Plánování ošetřovatelské péče

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkušenosti s implementací zdravotnických asistentů v provozu
Advertisements

Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Kulatý stůl-Paliativní medicína evropské zkušenosti
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_10.
Personální řízení a jeho úloha v podniku
Projekt Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně „Nadregionální síť středních zdravotnických škol pro vyšší kvalitu vzdělávání a praxe“ reg.č. CZ.1.07/1.1.00/
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
CÍLE VE SPORTU Mgr. Eva Tomešová, Ph.D
PhDr. Eva Tomešová, Ph.D CÍLE VE SPORTU PhDr. Eva Tomešová, Ph.D
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Potřeby dětí a jejich hodnocení v systému sociálně-právní ochrany dětí
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
DOMÁCÍ ZDRAVOTNÍ PÉČE.
Provoz lůžkové části Kliniky pracovního lékařství
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
TÍSŇOVÁ PÉČE A JEJÍ VYUŽITÍ V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH Agentura domácí péče LADARA, o.p.s.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Předmět: Řízení podniku 1
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Sdělování nepříznivých informací.
Systém hodnocení operátorů Hodnocení Operátor – zácvik Operátor.
Praktické tipy pro budování interdisciplinárního týmu (nejen) v hospici Ladislav Kabelka DLBsH Rajhrad Subkatedra paliativní medicíny XII.BDPM, BVV
Ošetřovatelský proces
Koncepce ošetřovatelství
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Hodnocení IVP.
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
Potraviny pro zvláštní výživu
Metodika poradenství podpory zdraví a prevence nemocí
Ošetřovatelské diagnózy
PEDIATRIE Mgr. Petra Sedlářová.
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Případová studie Seminář 2014.
Realizace ošetřovatelského plánu/péče
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Struktura bakalářské práce
Andrea Brožová Doubková
Modely obecně. Co je model? Použití v každodenním životě Něco, co není skutečné, ale má ke skutečnosti velice blízko Např. umělohmotné modely letadel.
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
Nutriční poradenství.
Ošetřovatelský proces
Příjem pacienta na lůžkové oddělení a jeho bezpečí
Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1.LF UK Mgr. Pavla Kordulová
G RANADA – E RASMUS + S PECIFIKA OŠETŘOVATELSKÉ A NUTRIČNÍ PÉČE U SENIORŮ V ZAHRANIČÍ Lucie Kenkušová a Kristýna Hypešová.
Domácí ošetřovatelská péče. Domácí ošetřovatelskou péčí je zdravotní péče poskytovaná pacientům v jejich sociálním prostředí. Na základě doporučení: 
Odlišnosti lůžkové a primární péče o děti a dorost MUDr. Alena Šebková Předsedkyně OSPDL ČR.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Identifikace pacientů v MOÚ J. Kocourková, H. Vorlíčková, Masarykův onkologický ústav, Brno.
Národní politika BOZP a příprava Národního akčního programu BOZP pro období konference Společně bezpečně v EU – Partnerství v prevenci rizik.
Česká koncepce oboru ošetřovatelství.  Vychází z: - Koncepce ošetřovatelství České republiky z roku 1998, - respektuje doporučení: Organizace spojených.
PREZENTUJÍCÍ Porada vedoucích zařízení školního stravování Olga Johanidesová.
Vypracování národních norem kódování pro český systém DRG číslo projektu CZ2005/017/ Program Evropské Unie Transition Facility pro Českou.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Výsledky učení v pedagogické činnosti vysokých škol Představení metodiky.
NEJČASTĚJŠÍ CHYBY V INDIKACI A PŘI VYKAZOVÁNÍ VÝKONŮ ODB
Jiří Kabát Domácí péče 2017.
Speciální technologie 3. ročník - kuchař
Školení kódování podle MKN-10
Ošetřování nemocných v terminálním stádiu
Věk sám o sobě není důvodem zvýšené potřeby péče.
Edukační standardy Beharková Natália.
Ošetřovatelský proces Mgr. Hana Kašparovská Září 2013
Typy pracoviště: Ambulantní složky
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
Andrea Brožová Doubková
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Budoucnost domácí péče
Transkript prezentace:

Plánování ošetřovatelské péče

Testík na úvod Která z uvedených formulací cílů je správná? Pacient pečuje o kůži Zabránit úrazu Před propuštěním bude schopen se bezpečně přesunout z lůžka do sedačky Zmírnění křečí v břiše

Oše diagnóza u pacienta po chemoterapii je porucha výživy: méně než je třeba, v souvislosti s chemoterapií. Nejvhodnější intervence je v tomto případě: Podávat stravu se sníženým obsahem cukru Vysvětlit účinek chemoterapie Povzbuzovat pacienta, aby jedl velké porce jídla Podat naordinovaná antiemetika před jídlem

Na začátku… Stanovit priority podle aktuálních problémů pacienta (i potenciální diagnózy jsou aktuální) Rozhodnout, které problémy vyžadují ošetřovatelskou intervenci a které péči jiného odborníka

Očekávané výsledky – cíle jsou reakce a chování pacienta, které sestra očekává jako výsledek ošetřovatelských intervencí jsou to specifické formulace, jež ukazují, jak si sestra představuje řešení ošetřovatelského problému měly by zároveň obsahovat kritéria hodnocení správně formulovaný ošetřovatelský cíl je napsán v budoucím čase a určí, kdo bude co dělat, jak, kdy a jak moc (obsahuje také formulace, které se týkají reakcí organismu, například VF, stav rány atd.)

