Příčestí trpné Český jazyk 2. stupeň ZŠ 1 Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Psaní předpon s-/se-, z-/ze-
Advertisements

Popis. Grafy vět. Český jazyk 2. stupeň
Doplňte i, y HOR - , NAD – LKA, SCHOD -, T – LKO, MOT – KA,
Shoda přísudku s podmětem 1
Řecké divadlo Dějepis 2. stupeň
Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Procvičujeme větné členy 2
Procvičujeme tvary sloves
Slovesné kategorie Český jazyk 2. stupeň ZŠ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Slovesné tvary Český jazyk 2. stupeň ZŠ
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Píšeme n - nn Český jazyk 2. stupeň
Věty vedlejší podmětné a předmětné
Přívlastek shodný a neshodný
Shoda přísudku s podmětem 2
Slovesa (verba).
Slovesa.
Opakujeme Slovesa.
CONDITIONALS revision
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:5. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Rozvíjející.
Slovesa.
Opakujeme Slovesa Přísudek.
Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.01 Název pro školu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_441_Tvrdé a měkké slabiky AUTOR: Mgr. Dagmar Petřeková ROČNÍK,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
85.1 Slovesný způsob Mlč! mlčel bych….. Mlčme! mlčel bys… mlčím…
Druhy přísudku Český jazyk 2. stupeň ZŠ
Koncovky sloves.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není li uvedeno jinak, je Kateřina Najmanová Trpný rod- The Passive.
Procvičujeme větné členy 1 Český jazyk 2. stupeň Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_11_Procvičujeme větné členy 1 1.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_336_Slovesa AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM: 7.,
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Slovesa modální a fázová
Přídavná jména - množné číslo 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Minulý čas průběhový (kladné a záporné věty)
CJL mluvnice Tvarosloví – slovesa Mgr. Zina Omelková
Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu mužského neživotného Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
SLOVESA ČAS. SLOVESA ČAS ČAS SLOVES U sloves určujeme čas, podle toho, kdy se děj odehrává. Čas přítomný – děj se odehrává nyní. Milan čte. Čas budoucí.
Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu středního Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj.
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Slovesa“
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Shoda přísudku s podmětemNajdi podmět a podtrhni ho Jakého je rodu.
Opakujeme vedlejší věty 2 Český jazyk 2. stupeň 1 Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_04_Opakujeme vedlejší věty 2.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Časování sloves Co je časování sloves ? čas přítomnýbýt 1. já jsem.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.1 slovesný rod Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
SLOVESA – rod činný a rod trpný Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_A_15_SLOVESA – ROD.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_14 _Slovesa II. část - časování
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 7 - slovesa Mluvnice pro 2. ročník
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Opakujeme vedlejší věty 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Slovesa II VY_32_INOVACE_03-12 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 12 – slovesa – slovesný rod
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_3B25Čj7_Slovesný rod
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Slovesa Název školy: Základní škola Zaječí, okres Břeclav
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
ČESKÝ JAZYK 4. ROČ. Číslo DUM: VY_32_INOVACE_17
Transkript prezentace:

Příčestí trpné Český jazyk 2. stupeň ZŠ 1 Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy

Rozděl na dvě skupiny: prosil nosil prosit četl učit číst nosit učil

Rozděl na dvě skupiny: prosit učit číst nosit prosil nosil četl učil příčestí minulé infinitiv

Kam zařadíš? upečen vysílán dopsán zaplacen pochválen nakreslen Příčestí trpné

končí na: 1.- n (-na, -no, -ni, -ny, -na) napsán (napsána, napsáno, napsáni, napsány, napsána) 2.- t (-ta, -to, -ti, -ty, -ta) pokryt (pokryta, pokryto, pokryti, pokryty, pokryta)

Tvoříme příčestí trpné pochválit přečíst upéci smazat ukrýt posadit zavolat pochválen přečten upečen smazán ukryt posazen zavolán

Vyhledej příčestí trpné Je psáno, že se to stalo právě tak. Obraz byl nakreslen včera. Hráči jsou připraveni ke startu, závod může začít. Blízko naší školy bylo vybudováno hřiště. Květiny byly zakryty, aby nepomrzly. Je psáno, že se to stalo právě tak. Obraz byl nakreslen včera. Hráči jsou připraveni ke startu, závod může začít. Blízko naší školy bylo vybudováno hřiště. Květiny byly zakryty, aby nepomrzly.

Užij příčestí trpné ve větách