Hana NAVRÁTILOVÁ, Štěpánka KUČEROVÁ Reklamní agentury Hana NAVRÁTILOVÁ, Štěpánka KUČEROVÁ

Situace na českém trhu Na českém trhu momentálně působí téměř stovka reklamních agentur sdružených v asociacích AKA (Asociace komunikačních agentur) a AČRA M. K. (Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace), které se zabývají full servisovými službami Vedle nich působí na trhu celá řada dalších reklamních agentur a kreativních shopů, které nesplňují podmínky pro vstup do těchto profesních asociací, nicméně nacházejí na trhu své zákazníky

AČRA M.K. (Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace) vznikla na jaře 1992 dobrovolné, nepolitické sdružení fyzických a právnických osob, vystupující jako právnická osoba. členem Rady pro reklamu, Arbitrážní komise RPR a Hospodářské komory republiky Činnost asociace je zaměřena na koordinaci a zastupování společných zájmů svých členů, jejich zastupování vůči příslušným oborovým svazům a orgánům státní správy, poskytování odborných informací, poradenských služeb a vyvíjení činnosti k prosazování příznivé image reklamy. V současné době sdružuje AČRA M.K. celkem 50 členů Členem asociace může být fyzická nebo právnická osoba, jejíž roční obrat představuje nejméně 6 mil. Kč, která převážně pracuje v sytému „full service“, která není přímo či nepřímo ovládána nebo kontrolována médii a která zaplatí členský poplatek a příspěvek na propagaci asociace.

AKA (Asociace komunikačních agentur) Posláním AKA je služba současným i očekávaným kolektivním potřebám komunikačních agentur ČR Jejím cílem je péče o zvyšování kvality komerčních komunikací, zejména reklamy v České republice a to v souladu s vývojem komerčních komunikací v Evropě. AKA je mluvčím svých členů, reprezentuje je v otázkách společných zájmů, hájí jejich zájmy v jednáních s médii, vládními orgány, parlamentem, senátem a dalšími institucemi. Současně spolupracuje s profesními organizacemi, zvláště pak s Radou pro reklamu ČR a Evropskou asociací komunikačních agentur a přispívá radami, zkušenostmi a výukou, včetně organizování odborných soutěží, k vyšší efektivitě práce svých členů a úrovně komerčních komunikací v České republice. Členské agentury AKA jsou napojeny na informační zdroje v Evropě i v USA. AKA je členem EAAA (Evropská asociace reklamních agentur) a úzce spolupracuje s AAAA (Americká asociace reklamních agentur). V AKA jsou sdruženy agentury malé, střední a velké. Členy jsou i mediální agentury specializované pouze na plánování a nákup médií. Nejmenší agentura má 7 stálých zaměstnanců, největší více než 100. Členské agentury jsou kapitálově české, smíšené či zahraniční. zastřešovala, zastupovala a hájila společné zájmy svých členů.

Partneři AKA Rada pro reklamu (RPR) byla založena v srpnu 1994 zadavateli, agenturami a médii po vzoru vyspělých evropských států jako první východoevropská organizace samoregulace reklamy k dosažení čestné, decentní, legální a pravdivé reklamy na území České republiky. RADA má v současnosti 19 členů, kteří tvoří Valnou hromadu Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) Asociace pro venkovní reklamu (AVR) Asociace třídimenzionální reklamy (A3DR) Samoregulací reklamy chápeme nezasahování státu do oblasti reklamy a její regulaci samotným reklamním průmyslem. Samoregulace je velmi flexibilní, rychle se adaptující nástroj, reflektující vývoj a změny na reklamním trhu.

Tab. 1: Reklamní agentury, jejichž hrubý zisk byl na českém trhu v roce 2001 větší než 100 mil. reklamní agentura hrubý zisk 2001 YOUNG and RUBICAM 300 mil. LEO BURNETT 291 mil. MARK/BBDO, s.r.o. 278 mil. ARK THOMSON 241 mil. EURO RSCG New Europe 207 mil. MCCANN-ERICKSON PRAHA 187 mil. OGILVY and MATHER 169 mil. PUBLICIS, s.r.o. 142 mil. BBK ADVERTISING s.r.o. 122 mil. LOWE LINTAS GGK, s.r.o. 109 mil. TBWA Česká republika 100 mil.

