Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2364 NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_18_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Statistika Základní škola Libina, příspěvková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2364 NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_18_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Statistika Základní škola Libina, příspěvková."— Transkript prezentace:

1 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2364 NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_18_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Statistika Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: 708 708 61 Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace OBSAH: Diagramy

2 ANOTACE V této hodině je ukázáno, jak lze statistický soubor znázornit pomocí diagramů. K řešení těchto úloh je vhodné využít excel, proto se doporučuje tato hodina probírat v počítačové učebně. Tuto kapitolu je vhodné probrat jako učivo na konci devátém ročníku, protože je v některých učebnicích uváděno jako rozšiřující učivo. Na začátku jsou řešené příklady a v další části jsou příklady na samostatné procvičení. Inovativnost je v tom, že se zde vyskytuje řada moderních interaktivních prvků. Máme zde názorné grafické animace, obrázky, komentáře k řešení a hypertextové odkazy. Žáci lépe pochopí probíranou látku a hodina je pro ně zajímavější. Každý řešený příklad je pomocí animací rozdělen na dílčí kroky, takže vyučující se nezdržuje psaním na tabuli, ale pomocí ovladače postupně odkrývá řešení příkladu a má tak možnost žáky nechat samostatně tvořit a věnovat se těm žákům, kteří potřebují individuální pomoc. Na konci hodiny je stránka, kde jsou odkazy na internetové stránky, které prověří matematické dovednosti formou her nebo různých testů. Vyučující má možnost vybrat si z uvedených odkazů stránku, na které otestuje vědomosti žáků. Hodina je tvořena tak, aby mohla být odučena v multimediální učebně nebo v počítačové učebně, které mají připojení k internetu.

3 Př.1) Rodina Novákových má výdaje za rok uvedené v tabulce: a) Výdaje znázorníme bodovým diagramem Měsíc1.2.3.4.5.6. Výdaje (Kč)12 0008 00014 00013 50010 00024 000 Měsíc7.8.9.10.11.12. Výdaje (Kč)14 00015 0009 00017 00019 00015 000 Řešení:

4 b) Výdaje znázorníme spojnicovým diagramem c) Výdaje znázorníme sloupcovým diagramem

5 Př.2) Na škole se učí čtyři jazyky škola má 164 žáků. Údaje znázorníme výsečovým diagramem Jazykangličtinaněmčinafrancouzštinaruština Počet žáků60482135 Řešení:

6 Př.3) Koncentrace škodlivin v Ostravě. Údaje znázorníme válcovým prostorovým diagramem. 1994199519961997 20233033 28374245 Prašný aerosol71706058 Řešení:

7 Příklady na samostatné procvičení: 19981999 Škoda auto105 704115 256 ČEZ54 96868 256 Unipetrol49 94750 250 Transgans44 25647 852 Telecom40 21042 356 Nová huť30 30333 256 Č. rafinerská27 32335 658 Škoda Plzeň25 88523 562 OKD23 84528 256 Vítkovice23 48824 756 1) Vytvořte sloupcový a spojnicový diagram pro tržby firem. Údaje v tabulce jsou v milionech Kč.

8 Řešení Sloupcový diagram

9 Řešení Spojnicový diagram

10 ZŠ Dobřichovice – pracovní listy Matematika pro každého Matematické hry Moje škola – matematika B Moje škola – matematika A Matematika pro základní školy Fyzikální, matematické a chemické tabulky Hypertextové odkazy

11  MOLNÁR, Josef; EMANOVSKÝ, Petr; LEPÍK, Libor a kol. Matematika 8. Olomouc: Prodos, 2000, ISBN 80-7230-062-8.  DYTRYCH, Martin; DOBIASOVÁ, Irena; LIVŇANSKÁ, Libuše. Sbírka úloh z matematiky. Pohořelice: Fortuna, 2001, ISBN 80-7168-766-9.  MULLEROVÁ, Jana; BĚLOUN, František; BRANT, Jiří a kol. Matematika pro 8. ročník. Praha: Kvarta, 1999, ISBN 80-85570-93-9.  Galerie klipart  Vlastní tvorba


Stáhnout ppt "ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2364 NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_18_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Statistika Základní škola Libina, příspěvková."

Podobné prezentace


Reklamy Google