Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN 80-7261-029-5, str. 464 –

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Technická dokumentace
Advertisements

Přehlídka nejlepších podnikatelských záměrů. Druh a předmět činnosti Průzkum trhu a marketingový plán Obchodní strategie Finanční plán Přehlídka nejlepších.
OPERATIVNÍ CONTROLLING PERMANENTNÍ ZAJIŠTĚNÍ likvidity rentability tržní hodnoty firmy.
Informační systémy podnikové systémy CRM
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Úvod do podnikových financí
1. přednáška Předmět finanční analýzy a finančního plánu
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Nauka o podniku Seminář.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Předmět: Řízení podniku 1
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
Personální management
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
Prosperita organizace
Vzdělávací moduly  systém prakticky zaměřeného vzdělávání  postihuje široké spektrum dovedností potřebných k úspěšnému předkládání a řízení projektů.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Graduate Recruitment Zakladatelé Deloitte Touche Tohmatsu.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Základy účetnictví 1. přednáška.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Personální plán pro podnikatelský plán
Struktura podnikatelského plánu
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Organizace a řízení systému oceňování Richard Almy.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Zpracování žádosti na podporu sociálního podnikání do OPZ - příklad dobré praxe Vznik sociálního podniku Hustířanka služby s.r.o. Hradec Králové, 7.
Návrh podnikatelského plánu založení minipivovaru s vlastní pivnicí
Obor podnikání, název a umístění firmy
MARKETING Přednáška P
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU ZÁKLADNÍ POŽADAVKY A DOPORUČENÍ
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Ekonomika malých a středních podniků
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN 80-7261-029-5, str. 464 – 489

Obsah přednášky Co je to podnikatelský plán K čemu slouží podnikatelský plán Na co je třeba dbát během zpracování Zásady úspěšného zpracování podnikatelského plánu Příklad členění podnikatelského plánu

Co to vlastně je podnikatelský plán? Písemný dokument popisující všechny podstatné vnější i vnitřní faktory související se zahájením podnikatelské činnosti s fungováním existující firmy

Podnikatelský plán

K čemu slouží podnikatelský plán? Interní účely nástroj plánování nástroj kontroly podklad pro diskuzi o změnách Externí účely při žádosti o úvěr při hledání investora při hledání strategického partnera

Na co je třeba dbát během zpracování Rozsah a způsob zpracování Formální úprava Spolupráce s poradci

Na co je třeba dbát během zpracování 1 Rozsah a způsob zpracování Orientační rozsah 40 stran plus přílohy velikost firmy finanční náročnost projektu Styl, rozsah, způsob výkladu by měly být sjednoceny Přečtení více osobami Použití pořadače nebo kroužkové vazby Nezapomenout na obsah v rozsahu 1 až 1,5 stran A4

Na co je třeba dbát během zpracování 2. Formální úprava Je třeba se vyvarovat gramatických chyb Sjednotit nadpisy, styl písma, řádkování Název firmy, adresa, kontaktní osoby, telefon, e-mail logo firmy prohlášení 3. Spolupráce s poradci V případě náročného tématu Nedostatek času Nedostatečné zkušenosti Kooperace s právníky, daňovými poradci, dalšími experty Uvedení poradců v plánu Posouzení

Zásady úspěšného zpracování Orientace plánu na trh Prokázání prodejnosti výrobků (služby) Věrohodnost a průkaznost podkladů Práce s rizikem

Příklad členění podnikatelského plánu 1. Obsah 2. Shrnutí 3. Všeobecný popis podniku 4. Klíčové osobnosti o organizace podniku 5. Výrobky a služby 6. Analýza trhu 7. Odbyt 8. Výroba 9. Finanční plán 10. Příloha

Příklad podnikatelského plánu kurzy vaření

2. Shrnutí Je nejdůležitější částí PP Nesmí být chápáno jako úvod Musí zaujmout a nalákat ke čtení dalších kapitol Ne kratší než 2 strany a delší než 7 stran Je to poslední krok zpracování Umísťuje se hned za obsah

3. Popis podniku Historický nástin Informace o výrobcích či službách, zákaznících Mimořádné úspěchy Budoucí rozvoj – cíle a strategie dosažení Vlastnické poměry a důležité smlouvy

4. Klíčové osobnosti a organizace Vzdělání a praktické zkušenosti Stručné životopisy Dosažené úspěchy Organizační schéma Personální složení Kvalifikace personálu Strategie vyhledávání personálu

5. Výrobky a služby Popis výrobků a služeb Srovnávání s konkurencí užitek pro zákazníky technické vlastnosti Srovnávání s konkurencí Množství výrobků a služeb Popis vývoje výrobku Ochrana před napodobením výrobku

6. Analýza trhu Popis cílového trhu Proč se zaměřujeme právě na tento trh Hlavní faktory úspěchu na cílovém trhu Současní a potenciální zákazníci Požadavky a potřeby zákazníků Proč u nás budou zákazníci nakupovat Konkurenti Kdo jsou konkurenti? Přednosti a nedostatky konkurentů

7. Odbyt Strategie odbytu Cenová strategie Organizace odbytu Způsob prodeje současných výrobků Nové výrobky Spolupráce Cenová strategie Organizace odbytu Podpora prodeje Personál odbytu Náklady na odbyt

8. Výroba Výrobní strategie Výrobní metody Stroje a zařízení Vlastní postup Výroba klíčových komponent Spolupráce s dodavateli Výrobní metody Stroje a zařízení Pracovníci ve výrobě Výrobní kapacity Materiální zabezpečení

9. Finanční plán Předpokládaný vývoj finanční situace Omezit se na podstatné údaje (podrobné propočty zařadit do přílohy) Obsah Rozvaha Výkaz zisků a ztrát Výkaz o peněžních tocích Poměrové ukazatele Bod zvratu

10. Příloha podnikatelského plánu životopisy klíčových osobností výpis z obchodního rejstříku analýzy trhu získané certifikáty a ocenění organizační schémata finanční výkazy za uplynulých 3 – 5 let finanční propočty, kalkulace

A teď už můžete poslat svého šéfa klidně i do … BANKA A teď už můžete poslat svého šéfa klidně i do …

Shrnutí přednášky Co je to podnikatelský plán K čemu slouží podnikatelský plán Na co je třeba dbát během zpracování Zásady úspěšného zpracování podnikatelského plánu Příklad členění podnikatelského plánu