Nové volební období a očekávaní obcí a měst Nové volební období a očekávaní obcí a měst XIII. celostátní finanční konference – 2. – 3. prosince 2010 Ing.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Dan Jiránek primátor Statutárního města Kladna.
Advertisements

Kolik opravdu stojí veřejná správa?
SPORT V ČESKÉ REPUBLICE OD ROKU 2012
Financování rozvojových projektů obcí a měst: hlavní motor meziobecní spolupráce v ČR Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D. Katedra práva a veřejné správy,
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Samospráva venkovských obcí v komplexu veřejné správy.
Rozpočtové hospodaření obcí
Rozšíření kompetencí NKÚ jako nástroj boje proti korupci CELOSTÁTNÍ FINANČNÍ KONFERENCE SMO ČR Dopady reforem na hospodaření obcí a měst Stanislav.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 14. dubna 2014.
Policie ČR partner dalších orgánů státu a samosprávy Senát Parlamentu ČR Ing. Jaroslav Salivar 1. náměstek ministra vnitra.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 8. dubna 2013.
P ř íprava nového zákona o RUD Mgr. Petr Gazdík -starosta obce Suchá Loz -člen komise MF pro přípravu nového zákona o RUD.
Financování výkonu státní správy územních samosprávných celků
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Ekonomický pokles a hospodaření českých obcí a měst Ekonomický pokles a hospodaření českých obcí a měst Ing. Ivan Černý předseda Finanční komise SMO ČR.
1 Evropská dimenze ekonomické krize Ing. Oldřich Vlasák předseda SMO ČR a poslanec EP XII. Celostátní finanční konference 23. listopadu 2009.
Současné problémy ve financování obcí Úvodní slovo Ing. Oldřich Vlasák.
Rozpočtové určení daní – „U-křivka“ a nástrahy průměru Ing. Miroslav Uchytil starosta města Chlumec nad Cidlinou XII. Sněm, Zlín 26. a 27. května 2011.
Rozpočty územních samosprávných celků
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
POSTAVENÍ OBCÍ PO ROCE 1989 Mgr. Radko Martínek Senátor PČR Mgr. Radko Martínek Senátor PČR Mezinárodní konference k meziobecní spolupráci 28.
Novela RUD účinná k Novela RUD účinná k Hospodaření ÚSC Jan Zikl Ředitel odboru financování územních rozpočtů a prog. financování Ministerstvo.
Hospodaření příspěvkových organizací Porada ředitelů škol a školských zařízení 9. dubna 2008 Ing. Jana Štancíková.
Základní informace Veřejná správa – činnost veřejnoprávní korporace spravující veřejné záležitosti ve veřejném zájmu financovaná z veřejných prostředků.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
XIII. Celostátní finanční konference Svazu měst a obcí České republiky BOJ PRAHY PROTI HAZARDU Pavel Bém Poslanec PS PČR za hl. m. Prahu
Ing. Karel Tyll ředitel odboru státního rozpočtu 2. prosince 2010
Finanční a rozpočtové právo
Obce jako oběť reforem? Obce jako oběť reforem? XIV. celostátní finanční konference 10. – 11. listopadu 2011 Ing. Dan Jiránek Předseda SMO ČR Primátor.
Financování ochrany životního prostředí Jana Soukopová.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 20. dubna 2015.
Pokles příjmů obecních rozpočtů a způsoby řešení jeho dopadů Ministerstvo financí ČR Praha listopad 2009 Jan Zikl.
Ministerstvo financí je ústředním orgánem státní správy pro –státní rozpočet republiky, –státní závěrečný účet republiky, –státní pokladnu České republiky,
ZDP - Zdanění právnických osob – veřejně prospěšných poplatníků (VPP) VPP = v souladu se statutem, stanovami apod. jako svou hlavní činnost vykonává činnost.
Hazardování s hazardem
Finanční a rozpočtové právo
Financování kapitol státního rozpočtu II
1 Referendum Jitka Bělohradová. 2 Referendum Projev přímé formy demokracie –Jeho zvláštní projevy: plebiscit, veto –Další formy přímé demokracie: lidová.
Finanční a rozpočtové právo Přednáška č. 5 Obecná problematika rozpočtového práva Rozpočtové právo hmotné.
Veřejná podpora a financování sociálních služeb – Hotel STEP JUDr. Karel Zuska.
Rozpočty obcí a krajů v roce 2009 v návaznosti na aktuální ekonomický vývoj Ministerstvo financí ČR Praha červen 2009 Jan Zikl ředitel odboru financování.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Bydlení v ČR1 Dosažitelné ceny bydlení Ing. František Beneš, CSc., odborný mluvčí KSČM pro resort MMR.
Ekonomické otázky funkčního komunitního systému sociálních a zdravotních služeb v obcích PRAHA 17. dubna 2015.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
FINANCOVÁNÍ SOCILÁNÍCH SLUŽEB V ROCE 2016 SPOLUÚČAST OBCÍ ORP NA FINANCOVÁNÍ.
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Mgr. Ludmila Němcová Ing.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Ing. Luděk Tesař ekonom Ekonomika ČR v souvislostech rozpočtů.
1 Vývoj hlavních makroekonomických indikátorů české ekonomiky a jejich predikce I. Zdroj: Predikce makroekonomického vývoje na rok 2004, MFČR, 2004.
Sociální služby poskytované obcemi aktuální problémy Ing. Daniela Lusková.
Pracovní porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Soustava veřejných rozpočtů
Příjmová a výdajová stránka obecních rozpočtů - pokračování
Příjmy a výdaje SR.
Rozpočtová soustava Finanční zdroje územních samospráv
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová
Rozpočet obce.
Obsah veřejných rozpočtů III
Rozpočet obce Černovice
POSTOLOPRTY Michaela Hanzlíková.
Alois Rašín první ministr financí ČSR ( )
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok 2015
STANOVISKO SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV ČESKÉ REPUBLIKY K NÁVRHU KONCEPCE DOKONČENÍ REFORMY VEŘEJNÉ SPRÁVY ING. JOSEF BARTONĚK PŘEDSEDA SMS ČR SENÁT PČR.
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování
Svaz měst a obcí ČR Základní informace o činnosti
Obsah veřejných rozpočtů III
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Transkript prezentace:

