Národní technické museum. Byli jsme rozřazeni do dvou skupin podle barev.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektrické stroje Stejnosměrné motory
Advertisements

Elektrický obvod III..
Stejnosměrné stroje II.
TEPELNÁ ELEKTRÁRNA.
Nadpis do sešitu STŘÍDAVÝ PROUD V./2./92.
Elektromotor a třífázový proud
Třífázové napětí Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 9. ročník
Masná 18, Praha 1 Prezentace oboru Provoz a ekonomika dopravy zaměření Silniční doprava z pohledu studentů.
Otázka č.17 a) Klikové mechanismy.
VY_32_INOVACE_FYZ_RO_11 Digitální učební materiál
ELEKTROMOTOR ZŠ Velké Březno.
Elektromotor poloprstence komutátoru kartáčky
ELEKTROMAGNETICKÉ JEVY, STŘÍDAVÝ PROUD
Parní stroj.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
Grantový projekt multimediální výuky
Kryštof Klika, Lukáš Svoboda
Mag. pole – opakování magnet – póly, netečné pásmo, magnetizace, domény, ferity, mag. pole, indukční čáry, Vodič s proudem = magnetické pole H. CH. Oersted.
Michal Lukášek Michal Lukášek 8.A Michal Lukášek.
Provedení stejnosměrných strojů, zapojení budícího vinutí
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Popis a provedení synchronních strojů
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Návštěva NTM Vypracovaly: Klára Procházková a Nikola Pospíšilová, 1.BL.
Stavba transformátoru Transformace proudu a napětí
Synchronní stroje I. Konstrukce a princip.
Elektrický generátor Elektrický generátor je elektrický stroj, sloužící k přeměně jiných druhů energie na energii elektrickou. Nejčastěji se jedná o rotační.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_115.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Elektromotor Smetanová Michaela.
Stejnosměrné stroje.
Cívky Úvod Cívky Ing. Jaroslav Bernkopf Elektronika.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Ly Dieu Huong Marie Fialová. Cíl Prohloubit si znalosti v oblasti elektrické energie, na které jsme všichni závislí Cesta Výroba vlastních zdrojů.
Tepelné motory Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Opakování – člověk a technika
Základy Elektrotechniky
Indukčnost vlastní a vzájemná
Dynamo, alternátor, elektromotor
Teslův transformátor Stanislava Renfusová a Pavel Kratochvíle
Asynchronní trojfázový motor
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:září 2012 Určeno:9. ročník ZŠ.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Střídavý proud (9. ročník) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Ondřej Kašík 8.B oo9. Parní stroj - je pístový tepelný stroj, přeměňující tepelnou energii vodní páry na energii mechanickou, nejčastěji rotační.
Elektrický obvod. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
Bc. Karel Hrnčiřík Projekt: Inovace oboru Mechatronik pro Zlínský kraj Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.08/
VY_32_INOVACE_EP_11 SADA Elektrické systémy. Ventilátor topení : -má za úkol vhánět do kabiny vozidla požadovaný poměr studeného a teplého vzduchu, tok.
SPALOVACÍ MOTORY (HISTORIE) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
STEJNOSMĚRNÝ ELEKTROMOTOR
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Magnety a vodiče v jednoduchých pokusech
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Termika VY_32_INOVACE_05-52 Ročník: Vzdělávací oblast:
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Tepelné motory VY_32_INOVACE_29_Tepelné motory
Fyzika I Test VI Tři stejné tyče délky L, hmotnosti M se svaří do tvaru rovnoramenného trojúhelníku, který rotuje okolo osy procházející.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Energie VY_32_INOVACE_05_Energie Autor: Pavlína Čermáková
5. Děje v plynech a jejich využití v praxi
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Střídavý proud - 9. ročník
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Odpor.
Fyzika 2.D 5. hodina.
Transkript prezentace:

Národní technické museum

Byli jsme rozřazeni do dvou skupin podle barev.

Ověřovali jsme funkci elektromotorů. Důležité jsou dva magnety (čím větší tím lepší) a cívka (čím více závitů, tím výkonnější).

Dostali jsme za úkol sestrojit vlastní „elektromotor“. Z měděného drátu, který se musel pečlivě obrousit kvůli vodivosti, baterie (čím víc energie, tím větší je rychlost otáčení) a magnetu.

Otáčky byly sice nízké, ale vše fungovalo jak mělo.

Po dvou náročných úkolech jsme dostali pauzu, abychom se posílili na další část Workshopu.

Parní stroje – Ověřovali jsme funkci. Měli jsme za úkol zapálit pod kotlem, pak jsme čekali až se voda ohřeje a my mohli zpustit turbínu a písty, které uvedly do pohybu setrvačník, dynamo a parní turbínu.

Galvanický článek – Měli jsme za úkol změřit Napětí v roztoku (ocet) přes Zn a Cu. Výsledky se pohybovaly okolo 1,10 V.

Stirlingův Motor Asi nejzajímavější věc Stirlingův motor. – Pro plynulý chod motoru je zapotřebí setrvačníku – Síla vzniká střídavým přetlakem a podtlakem. Dech beroucí motor. Geniálně konstruovaný. (My měli možnost vidět jen jednoduchý model motoru). Použití v ponorkách.

Workshop byl velice zajímavý a při úkolech i zábavný. Odnesli jsme si mnoho znalostí a těšíme se na další. Děkujeme.

Jirák, Plesl – 1AL (Heroldovy sady)