Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník"— Transkript prezentace:

1 NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace AUTOR: Ing. Roman Hanák NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník OBSAH: Trojúhelníková nerovnost ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

2 ANOTACE Hodina vysvětluje pojem trojúhelníkové nerovnosti a na příkladech ukazuje její použití. Inovativnost je v tom, že se zde vyskytuje řada moderních interaktivních prvků. Máme zde názorné grafické animace, obrázky, komentáře k řešení a hypertextové odkazy. Žáci lépe pochopí probíranou látku a hodina je pro ně zajímavější. Každý řešený příklad je pomocí animací rozdělen na dílčí kroky, takže vyučující se nezdržuje psaním na tabuli, ale pomocí ovladače postupně odkrývá řešení příkladu a má tak možnost žáky nechat samostatně tvořit a věnovat se těm žákům, kteří potřebují individuální pomoc. Na konci hodiny je stránka, kde jsou odkazy na internetové stránky, které prověří matematické dovednosti formou her nebo různých testů. Vyučující má možnost vybrat si z uvedených odkazů stránku, na které otestuje vědomosti žáků. Hodina je tvořena tak, aby mohla být odučena v multimediální učebně nebo v počítačové učebně, které mají připojení k internetu.

3 Trojúhelníková nerovnost:
Tři dané úsečky mohou být stranami trojúhelníku právě tehdy, je-li nejdelší strana menší než součet zbývajících dvou. a < b + c a nejdelší strana b, c zbývající strany

4 Př.1) Může existovat trojúhelník se stranami 24 cm, 16 cm a 39 cm?
Řešení: a b a = 24 cm b = 16 cm A c B c = 39 cm (nejdelší) c a + b < nerovnost je splněna < < Tento trojúhelník může existovat.

5 Př.2) Může existovat trojúhelník se stranami 42 cm; 3,1 dm a 110 mm?
Řešení: c C B A b a = 42 cm (nejdelší) b = 3,1 dm = 31 cm a B C c = 110 mm = 11 cm a b + c = nerovnost není splněna = = Tento trojúhelník nemůže existovat.

6 Př.3) Může existovat trojúhelník se stranami 17 cm; 350 mm a 1,5 dm?
Řešení: B A C a c a = 17 cm A b C b = 350 mm = 35 cm (nejdelší) c = 1,5 dm = 15 cm b a + c > nerovnost není splněna > > Tento trojúhelník nemůže existovat.

7 Příklady na samostatné procvičení:
1) Může existovat trojúhelník se stranami cm; 280 mm a 3 dm? 2) Může existovat trojúhelník se stranami mm; 5 dm a 14 cm? 3) Může existovat trojúhelník se stranami dm; 22 cm a 170 mm? 4) Může existovat trojúhelník se stranami cm; 3,5 dm a 280 mm?

8 Řešení: 1) Trojúhelník může existovat. 2) Trojúhelník nemůže existovat. 3) Trojúhelník nemůže existovat. 4) Trojúhelník může existovat.

9 Moje škola – matematika A
Hypertextové odkazy Matematické hry Moje škola – matematika A Moje škola – matematika B ZŠ Dobřichovice – pracovní listy Matematika pro každého Matematika pro základní školy Fyzikální, matematické a chemické tabulky

10 Použité zdroje: MOLNÁR, Josef; KOPECKÝ, Milan; LIŠKOVÁ, Hana a kol. Matematika 6.Liberec: Prodos, 1998, ISBN MULLEROVÁ, Jana; MIKULČÁK, Jiří; KABELE, Jiří a kol. Matematika pro 6. ročník. Praha: Kvarta, 1997, ISBN DYTRYCH, Martin; DOBIASOVÁ, Irena; LIVŇANSKÁ, Libuše. Sbírka úloh z matematiky –početní úlohy. Pohořelice: Fortuna, 2001, ISBN Galerie klipart MS Office 2010 Vlastní tvorba


Stáhnout ppt "NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník"

Podobné prezentace


Reklamy Google