1.Obsah marketingového řízení
1.1 Marketingový řídící proces Situační analýza Strategické záměry Marketingové programy Koordinace a kontrola
1.1.1 Situační analýza SW OT Vnitřní analýza Vnější analýza Přehled marketingové efektivnosti Marketingový audit Analýza ABC Portfolio analýza Analýza ziskovosti a marketingové produktivity Vnější analýza Analýza a měření trhu Analýza subjektů trhu (zákazníci, konkurenti, distributoři, dodavatelé) SW OT
1.1.2 Strategické záměry Poslání společnosti Cíle společnosti Strategie společnosti Marketingové cíle Marketingové strategie útočné strategie obranné strategie
1.1.3 Marketingové programy Výrobkové programy Cenové programy Reklamní programy Programy podpory prodeje Prodejní a distribuční programy
1.1.4 Koordinace a kontrola Organizace marketingových činností Tvorba marketingového plánu Implementace marketingového plánu Kontrola marketingového plánu
1.2 Manažerské role marketera Interpersonální reprezentant, vůdce, styčný důstojník Informační příjemce, distributor informací, mluvčí Rozhodovací podnikatel, zmírňovač napětí, distributor zdrojů, vyjednávač
1.2.1 Interpersonální role reprezentant finance vůdce styčný důstojník marketing styčný důstojník výroba společnost vnější prostředí
distributor informací 1.2.2 Informační role příjemce finance mluvčí marketing distributor informací výroba společnost vnější prostředí
1.2.3 Rozhodovací role podnikatel rozhodnutí o využití podnikatelských příležitostí není byrokraticky omezené, vědomí rizika z nesprávného rozhodnutí zmírňovač napětí řešení konfliktů a krizových situací (využití PR) distributor zdrojů rozděluje zdroje personální a finanční a napomáhá k rozhodnutí o využití investičních a výrobních zdrojů vyjednávač vedení obchodních jednání (platební a dodací podmínky, cena)