Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Světoví hudební skladatelé
Advertisements

ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
VY_32_INOVACE _17 Klasicistní umění
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
Medailonky Wolfgang Amadeus Mozart HV-1 Hudební výchova DUM č. 17
KOMORNÍ SMYČCOVÝ ORCHESTR
Barokní hudba v Evropě VY_32_INOVACE_06_Barokní hudba v Evropě.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 18 Prima – kvarta osmiletého studia
Rozčlenění hudebního vývoje
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
René Descartes: "Myslím, tedy jsem."
NEJVÝZNAMNĚJŠÍ PŘEDSTAVITELÉ HUDEBNÍHO KLASICISMU
Klasicismus v evropské hudbě
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
ČESKÝ HUDEBNÍ ROMANTISMUS
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Otázky jsou vybrány z DUM č
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Gymnázium Židlochovice Hudební výchova sekunda
Klasicismus.
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
Základní informace, ukázky z děl Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_66_MOZART TEMA: HUDEBNÍ VÝCHOVA.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_04_HV_Wolfgang Amadeus Mozart Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Pavel Kubica. Počet obyvatel : Hlavní město: Vídeň Jazyk: Němčina Měna: Euro Hymna: Land der Berge, Land am Strome.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Mgr. Jana Doubková VY_32_INOVACE_5B_05_WOLFGANG_AMADEUS_MOZART Dějiny hudby listopadu 2012 W. A. Mozart – život, dílo, zajímavosti o osobnosti skladatele.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Klasicismus v evropské hudbě -žáci se naučí charakteristické rysy evropského.
Název školy:Základní škola Netvořice Autor:Mgr. Ludmila Vodehnalová Název:VY_32_INOVACE_04_ Téma:Klasicismus Č. projektu:OP VK 1.4.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
HUDEBNÍ VÝCHOVA SYMFONICKÝ ORCHESTR
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/09
CESTA Z PRAVĚKU KLASICISMUS
Test k ověření znalostí z HV
ČESKÝ HUDEBNÍ KLASICISMUS
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
FILIP SMIČKA Prezentace pod vedením Mgr. Barbory Pacalové
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Světoví hudební skladatelé
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Hudba Test Poslech POJMY
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/15 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/10
Název školy: Základní škola Netvořice
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/20
Klasicismus
Symfonie AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_28_11_HV7_Skála
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Název školy: ZŠ Průhonice
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
Dějiny hudby a její osobnosti
Klasicismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov Hudba klasicismu Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov

Klasicismus v hudbě v hudbě mezi roky 1730 – 1820 doznívá hudba baroka a konec klasicismu se kryje s nastupujícím romantismem klasicismus přinesl změnu – uměřenost, vyrovnanost, klidnější melodické linie, důraz na vůdčí=vedoucí melodii, dokonale se vybrušuje forma skladby velmi oblíbené opery, mizí nadvláda Italů, opera se skládá i v dalších evropských zemích, nezpívá se jen italsky jako dříve – ale i německy, francouzsky atd. obliba komické opery

Nástrojová hudba probíhá rozvoj instrumentální=nástrojové hudby - všechny nástroje se technicky zdokonalily, zejména dechové nástroje - zvětšila se síla jejich zvuku vedle varhan a cembala přichází nový nástroj – klavír!!!, ale vůdčí roli hrály housle orchestr se rozšířil na symfonické těleso – mělo 35 až 40 hráčů

Hudební formy klasicismu sonátová forma – v prvních větách symfonií a sonát pro sólové nástroje, ve smyčcových kvartetech nejvýznamnější hudebníci klasicismu: Joseph Haydn ( 1732 – 1809 ) Rakušan, 104 symfonií a přes 1000 dalších hudebních děl Wolfgang Amadeus Mozart ( 1756 – 1791 ) Rakušan, 48 symfonií a skoro 630 dalších děl - opery Figarova svatba a Don Giovanni Ludwig van Beethoven ( 1770 – 1827 ) Němec, jen 9 symfonií a asi 140 hud.děl – 1 opera Fidelio

Kvíz – co jste si zapamatovali Hudba klasicismu – mezi lety……………-…………… Doznívá hudba b…………… a po klasicismu nastupuje hudba r………………………………….. Klasicismus přinesl z………………………. – uměře………….., vyrov…………, vůd…../vedou……. melod…… Oblíbená je o…………., hlavně kom……… o………. Rozvíjí se ná………………. hud………….., ná………….. se zdoko…………………….. Nový nástroj - k…………………………., ale obliba hou…….. Orchestr má až……………-………….hráčů Nejvýznamnější osobnosti klasicismu – Jo…..Hay…. - Rakušan, W.A.M……….. a L.vanB……………………………- Němec