Nové volební období a očekávaní obcí a měst Nové volební období a očekávaní obcí a měst XIII. celostátní finanční konference – 2. – 3. prosince 2010 Ing. Dan Jiránek, primátor statutárního města Kladno místopředseda Svazu měst a obcí ČR

2 Státní rozpočet snížení příspěvku na přenesený výkon státní správy (- 17,6 %) - směšování samostatné a přenesené působnosti - nejisté finanční vyrovnání prostřednictvím daňových příjmů (zdanění výnosů ze stavebního spoření pouze v roce 2011) - spolufinancování evropských projektů (zachování podílu státu?)

3 Rozpočtové určení daní - rozpočtové určení daní – dlouholeté požadavky Svazu (rozšíření kritérií o počet žáků, vyrovnání „daňového sedla“ pro obce II. typu, odstranění neodůvodněných rozdílů) - riziko politického zneužívání tématu – oslabení samosprávy

4 Financování obcí - stále neřešená výše maximálních sazeb u místních poplatků – neúčinný nástroj regulace - klesající výnos ze správních poplatků, nutno financovat ze sdílených daní, tedy prostředků na rozvoj obce (a nyní ještě snížení příspěvku) - daň z nemovitostí – nutnost reformy

5 Regulace hazardu - samospráva a státní správa musí hájit stejné zájmy - celoplošný zákaz hazardu nic neřeší, regulace ano - odvod z výtěžku není darem provozovatele, ale povinnou platbou daňového charakteru - provozovatel je podnikatel, který hájí své zájmy, obec hájí zájmy všech občanů

6 Nakládání s majetkem obcí - transparentnost a náklady na její zajištění (jmenovité hlasování, zveřejňování rozsáhlých projektových dokumentací, nákladné vyhledávání informací) - veřejné zakázky a obce v pasti ročních dotací – přeprodávání zakázek, vícepráce - chyby ve veřejných zakázkách – úmysl či neznalost komplikovaného systému? - cíl kontroly – trest nebo prevence formou metodiky?

7 Spolupráce obcí a státní správy - obce nemohou být pouze vykonavateli příkazů - snižování výdajů ze státního rozpočtu nelze provádět na úkor rozpočtů obecních (nekompenzované přesuny kompetencí) - reformní návrhy nezohledňují dopady na obce - úředníci centrální úrovně nemohou „konat dobro“ na účet obcí (sociální bydlení)

8 Děkuji za pozornost a přeji mnoho nových poznatků v průběhu konference.