Strategie Strategie je B2B týdeníkem, který je leaderem na trhu magazínů zaměřených na oblast médií, reklamy a marketingové komunikace Vychází od roku 1993 Čtenost Strategie v její cílové skupině dosahuje hodnoty 98%, což představuje téměř 40 000 čtenářů, kteří rozhodují o investicích ve výši 30 mld. Kč do marketingové komunikace v ČR

Nejvýznamnější české reklamní agentury Tab. 2: České reklamní agentury, jež jsou členem AČRA M.K. a jejichž obrat v roce 2001 přesáhl 50 mil. Kč reklamní agentury obrat v roce 2002 (v mil.) počet zaměstnanců Grátis 163 30 Quo New s.r.o. Reklamní agentura 84 14 6promotion s.r.o. 83 16 Hanton ČR, s.r.o. 80 45 IDEAS ADVERTISING s.r.o. 74 17 Sport Bohemia, a.s. 69 11 MARCO reklamní agentura, spol. s.r.o. / BBN Czech Republic 60 20 Seřazeno podle ročního obratu, všechny jsou členy AČRA M.K., Hanton vytváří světelné reklamy, Marco je přísluší ke globální komunikační skupině BBN The Multicultural agency, má 3 dceřinné společnosti

Reklamní agentura Grátis s.r.o. Vznikla v roce 1992 Ryze česká full servisová reklamní agentura se specializací na Direct Marketingové služby Členem AČRA M.K. je od roku 2000 Klienti: Autodružstvo Podbabská, BAPA, Brain (CZ), CSc Computer Services, Česká pojišťovna, Elektro Spáčil, Europe Technics, I.N Global, a.s., Jena nábytek, Lek Pharma, Makro Cash and Carry ČR, Ministerstvo práce a sociálních věcí, Norma, k.s., OBI, SIKO, Stavo Artikel, Woodface

Reklamní agentura Quo New s.r.o. Vznikla na podzim roku 2001 v důsledku restrukturalizace společnosti Quo, spol. s.r.o. převzala veškeré aktivity od společnosti Quo, spol. s.r.o. s vyjímkou provozování venkovní reklamy V současné době působí v Benešově, má však další provozovny v Praze vystupuje i v roli mateřské firmy s účastí v několika dceřiných společnostech, jejichž prostřednictvím poskytuje reklamní služby i v některých dalších regionech České republiky (Brno, Tábor), ale i na Slovensku (Bratislava) Nejvýznamnější klienti: BMW, Europa Mobel, Siemens, Kooperativa, Julius Meinl, TRW Autoelektronika s.r.o, BVV, Mattoni, Sony, AGFA, CCS, ARAL, Benzina, AGIP, Komerční banka, IPB, Česká pojišťovna, Minolta, MAFRA, Český Telecom, ČT, Strategie, Ringier, Výstavnictví, ČKD Praha, Fagor Elektro, Estéé Lauder, Galerie hl. m. Prahy, Medea, Fokus Optik, Pivovar Velké Popovice, Oasa Computers

Internetové odkazy http://www.aka.cz http://www.istrategie.cz http://www.rpr.cz http://adbase.istrategie.cz http://www.acra-mk.cz/

Kaspen

Realizovali jednu z nejúspěšnějších českých kampaní r. 2003 Kofola – „Divočák“ Kofola – „Když ji miluješ, není co řešit.“ Kampaň „Pamplona“ pro Budějovický Budvar Od 1/2004 realizují kampaně pro mobilního operátora Oskar Zlatá pecka za spot „Stačí říct.“ 1. místo na festivalu reklamy Nové Evropy – „Jsme posedlí pokrytím.“ Nejnovější kampaň „Nic by vám nemělo bránit vyjádřit se“

Mark/BBDO Agentura vznikla spojením studia MARK a BBDO (r. 1992) Je součástí největší komunikační skupiny světa BBDO Worldwide Kořeny BBDO sahají do roku 1891 Dnes 329 poboček v 76 zemích světa, pravidelně ceny za nejkreativnější agenturu roku (za posl. 10 let 4x) Cena časopisu Strategie za rok 2004 – reklamní agentura s nejlepší image Ocenění „Agentura roku u komunikačních agentur“ v ČR v letech 2002 i 2003 Česká pobočka rozšířila svou působnost za hranice českého trhu a stala se centrální a koordinační agenturou pro oblast Střední a východní Evropy pro klienty Wrigley a Pepsi

Mark/BBDO Media wise - „Vypínejte TV včas!“ Český paralympijský tým Staropramen - Bráník Národní galerie Becherovka – „Na mě se usmála.“ Heinz Styx – „Dejte ptákům volnost.“ Wrigley Henkel Miele OBI Pepsi Toyota Zentiva (léčiva + Indulona) Staropramen – „Chlapi sobě.“, „Pivní tábor“, „Chlapark“

Ogivli&Mather Součást Ogivli & Mather Worldwide, WPP Česká centrála v Praze, pobočka v Brně Portfolio: Aral, Dove, Fanta, Figaro, Ford, Forte, Huggies, IKEA, KFC, Kotex, Matell, Motorolla, Oxy, Panadol, perla, Siesta, Sprite, Tang, Velkopopovický kozel, Zantac Kampaň „Malý Raper“ pro IKEA

