Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.4.00/21.1621 Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA Téma: Přírodniny, suroviny, výrobky Klíčová slova: živé a neživé přírodniny, suroviny, výrobky Ročník: 3 Vytvořila: Mgr. Dagmar Šišková ČÍSLO MATERIÁLU: VY_52_INOVACE_PŘ.28.3. Přírodniny, suroviny, výrobky ANOTACE: materiál slouží k osvojení učiva METODIKA: prezentace slouží k předvedení na interaktivní tabuli srpen 2012
Metodické pokyny jsou uvedeny na stránce, nebo se žáci řídí přímo pokyny učitele, který odpovídá také za správné plnění úkolů popř. hodnocení žáků.
Přírodniny, suroviny, výrobky
Přírodniny Součásti přírody Živé přírodniny ( houby, rostliny, živočichové) Neživé přírodniny ( voda, vzduch, nerosty, horniny, půda)
Příklady živých přírodnin Kos Slunečnice
Příklady živých přírodnin Muchomůrka červená Člověk
Příklady neživých přírodnin Voda Křemen
Suroviny Také je získáváme z přírody Dál se zpracovávají Příklad: dřevo, mléko, vejce, maso, cukrová řepa
Příklady surovin Dřevo Mléko
Příklady surovin Maso Vejce
Výrobky Vyrábíme je ze surovin Vyrobil je člověk
Příklady výrobků Skříň Kytara
Příklady výrobků kniha oblečení
Úkoly pro Tebe Napiš tři příklady živých přírodnin a) b) c) 2. Napiš tři příklady surovin 3. Namaluj tři výrobky 4. Napiš dvě věci, které vyrábíme z mléka
Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Turdus_merula_050529.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:A_sunflower.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Female_baby.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Voda http://cs.wikipedia.org/wiki/K%C5%99emen http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:The_lumberjack_was_here.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mleko.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:FoodMeat.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Eggs_3145g.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Sk%C5%99%C3%AD%C5%88 http://cs.wikipedia.org/wiki/Kytara http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Encyklopedie.jpg Štiková V., Prvouka 3, učebnice pro 3. ročník základní školy, Brno: Nová škola. 2002.ISBN 80-7289-044-1