Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkušenosti Centra technické normalizace ČIA
Advertisements

Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Řízení jakosti, standardy
Zkušebnictví a řízení jakosti staveb
Presentation Title.
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
6 Nejčastější neshody při uplatňování ISO 9001
Hodnocení škol a školských zařízení
Příprava koncepce kvality zdravotnických zařízení –aktuální stav
Management kontinuity činností organizace
Analýza způsobilosti procesů a výrobních zařízení
doc. Ing. František HELEBRANT, CSc.
P5b1 Význam některých v současné době používaných termínů v metrologii a zkušebnictví.
Akreditační systém v ČR – kvalita produktů IT
Systémy managementu jakosti
1.Management? 2.Management jakosti?
Praktická příprava k akreditaci podle JCI ve Fakultní nemocnici v Motole Anna Skalická, Kateřina Vašatová, Fakultní nemocnice v Motole, Praha.
PROJEKT R E G M E T TEMPLATE DOPORUČENÍ PRO SPRÁVNOU LEGISLATIVNÍ PRAXI Z HLEDISKA METROLOGIE.
Akreditace klinických laboratoří Ing. Martina Bednářová Seminář NASKL, let akreditace.
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
Systém managementu jakosti QMS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Systém managementu jakosti
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
Daniel Kardoš Ing. Daniel Kardoš
ŘÍZENÍ JAKOSTI A SPOLEHLIVOSTI Věra Pelantová Pavel Fuchs verze 2009
Nařízení vlády č. 453/2004 Sb., kterým se stanoví technické požadavky na diagnostické zdravotnické prostředky in vitro (transpozice Direktivy 98/79/EC)
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Konference prezidia ČAS Karlovy Vary
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
BMT Medical Technology s.r.o. Ing. Lenka Žďárská
Management jakosti dle UKA Aachen Management jakosti dle UKA Aachen Ing. Lenka Jakubův Ekonomika zdravotnictví a hodnocení zdravotnických prostředků.
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Systémy řízení jakosti
1 Strategie NASKL, systémy posuzování kvality laboratoří podle NASKL Ing. Alena Fischerová Národní autorizační středisko pro klinické laboratoře při České.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
Management systému řízení kvality
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Zásady SLP, ČSN EN ISO 15189:2003 SLP – správná laboratorní práce
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
ÚVOD A STRUČNĚ Z HISTORIE 1. část
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
HACCP.
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
Management jakosti, zdravotnické standardy, audit, měření jakosti
Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1.LF UK Mgr. Pavla Kordulová
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Proces akreditace a certifikace systémů managementu a produktů.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Teorie auditu, fáze auditu, správné auditní postupy, Audit podle ISO Doc. Ing. Michal Voldřich CSc. Ing. Jan Pivoňka ing. Rudolf Ševčík Ph.D.
PRAHA 17/10/07 Přínos pro laboratoře pružná reakce na vývoj v oboru, požadavky kliniků, pacientů čas finance flexibilita – týká se systému managementu.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Systém managementu jakosti
Systém managementu jakosti 3
Procesní řízení (management)
Systém managementu 4.
Systém managementu SSHR
Stav a činnost IM a KLI pro dozorovou návštěvu ČIA
farmakovigilanční audit
Transkript prezentace:

Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře Ing. Dagmar Mrocková, MEDIVIS PRO a.s.

Management jakosti Uznávaný fakt: Schopnost uspokojovat požadavky se nedá zabezpečit samou výrobou produktů. Rozhodující jsou procesy, které výrobě a poskytování služeb předcházejí. Pro subsystémy řízení se vžilo označení management jakosti. Normou ČSN EN ISO 9000:2006 je definován jako proces koordinované činnosti.

Management jakosti v klinické laboratoři: akreditace dle ČSN EN ISO 15 189, Český institut pro akreditaci o.p.s. audit dle ČSN EN ISO 15 189, NASKL (Národní autorizační centrum pro klinické laboratoře) SÚKL (Státní úřad pro kontrolu léčiv), SÚJB (Státní úřad pro jadernou bezpečnost) akreditace v oblasti provozování školících středisek dle zákona 95/2004Sb. Nebo 96/2004Sb.

Funkce managementu jakosti Základně se funkce Managementu jakosti člení do čtyř hlavních souborů: plánování jakosti řízení jakosti prokazování jakosti zlepšování jakosti

Plánování jakosti strategický soubor procesů, jejichž úlohou je stanovit, čeho organizace hodlá v budoucnu dosáhnout v oblasti kvality a s jakými metodami a zdroji, řízení, prokazování a zlepšování jakosti. V podstatě jde o oblast operativního charakteru. Část managementu jakosti zaměřená na stanovování cílů jakosti a na specifikování procesů nezbytných pro provoz a souvisejících zdrojů pro splnění cílů jakosti.

Základní dokumenty Politika jakosti a cíle jakosti – mise a vize organizace směrem k budoucnosti Politika v oblasti personální, kontroly kvality, nákupu přístrojového vybavení a kontrolních materiálů, neshodné práce a nápravných opatření, spokojenosti zákazníků a zaměstnanců

Řízení jakosti jde o samo řízení výroby, řízení měřících zařízení, nakupování apod. Část managementu jakosti zaměřená na plnění požadavků na jakost Základní dokumenty: postup kontroly nákupu přístrojového vybavení, zařazování přístrojů/měřidel/ přístrojové techniky a jejich hodnocení postup v případně nevyhovujících kontrolních materiálů a jejich hodnocení pomocí statistických nástrojů validace/verifikace metod, stanovení nejistoty měření a jejich hodnocení nastavení kontrolních podmínek v oblasti metrologie a zdravotnických prostředků hodnocení spokojenosti zákazníků a zaměstnanců

Analyzátor

Měřidlo nestanované

Přístrojová technika

Stanovení nejistoty měření

Stanovení nejistoty měření

Prokazování jakosti aktivity ověřování a posuzování shody, včetně provádění auditů část managementu jakosti zaměřená na poskytování důvěry, že požadavky na jakost budou splněny

Prokazování jakosti Akreditace – posouzení způsobilosti s evropským standardem např. ISO 15 189 v rozsahu specifikovaném zadavatelem třetí nezávislou stranou. Proces akreditace kromě jiného zahrnuje i posouzení toho jaké metody, postupy, lidské i materiální kapacity a další podmínky mají jednotlivé orgány, které žádají o akreditaci. Audit – nezávislý systematický a dokumentovaný proces pro získáni důkazu a pro jeho objektivní hodnocení s cílem stanovit rozsah, v němž jsou splněna kritéria

Prokazování jakosti Oblast zdravotnictví patří mezi tzv. regulovanou sféru. Používáme diagnostiku s označením CE, IVD, externí kontrolní vzorky, kreditní systém zvyšování kvalifikace pracovníků

Zlepšování jakosti činnosti, které vedou při uspokojování požadavků k dosažení nové vyšší úrovně (např. k vyšší jakosti produktů, procesů, k vstřícnějšímu chování personálu apod.) část managementu jakosti zaměřená na zvyšování schopnosti plnit požadavky na jakost

Zlepšování jakosti Mezi metody neustálého zlepšování patří např. afinitní diagram, diagram vzájemných vztahů, systematický diagram, maticový diagram, analýza údajů v matici, analýza způsobilosti procesu, metoda FMEA, diagram příčin a následků, vývojový diagram, Paretův diagram, histogram, bodový diagram, regulační diagram….

Management jakosti Management jakosti – základní kámen každé organizace, všemi zavrhovaný, ale respektovaný.

Management jakosti

Děkuji za pozornost