Euro RSCG Prague Příslušnost ke globální skupině Euro RSCG Worldwide (pátá největší komunikační agentura světa) Česká pobočka založena v roce 1994 Praha centrem Euro RSCG New Europe (Belgrade, Bratislava, Bucharest, Budapest, Kiev, Ljubljana, Moscow, Prague, Riga, Sofia, Tallinn, Vilnius, Warsaw, Zagreb ) RSCG Worldwide: 233 poboček v 75 zemích throughout Europe, North America, Latin America, and Asia Pacific Euro RSCG’s international client partners: Airbus, Air France, Aventis, BNP Paribas, Capgemini, Danone Group, Intel Corporation, LVMH Louis Vuitton, MCI, Polaroid, PSA Peugeot Citroën, Reckitt Benckiser, and Volvo Sídlo společnosti v New Yorku Euro RSCG Worldwide is the largest unit of Havas, a world leader in communications.

Euro RSCG New Europe Kampaň Bernard – „Hledám práci.“ Nejnovější kampaň Komerční banky se známými osobnostmi (olympijská medailistka ve střelbě Kateřina Kurková, režisér Jan Hřebejk, ředitel pražské zoo Petr Fejk a šéf pivovaru Bernard Stanislav Bernard

Euro RSCG New Europe Awards 2003 Zlatá Pecka Bernard – Looking for a job & Opener's death – Billboard – Finalist Citroën – C3 Campaign – Billboard – Finalist Museum of Communism – Babuska – Poster – Finalist Prague City Hall – Pick it up – Print – Finalist T-Mobile – Hokey final – Radio – Finalist Bernard – Opener's death – Print - Award Prague City Hall – Pick it up – Radio – Award Golden Drum Nový Prostor – Home Street Home, Minority reports, Cold Street Journal – Print – Golden Drum Bernard – Opener's death – Print – Finalist Prague City Hall – Pick it up – Golden Drum – Finalist Seznamka – Stickers – New media – Finalist Louskáček Seznamka – Stickers – Seznamka.cz - Silver Bernard – Looking for a job & Opener's death – Print - Bronze Nový Prostor – Cold Street Journal - Print – Bronze Peugeot 607 – Satellite, Wardrobe, Golf – Print – Bronze KB – Tram Stop – New Media – Finalist Home Sweet Home – Print - Louskáček – Finalist Wine Shop – Print – Finalist

Leo Burnett Advertising Součást globální kounikační skupiny Publicis Její dceřinnou společností je i pražská agentura Ledoborec (1999) V roce 2000 spojení s agenturou Cayenne – zisk klienta Škoda Auto Always, Phillips, Apetito, Želetava, Veselá Kráva, Kiri, Top&Topic, MF Dnes pražská pobočka sítě Leo Burnett se stala nejúspěšnější agenturou letošního Louskáčku. Získala jedenáct cen a potvrdila své prvenství z loňského roku. pracuje například pro Eurotel, Kooperativu, GE Capital Bank nebo Fiat, Crocodille, Sony Ericson, ZOO, Vitana Tvůrce kampaně pro Junáka a skautské oddíly billboardy, inzerce v tisku a TV spoty kampaně před referendem o vstupu ČR do EU

Leo Burnett Advertising Spot „Pohřeb“ pro Ústřední automotoklub Praha „Tunning“ – Zlatý Louskáček 4/2004 Pilsner Urquell – „Národní divadlo hoří“

Young&Rubicam Young & Rubicam Praha byla založena 4. dubna 1991. Od svého založení každoročně získává ocenění v mezinárodních i domácích soutěžích jako jsou festival reklamy v Portoroži, mezinárodní festival reklamy v Moskvě, EFFIE, Louskáček a další. Součást Young&Rubicam Worldwide (332 poboček ve 128 městech v 74 zemích na 6 kontinentech)

Klienti Y&R Praha Accenture Antirezin Camping Gas Centropen Citibank Colgate-Palmolive Český Triangl Čez DAF Danone DuPont EasternSugar Eclipse Euronews Hranipex Hypernova KJS-Milka Marca cz Mona Philip Moris - Chesterield, Sparta Pražské Pivovary - Gambrinus SOS-dětské vesničky Stock Plzeň Unipetrol Česká spořitelna – „Karel a Soňa“

Tanagra Jedna z ryze českých agentur – vznik kolem r. 1996 Skokan roku 2002 podle časopisu Strategie V portfoliu klienti jako Alcatel, HBO, Red Bull, Starobrno, Volksbank, Volný, … Korunní

Dorland Největší česká fullservisová reklamní agentura - založená r. 1991 Není součástí žádní světové globální sítě Pobočka Praha – klienti Skanska, Zentiva, Oriflame, Youplait, Kinder Bueno, Dobrá voda Pobočka Brno – Minolta, Geberit, Ton, RD Rýmařov, Vinium