Veletrh nápadů učitelů chemie, Tábor 2013 Mgr. Radovan Sloup, Gymnázium Sušice Vybavení škol ve vztahu k experimentům a hypermediálním programům
Vybavení škol ve vztahu k experimentům a hypermediálním programům - výzkum v rámci doktorského studia - dotazníkové šetření v aplikaci google dokument - rozeslán mailem na všechny ZŠ a SŠ v ČR - data shromážděna od února do července respondentů, učitelů chemie - průměr 18 let praxe, max. 49 let 57 % ZŠ 24 % G 17 % SOŠ 2 % SOU
Vybavení škol ve vztahu k experimentům a hypermediálním programům ZŠ: 22 % muži 78 % ženy 18 % muži 28 % muži Eurostat 2012: 74 % žen Eurostat 2012: 58 % žen
Vybavení škol ve vztahu k experimentům a hypermediálním programům Ch-Bi Ch-M jen Ch bez Ch Ch-F Ch-ZZv Ch-Tv žádná Ch-Aj Ch-Inf ostatní Bez chemie v aprobaci učí chemii celkem 91,více než 10 % respondentů. Gymnázia 0 %, SOU plných 25 %.
Vybavení škol ve vztahu k experimentům a hypermediálním programům
samostatná učebna chemie: samostatný kabinet chemie: 53 % ne 47 % ano 40 % ne 60 % ano
Vybavení škol ve vztahu k experimentům a hypermediálním programům přítomnost laboratoře: 36 % ne 64 % ano
Vybavení škol ve vztahu k experimentům a hypermediálním programům přítomnost laboratoře
Vybavení škol ve vztahu k experimentům a hypermediálním programům přítomnost laboratoře
Vybavení škol ve vztahu k experimentům a hypermediálním programům přítomnost laboratoře
Vybavení škol ve vztahu k experimentům a hypermediálním programům přítomnost laboratoře
Vybavení škol ve vztahu k experimentům a hypermediálním programům vybavenost laboratoře:
Vybavení škol ve vztahu k experimentům a hypermediálním programům přítomnost laboratoře: samostatná učebna i laboratoř chemie: 36 % ne 64 % ano 67 % ne 33 % ano
Vybavení škol ve vztahu k experimentům a hypermediálním programům přítomnost skladu: 91 % ano, 9 % ne hrubý odhad počtu chemických látek ve skladu: 9 % nemá 20 % 53 % mezi 50 a % více než 200
Vybavení škol ve vztahu k experimentům a hypermediálním programům četnost experimentů: více než 5x týdně 2x až 5x týdně asi 1x týdně nedělám vůbec maximálně 1x za 14 dní 28 % 48 % 10 % 14 %
Vybavení škol ve vztahu k experimentům a hypermediálním programům realizace experimentů v závislosti na délce praxe: 30 % 20 % 10 % 40 % 50 % let praxe nedělám
Vybavení škol ve vztahu k experimentům a hypermediálním programům realizace experimentů v závislosti na délce praxe:
Vybavení škol ve vztahu k experimentům a hypermediálním programům Na čem závisí realizace experimentů (ověřeno chí kvadrát testem) : - na chemii v aprobaci - na podílu výuky chemie v celkové délce praxe - na přítomnosti skladu a jeho vybavení - na typu střední školy… Na čem nezávisí realizace experimentů (ověřeno chí kvadrát testem): - na pohlaví vyučujícího chemie - na délce praxe - na počtu hodin chemie v úvazku…
Vybavení škol ve vztahu k experimentům a hypermediálním programům Na čem ještě závisí realizace experimentů (neověřeno): - na odvaze a osobnosti učitele
Vybavení škol ve vztahu k experimentům a hypermediálním programům vybavenost ve vztahu k hypermediálním programům: - počítače jsou k dispozici ve škole všem chemikářům - připojení k internetu má drtivá většina z nich (jeden ne) - 84 % respondentů má přímo v učebně chemie k dispozici počítač - z toho cca 70 % jej má propojen s dataprojektorem - 80 % chemikářů má k dispozici notebook - asi 6 % nemá v učebně PC ani dataprojektor, interaktivní tabuli, videopřehrávač, DVD nebo TV, projekční plochu…
Děkuji za pozornost a těším se na setkání… V SUŠICI