Zaměřený na pacienta Špatně: Nabízet tekutiny: sklenici vody každou hodinu. Správně: Pacient vypije každou hodinu100 ml tekutiny.

V čem je problém? Často se místo cílů píší intervence. Cíl má být zaměřený na pacientovo chování nebo reakce organismu. Intervence jsou činnosti sestry nebo jiných pracovníků, které vedou k dosažení stanoveného cíle.

Jednoznačný, aby obsahoval pouze jednu činnost Špatně: Pacient bude jíst 100% podávané stravy a nezhubne. Správně: Nejpozději 20.6. bude pacient bude jíst 100% podávané stravy. Pacient si udrží hmotnost 63 kg po celou dobu hospitalizace.

…problém? Pokud jsou ve formulaci cíle stanoveny dvě činnosti, bude mít sestra problém vyhodnotit, zda byl cíl splněn.

Pozorovatelný Špatně: Pacient bude během jednoho týdne vědět, jak měnit kolostomický sáček Správně: Pacient si do týdne správně vymění kolostomický sáček

Problémové oblasti Vědomosti, dovednosti, pocity pacienta – pouhý dotaz, zda pacient rozumí, nevypovídá o tom, zda činnost umí provádět Objektivní data jsou ta, která můžeme pozorovat, měřit Častý příklad: úzkost se zmírní (podle čeho to poznáme, změříme míru zmírnění? – pouze pozorováním změny chování, které nás vedlo k diagnóze úzkosti)

Měřitelný Špatně: Pacient vypije dostatečné množství tekutin Správně: Pacient vypije 2l tekutin za 24 hodin

…problémová slova Dostatečně (pacient bude mít dostatečně okysličené tkáně) Adekvátně (pacient bude mít adekvátní příjem tekutin) V normě (pacient bude mít fyziologické funkce v normě) atd.

Časově ohraničený Špatně: Pacient bude postupně vstávat z lůžka. Správně: Pacient bude nejpozději 13.12. schopen přesunout se z lůžka do křesla.

Reálný/splnitelný Cíl, kterého nelze dosáhnout, není dobrý cíl (frustrace pacienta, sestry, rodiny…) „reálnost“ se týká jak časového období tak dalších okolností (například zdravotní stav, kognitivní a motorické schopnosti, finanční otázky i motivace pacienta či jeho blízkých) Konzultovaný s pacientem, pokud je to vhodné

Krátkodobé cíle zaměřené více na etiologii problému a rozpracované do jednotlivých kroků Příklad edukace diabetika Možno psát na dobu jedné služby, jednoho dne, ale i hodiny

Dlouhodobé cíle Zaměřené na problém samotný a formulované jako žádoucí reakce nebo chování pacienta Kompenzace stavu. Dodržování léčebného režimu, adaptace, změna životního stylu, udržení nebo zlepšení soběstačnosti atd. Cíle k propuštění pacienta

Ošetřovatelské intervence Výkony přímé péče o pacienta/postupy Psychosociální intervence – naslouchat, být přítomen, umožnit ventilovat city atd. Edukace – edukační proces Pozorování/monitorování – pacienta, schopností, dovedností, ale i reakcí organismu (VF), stavu kůže, rány atd. Konzultace – s dalšími členy týmu

Rozdělení podle kompetencí Nezávislé Závislé Vzájemně závislé

Intervence Individualizované Teoreticky opodstatněné/evidence based Bezpečné/zajišťující bezpečí (prevence) Terapeutické (vedou k podpoře, udržení nebo návratu zdraví) Reálné/realistické/proveditelné

Která z uvedených formulací cílů je správná? Pacient pečuje o kůži Zabránit úrazu Před propuštěním bude schopen se bezpečně přesunout z lůžka do sedačky Zmírnění křečí v břiše

Ošetřovatelská diagnóza u pacienta po chemoterapii je porucha výživy: méně než je třeba, v souvislosti s chemoterapií. Nejvhodnější intervence je v tomto případě: Podávat stravu se sníženým obsahem cukru Vysvětlit účinek chemoterapie Povzbuzovat pacienta, aby jedl velké porce jídla Podat naordinovaná antiemetika před jídlem

Seznámení pacienta s ošetřovatelským plánem Stručně shrnout problémy, nastínit cíle, intervence, co se očekává od pacienta

Seznámení ostatních pracovníků s ošetřovatelským plánem Formuláře Způsob dokumentace Hlášení Ošetřovatelské konference další