ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Pěší provoz a cyklistická doprava ve městě
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
ŘÍZENÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL
Zklidňování dopravy příklady dobré praxe
Vyhledávací studie trasy nové krajské silnice Modřice – Šlapanice – Tvarožná.
BEZPEČNOST DOPRAVY NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Víceúčelové pruhy (Advisory cycle lane)
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
Úvod do pozemních komunikací
Zklidňování komunikací v městské části Praha 18 - Letňany
Řízení motorových vozidel
Úvod do silničního stavitelství
Charakteristické znaky MHD
Dopravní a liniové stavby
Směrový a výškový návrh trasy komunikace
Dopravní a liniové stavby Názvosloví, šířkové kategorie, trasování
ZÁKON O POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
OUTDOOROVÉ AKTIVITY.
NAVRHOVÁNÍ STAVEB PRO SAMOSTATNÝ A BEZPEČNÝ POHYB NEVIDOMÝCH A SLABOZRAKÝCH OSOB Doporučený standard technický (ČKAIT) z r Nezajištěný prostor –
Dopravní a liniové stavby
Opatření ke zklidňování na místních komunikacích
Dopravní a liniové stavby
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
Dopravní a liniové stavby Bezpečnostní zařízení
DOPRAVNÍ ZNAČKY 3. ročník
Trasování lesních cest
stůj, dej přednost v jízdě
Název Dopravní výchova - značky
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
12ZADI (cvičení) Marián Svetlík ZS 2011/2012 ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ K612 Ústav dopravních systémů K612ZADI Základy dopravního inženýrství CVIČENÍ.
zásady navrhování dopravních – silničních staveb
Úvod do pozemních komunikací
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství I. - pozemní komunikace (místní a účelové)
ŘÍZENÍ PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH Řízení provozu na pozemních komunikacích Provoz na pozemních komunikacích se řídí: - světelnými, případně i.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška METODIKA BEZPEČNOSTNÍ INSPEKCE 1 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Zastávky hromadné dopravy. 1.Hlavní trendy úprav Autobusové zastávky  ústup od zastávkových zálivů  spíše zastávky na jízdním pruhu (lze u dvoupruhové.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství I. - pozemní komunikace (dálnice a silnice)
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní proud Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.
Zima 2014/2015 Viditelnost chodců a rizika zimního období Ing. Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva dopravy
ZÁKLADNÍ POJMY II. Obec -zastavěné území -počátek a konec je na pozemní komunikaci označen příslušnými dopravními značkami -na účelových komunikacích.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Svobodová Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_Výchova k občanství TEMA: Pravidla silničního.
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
Návrh koridorů cyklistické dopravy na území ITI Olomoucké aglomerace
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Zákonná úprava užívání osobních přepravníků (Segway)
ODBOČOVÁNÍ A JÍZDA KŘIŽOVATKOU
Autor: Mgr. Radana Marelová
Navrhování tunelových staveb
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
D o z p n r.
Autor: Bc. Martin Dědič Vedoucí: doc. Ing. Jaroslav Žák, CSc.
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
Opatření ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu v kraji
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
Materiál slouží k výkladu učiva dopravní výchovy pro žáky 3. ročníku
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
PROVOZ NA DÁLNICI. PROVOZ NA DÁLNICI Na dálnici je povolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost není.
Poskytování příspěvků na bezbariérové pěší trasy z rozpočtu
III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Dopravní značení Podklad ke cvičení
Dětské dopravní hřiště Liberec
Transkript prezentace:

ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ K612 Ústav dopravních systémů K612ZADI Základy dopravního inženýrství CVIČENÍ 02 ÚLOHA 2 (ČÁST 3) – POZEMNÍ KOMUNIKACE V INTRAVILÁNU

ČLENĚNÍ MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍ A rychlostní B sběrné C obslužné D ostatní komunikace - se smíšeným provozem - nepřístupné provozu silničních motorových vozidel

PŘÍČNÉ USPOŘÁDÁNÍ DOPRAVNÍHO PROSTORU Prostor místní komunikace Hlavní dopravní prostor Přidružený prostor

SKLADEBNÉ PRVKY jízdní pruh zpevněná krajnice nezpevněná krajnice parkovací a zastavovací pruh / pás tramvajový pás zvýšený / nezvýšený dělící a vodící proužek střední a postranní dělící pás autobusový / trolejbusový pruh pruh pro chodce pruh / pás pro cyklisty

POKYNY K VYPRACOVÁNÍ Měřítko řezu: 1:100 vodicí proužek se neprovádí, je-li u zvýšené obruby nouzový nebo zastavovací/parkovací pruh nejbližší komunikace od zdi domu je vždy chodník šířku vodicích proužků lze redukovat na 0,25 m. V odůvodněných případech a ve stísněných poměrech lze vodicí proužky u obrubníku zcela vypustit, bude-li vhodným způsobem navrženo odvodnění zvýšený tramvajový pás lze provádět jen na čtyř (a více) pruhové komunikaci – výjimečně na dvoupruhové, která má po obou stranách nouzový nebo zastavovací pruh (ne parkovací)

POKYNY K VYPRACOVÁNÍ podél nezvýšeného tramvajového pásu se v zájmu prostorového oddělení tramvajových tratí od automobilové dopravy mají umísťovat zvýšené tvarovky tramvajový pás zvýšený o max. 7 cm se posuzuje jako nezvýšený, jeho okraje mohou být zešikmeny skoseným obrubníkem tramvajový pás lze také umístit do přidruženého dopravního prostoru

PŘÍKLADY

PŘÍKLADY

TABULKA BEZPEČNOSTNÍCH ODSTUPŮ

FOTOGALERIE