Rychlost měření a výpočty 7. třída Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: 12. září 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/21.0089.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pohyb tělesa opakování
Advertisements

ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Dráha, rychlost, čas.
Dravci a Sovy Přírodopis 6.třída
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
7. ročník Pohyb Klid a pohyb tělesa Křivočarý a přímočarý pohyb Dráha
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Složení zemské kůry - mineralogie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_706.
Měření délky – pracovní činnosti 6. třída
Vznik živých organismů – přehled teorií Přírodopis 9 Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: říjen 2012 EU – peníze.
ÚZEMNÍ A HISTORICKÝ VÝVOJ ČESKÉHO STÁTU A ČESKÉ REPUBLIKY
Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.
Mikroskopování Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková
Parazité člověka Přírodopis 7. třída
STŘEDNÍ EVROPA 8. třída Mgr. Jakub Karásek
Měření objemu Pč 6. třída Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková
Vánoční pokusy s indikátorem z červeného zelí Pracovní činnosti 6
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Geologické děje , vyvřelé horniny přírodopis 9. třída
Přírodopis 6.třída úvodní hodina
Vážení na laboratorních vahách Pracovní činnosti 6. ročník
Měření fyzikálních veličin – Měření hmotnosti
KRUŠNOHORSKÁ SUBPROVINCIE
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhPráce a energie.
Vznik živých organismů – přehled teorií
Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.
Ptáci lesa Přírodopis 6.třída
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: listopad 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ OBYVATELSTVO ČR – sídla, architektura.
VODSTVO ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Tlak – výroba barometru Pracovní činnosti 6. třída
Druhy pohybu – rovnoměrný, nerovnoměrný
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ OBYVATELSTVO ČR – STATISTICKÁ DATA.
Měření času- pracovní činnosti 6. ročník
Proveď odhad své rychlosti při chůzi a běhu do schodů.
Rozmnožování obratlovců
Mikroskopování 6. třída Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
VODSTVO ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Rychlost měření a výpočty Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: září 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ STŘEDNÍ EVROPA SLOVENSKO A ČESKO.
KINEMATIKA - popisuje pohyb těles - odpovídá na otázku, jak se těleso pohybuje - nezkoumá příčiny pohybu.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Rychlost rovnoměrného pohybu
GEOLOGICKÝ VÝVOJ ČESKÉ REPUBLIKY 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Houby – opakování 8. třída
GEOMORFOLOGIE ČR ČESKÁ TABULE 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _629 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ STŘEDNÍ EVROPA NĚMECKO 8. třída.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM  Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Kapradiny 6. třída Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková
Při pohybu těleso mění polohu a opisuje čáru...
VÝROBEK Z PAPÍRU ORIGAMI 8. třída Mgr. Jakub Karásek
Měření elektrických veličin RNDr. Zuzana Karafiátová.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
VY_32_INOVACE_F.6.A ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku a slouží k výkladu nového učiva. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr.
VÝROBEK Z PAPÍRU ORIGAMI Mgr. Jakub Karásek
Průměrná rychlost ZŠ Velké Březno.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Transkript prezentace:

Rychlost měření a výpočty 7. třída Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: 12. září 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/

Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce Vzdělávací obor: Pracovní činnosti Tematický okruh: Práce s laboratorní technikou Téma: Rychlost měření a výpočty Anotace: Nácvik měření a výpočtu rychlosti

Rychlost je charakteristka pohybu, která nám sděluje, jakým způsobem se mění poloha tělesa v čase

Pokud dva běžci závodí na stejné trati, pak se pohybují po stejné trajektorii a po skončení závodu mají za sebou také stejnou dráhu. Pokud však jeden ze závodníků doběhne do cíle dříve, nebudou pohyby obou závodníků stejné. Závodníci urazí tedy danou dráhu v rozdílném čase. Veličina charakterizující rozdíl v těchto pohybech je právě rychlost.

Rychlost říká, jak velkou dráhu urazí těleso za jednotku času t – čas (s) v – rychlost (m/s) s – dráha (m)

Úkol: Změř rychlost, jakou se pohybuje autíčko po školní chodbě Navrhni postup měření a jeho výsledky zapiš do tabulky. Měření zopakuj 3×. K cíli může vést i několik postupů.

Měření číslo: Dráha (m)Čas (s)Rychlost (m/s) 1 2 3

Do závěru popiš, jak probíhala měření. Co tě zaujalo, co bylo obtížné, co ti šlo nejlépe, případně, co nového jsi objevil/a.

Zdroje: Srandovní obrázky, příroda. Sranda.kdecoje.cz [online] [cit ]. Dostupné z: Jak fotografovat pohyb metodou panning. [online] [cit ]. Dostupné z: Timer-icon | TechFanatiX. Techfanatix.com [online] [cit ]. Dostupné z: content/uploads/2012/09/timer-icon.png Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Rychlost [online]. c2013 [citováno ]. Dostupný z WWW: