získávání energie z biomasy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BIOMASA-BIOPLYN Úvod 1. Obnovitelné zdroje jsou takové, které se v přírodě obnovují (rostou) např. stromy a můžeme je používat stále, protože je nemůžeme.
Advertisements

Aspekty kogenerační výroby z OZE
Glukóza C H O Dýchání a přeměny glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
ZDROJE TEPLA - KOTELNY PŘEDNÁŠKA Č. 11.
Topení biomasou Vypracoval: Pavel Bárta
Energie a biomasa v agroekosystému
Zpracování odpadu v dřevozpracujícím průmyslu
Lipidy estery alkoholů a vyšších mastných kyselin
Hospodářská činnost člověka. národní hospodářství: lidská činnosti, které se zabývají výrobou, dopravou, prodejme a spotřebou výrobků sektory hospodářství:
Lipidy estery alkoholů a vyšších mastných kyselin.
Alternativní zdroje energie
Internetový portál Ing. Bronislav Bechník, Ph.D. odborný garant oboru Obnovitelná energie a úspory energie
Biomasa Biomasa je souhrn látek tvořících těla všech organismů, jak rostlin, bakterií, sinic a hub, tak i živočichů.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
Elektrárny využívající biomasy na výrobu elektřiny
technologie využití biomasy
Sub-projekt BRIE Potštát 12. října Praktické využití obnovitelných zdrojů energie v rodinných domech Ing. Libor Lenža Regionální energetické centrum,
BIOMASA Dne Jaromír Jaroš 2L.
Biomasa Bioplyn.
STŘEDOČESKÝ KRAJ Veronika Herzánová Zdroje: wikipedie.
Výroba biopaliv v ČR Jiří Smejkal, 4.ag.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Skupina ČEZ Energie z obnovitelných zdrojů
ZDROJE ENERGIE Chemie 9. ročník
Zemědělství.
CZ.1.07/1.1.10/
Přírodopis  Prezentace zaměřená pro přípravu na závěrečný poznávací test z přírodopisu druhého pololetí 6. ročníku základní školy!
TUKY.
Užitkové rostliny.
Energetické rostliny Agroekologie
Polní ekosystémy.
Polní plodiny Filip Bordovský.
Ch_112_Biomasa Ch_112_Energie_Biomasa Autor: Mgr. Jiří Sukaný Škola: Základní škola Velehrad, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace Registrační.
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Zkušenosti s vyhláškou 482/2005 Sb., o stanovení druhů, způsobů využití a parametrů biomasy při podpoře výroby elektřiny z biomasy Doc. Ing. Miroslav Hájek,
LÁTKY A TĚLESA.
Tuky Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická.
Mgr. Věra Vasiljevičová
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Obnovitelné zdroje energie. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Ekosystém pole Rostliny
DEFINICE BIOMASA – produkty živých organismů rostlinného nebo živočišného původu FYTOMASA – biomasa rostlinného původu.
VY_32_INOVACE_ CESTA ENERGIE Mgr. Irena Škantová Environmentální výchova listopad ročník Hra je určena pro pochopení významu, využití.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti ALTERNATIVNÍ PALIVA, BIOPALIVA.
HANTÁLY a.s. řeší otázku třídění a likvidace biologicky rozložitelného komunálního odpadu ( BRKO) již od roku Společně s Dobrovolným svazkem obcí.
Z LEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VÝUKU TECHNICKÝCH OBORŮ A ŘEMESEL Š VEHLOVY STŘEDNÍ ŠKOLY POLYTECHNICKÉ P ROSTĚJOV REGISTRAČNÍ ČÍSLO CZ.1.07/1.1.26/
HANTÁLY a.s. řeší otázku třídění a likvidace biologicky rozložitelného komunálního odpadu ( BRKO) již od roku Společně s Dobrovolným svazkem obcí.
Jde o nepřímé využití sluneční energie- biomasa je „konzervovaná“ sluneční energie.
TUKY = LIPIDY. Tuky Jsou estery vyšších (mastných) karboxylových kyselin a glycerolu.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_475 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
TUKY Autor: Eva Hrušková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pěstování biomasy RRD – náklady a výnosy
Získávání energie pro život
Polní ekosystémy.
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
Pole - kulturní rostliny
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Pozice ZSČR k záměru zrušit povinnost míchat biopaliva do pohonných hmot Tisková konference AUTOR: Martin Pýcha.
Transkript prezentace:

získávání energie z biomasy Zdroje biomasy biomasa = hmota organického původu biomasa = druhotný produkt slunečního záření získávání energie z biomasy = převážně spalováním tuhá biopaliva kapalná plynná přímo spalování tekutých produktů

a) biomasa odpadní z odpadů biomasa cíleně pěstovaná rostlinné odpady lesní odpady organické odpady z průmyslové výroby odpady z živočišné výroby komunální odpady

b) energetické plodiny (fytomasa) pěstuje se vše, z čeho se dá vytěžit: cukr škrob nebo olej energetické plantáže například: rostliny: cukrová řepa brambory řepka olejka sloní tráva konopí seté křídlatka sachalinská RRD (rychle rostoucí dřeviny): platan akát olše vrba topol

řepka olej sláma

křídlatka sachalinská

konopí seté - výška až 4metry topolovka

vrba olše

trnovník akát