Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU Analýza potřebnosti projektu, stanovení cílů projektu, studie proveditelnosti, podnikatelský záměr, SWOT analýza, marketing……..
Cíle kurzu Realizace projektů VaV (zajištění financování projektů VaV ) Cílem kurzu je naučit účastníky : orientaci v různých skupinách výzev k předkládání žádostí o financování projektů vytypování výzvy, které jsou vhodné pro žádosti o dotace při řešení konkrétních projektů VaV - zpracování žádosti ( klíčových částí ) o financování projektu v požadované kvalitě obsahu i formě
Schéma realizace projektu VaV Vize zadavatele–řešitelů projektu VaV Stanovení definice vize – projektu vč. dat pro realizaci feasibility study, projektových formulářů a posouzení z hlediska financovatelnosti Začlenění projektu do vybrané výzvy (programu) Feasibility study – obsahová analýza projektu a finanční analýza projektu Projektová dokumentace, kompletace žádostí a formulářů Podání žádosti příslušnému orgánu státní správy dle typu výzvy ( programu )
Cílové skupiny Pracovníci VaV Studenti doktorského studia Všichni zájemci, kteří chtějí předložit žádosti o financování projektů
Struktura částí kurzu Přehled dotačních programů Projektové řízení struktura, filosofie, legislativa, proces výběru programu, typy žádosti, projektový záměr Projektové řízení Identifikace problému, vývoj projektu, realizace projektu, monitoring, zhodnocení
Analýza potřebnosti projektu posouzení praktické možnosti realizace projektu, identifikace tržních příležitostí a uplatnitelnosti výsledků projektů Zpracování žádosti obecné principy, vstupní informace, příprava žádosti a projektové dokumentace, rizika a úskalí při zpracování žádosti, hodnotící kritéria
Stanovení cílů projektu vize, poslání, definice cílů, posouzení reálnosti cílů, konkretizace zadání řešení projektu Studie proveditelnosti postup při zpracování, obecná struktura studie proveditelnosti, popis myšlenky projektu a jeho etap, technické a technologické aspekty, řízení lidských zdrojů, marketingová strategie, finanční plán, hodnocení efektivity, harmonogram projektu
Podnikatelský záměr Logický rámec cíle, analýza výchozího stavu, plán dosažení cílů, marketing, technický plán, časový harmonogram, ekonomická rozvaha, závěr Logický rámec cíle projektu – výstupy a aktivity, objektivně ověřitelné ukazatele, zdroje ( informací ) k ověření, předpoklady / rizika podmiňující dosažení výsledků a cílů projektu
SWOT analýza Marketing analýza a vyhodnocení Silné a slabé stránky, příležitosti a ohrožení, analýza a vyhodnocení Marketing marketingová a rozvojová strategie, marketingová komunikace, marketingový mix
Co získají absolventi Orientaci v různých skupinách výzev k předkládání žádostí o financování projektů Znalosti jednotlivých fází projektu Postupy při zpracování jednotlivých fází projektu Příklady podaných projektů
Formy studia Úvodní tutoriál Distanční studium pomocí e-learningu
Literatura Informační zdroje internetové odkazy vkládané do učebního textu a vztahující se k jednotlivým tématům Metodika EU, projekty EU, příručka pro žadatele OP Slovník soudržnosti EU, MMR ČR, Návrh NRP z MMR Grantové agentury a jejich propozice, GAAV, GAČR Marketing podle Kotlera – Philip, Kotler Elektronický marketing – Cohen Marketingová komunikace – Foret Seznam používaných zkratek v textu