Vymáhání pohledávek
Vymáhání pohledávek Časové schéma Neuhrazení faktury jednání s dlužníkem. SMS 2 až 5 dní po odeslání SMS 1. písemná upomínka (130 Kč) mezi pátým a dvacátým dnem 2. SMSBlokování služeb (150 Kč)2. písemná upomínka (130 Kč) 21 dní po splatnosti Suspendace (1000 Kč) 3 měsíce po splatnosti Vymahací agentura (12 % dluhu) po třech měsících neplacení Výpověď Deaktivace Příprava návrhu na ČTÚ
Na existenci neuhrazeného vyúčtování služeb zákazníka upozorňuje již záhy po splatnosti a nejprve preferuje smírné řešení vzniklé situace. Dalším krokem je předání pohledávky k vymáhání externímu subjektu, a to vymáhací agentuře, ovšem v tomto případě již dluh narůstá o náklady spojené s vymáháním (řádově stokoruny) vyplývající ze Všeobecných podmínek Pokud ani poté není pohledávka uhrazena, přistoupí k soudnímu vymáhání pohledávek a v tomto případě již dluh narůstá o náklady, které stanoví platné právní předpisy. Tyto náklady tvoří správní / soudní poplatky, odměna advokáta, odměna exekutora (dohromady řádově tisíce korun). Ve všech případech májí nárok na úrok z prodlení (výše je stanovena zákonem, aktuálně min. 7 %). Jako poslední variantu se volí postoupení pohledávky. Ve vztahu k časování – vymáhání pohledávky se zahajuje ihned, jednotlivé metody jsou zpravidla v uvedeném pořadí, ale změnu tohoto pořadí nelze vyloučit. Exekutor nepřijde k zákazníkovi dříve než dva roky po splatnosti
Dlužnou částku je možné uhradit expresně na prodejně každý den v pracovní době prodejny, tato služba je zpoplatněna 85Kč K omezení služeb dochází cca za 11-23 dní po splatnosti faktury, důležitá je rizikovost zákazníka. Znovu zapojení je zdarma, zákazník platí pouze smluvní pokutu 150 Kč. Vedle standardního vymáhacího procesu, kdy je zákazník informován o dluhu formou SMS nebo upomínacích dopisů, zákazníka kontaktuje externí call centrum, které ho na dluh upozorní a snaží se s ním najít řešení pro platbu (splátkový kalendář, oddálení platby – vyloučení z vymáhání na max. 5 dní), případně s ním ověří údaje pro platbu (variabilní symbol, částku, číslo našeho účtu). Splátkový kalendář si lze sjednat. Je zdarma, každá žádost je posuzována individuálně. Navíc nezaplatí klient nic, pouze případné úroky z prodlení. Žádost o splátkový kalendář lze písemně, e-mailem, na značkové prodejně nebo na osobních stížnostech.
Rozvaha 31. 12. 2011 31. 12. 2010 Brutto Korekce Netto Netto 31. 12. 2011 31. 12. 2010 Brutto Korekce Netto Netto mil. Kč mil. Kč C. II. Dlouhodobé pohledávky 19 0 19 22 C. II. 1. Pohledávky z obchodních vztahů 12 0 12 14 2. Dlouhodobé poskytnuté zálohy 7 0 7 8 C. III. Krátkodobé pohledávky 8 960 -5 147 3 813 12 892 C. III. 1. Pohledávky z obchodních vztahů 6 744 -5 147 1 597 1 585 2. Pohledávky – ovládaná nebo ovládající osoba 0 0 0 8 900 3. Pohledávky za účastníky sdružení 33 0 33 31 4. Stát – daňové pohledávky 18 0 18 32 5. Krátkodobé poskytnuté zálohy 159 0 159 133 6. Dohadné účty aktivní 1 860 0 1 860 2 154 7. Jiné pohledávky 146 0 146 57