KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

7 Nezaměstnanost.
Rovnovážný bod, rovnovážná cena
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Analýza zdrojů a schopností organizace
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Mikroekonomie II Úvod Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Cena v pojetí marketingu
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Agregátní poptávka a nabídka
Zkušenostní křivka Petr Bouška IŘT 2007/2008.
Strategické aliance Vypracoval: Jiří Slabý. Strategické aliance  Organizační forma, která pomáhá zajišťovat společnou kooperativní podnikatelskou činnost.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o.
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
A) Determinanty nabídky
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Strukturální politika. STRUKTURÁLNÍ POLITIKA POLITIKA SCHOPNOSTI PŘIZPŮSOBENÍ SE MĚNÍCÍM PODMÍNKÁM VE STRUKTUŘE EKONOMIKY STRUKTURA – VNITŘNÍ ČLENĚNÍ.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Základy ekonomie Téma č. 4: Nabídková strana trhu výstupu
CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI
Životní cyklus výrobku
Analýza konkurence.
Zpráva o finanční stabilitě 2005
MARKETING.
Promyšlené podnikání (Design Thinking for Business Innovation) Průmysl (obor podnikání) přívětivý pro vstup Startupů Struktura oboru I. týden.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Makroekonomické výstupy
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Management 2. přednáška.
Poradenství v obecném řízení
MARKETINGOVÝ MIX.
Struktura přednášky Monopolní cenová tvorba. Monopolistická konkurence
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Oligopol.
Náklady, příjmy, ekonomický zisk
Vnější hospodářská politika1 VI.b NEDOKONALÁ KONKURENCE.
SPACE ANALÝZA.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_100 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti.
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Základy firemních financí (teze seminářů - platí pro seminární skupiny 1,4,10,11) Ing. František Řezáč, Ph.D. Katedra financí ESF MU.
Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku.
Vybrané manažerské nástroje
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Teorie firmy. Důvody vzniku firmy Úspory z rozsahu Zdroje pro výrobu Řízení a organizace výroby.
Model struktury strategického managementu
Vnější hospodářská politika1 VI.b NEDOKONALÁ KONKURENCE.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Marketingový plán podniku
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
Marketingový systém řízení
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Cenové strategie.
Selhání trhu: Monopoly TNH1 (S-6)
Transkript prezentace:

KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová

Strukturální analýza odvětví Konkurenční strategie je uvedení podniku do vztahu k jeho prostředí. Na podnik jako samotný působí vlivy:  sociální  ekonomické  vnější (mimo odvětví)  apod.

Proč jsou nové firmy hrozbou? Přinášejí nové kapacity Snaží se získat podíl na trhu Snaží se získat dost zdrojů Snižují ceny Rostou jim náklady Mají nižší zisky

1) Překážky vstupu Úspory z rozsahu Kapitálová náročnost Přechodové náklady Přístup k distribučním kanálům Nákladové znevýhodnění nezávislé na rozsahu Vládní politika

2) Očekávaná odvetná opatření Faktory, které odrazují firmy od vstupu  Zkušenosti z minulosti s ráznou odvetou vůči vstupujícím firmám  Pomalý růst odvětví, který omezuje jeho schopnost vstřebat novou firmu

3) Cena odrazující od vstupu Bude-li cenová hladina vyšší než cena odrazující od vstupu, nově vstupující firmy budou očekávat nadprůměrný zisk a vstoupí na trh. Stávající firmy se rozhodnou pro cenu pod hladinou, pak nové firmy nevstoupí na trh.

4) Zkušenosti a rozsah jako překážky vstupu Velké firmy vůči malým firmám: Úspory v nákladech Dokonalejší výrobní zařízení Distribuční systém Lepší servis