Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu"— Transkript prezentace:

1 ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_VIII_2_15:Slovesný rod-opakovací test Šablona číslo: VIII Sada číslo: Pořadové číslo DUM: 15 Autor: Mgr. Martin Beneš

2 Anotace: opakovací test o slovesném rodu, jeho tvoření a využití v praktické komunikaci
Očekávaný výstup: žáci si procvičí určování slovesného rodu a jeho různé způsoby tvoření Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 12 – 13 let Klíčová slova: slovesný rod, rod činný, rod trpný Pomůcky a materiál: interaktivní tabule, písemná forma testu Potřebný čas pro výuku DUM: 25 – 30 minut Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Učitel vysvětlí žákům na interaktivní tabuli postup při plnění testu a žáci potom samostatně vypracují zadané úkoly. Možno využít i pro společné opakování.

3 Slovesný rod – opakovací test
1)Infinitiv nahraď tvary příčestí trpného: Zatoulaný pes byl brzy (odchytit)………………… Půjčka mi byla nakonec (poskytnout)……………. Hřiště bylo (zaset)……………… novou trávou. Nový program byl (natisknout)…………………….. Pole musí být na podzim (zrýt)…………………… Statečný voják byl (vyznamenat)………………….

4 Počítač bude opraven do konce týdne. = Našla se kabelka s doklady. =
2)Urči slovesný rod(Č=činný, T=trpný): Jak se máte? = Počítač bude opraven do konce týdne. = Našla se kabelka s doklady. = Trochu tu vyvětráme. = Dnešní pořad se vysílá živě. = Byla mu doručena důležitá zásilka. = Včera si vyzvedl důležitý dopis. = Krásně se na mě usmála. =

5 3)Převeď věty do trpného rodu:
Lyže půjčují u vleku. Cukrárnu otevřeli v devět hodin. Co to pečeš v troubě? Předsedou třídy zvolili Petra. Test z fyziky píšeme v pátek.

6 4)Převeď věty do činného rodu:
Byl nám představen nový žák. Škodovky se vyrábějí v Mladé Boleslavi. Janě bylo včera ukradeno kolo. Vědělo se o tom již rok. Nebylo to napsáno čitelně.

7 5)Rozliš, kdy je zvratná podoba slovesa v rodě činném(Č) a kdy v rodě trpném(T): Léky se užívají pravidelně. = Fotbalové zápasy se hrají odpoledne. = Těšíme se už na Vánoce. = Petr se směje každému vtipu. = Počet dlužníků se neustále zvyšuje. = Jitka se neustále na něco ptá. =

8 6)Vypiš sloveso a urči osobu, číslo, čas, způsob
a rod: Včerejší zápas jsme vyhráli. Všechno cukroví už bylo napečeno. 7)Z infinitivu utvoř uvedený slovesný tvar: jezdit(2.os.,č.j.,zp.rozkaz.,r.činný)………………. přečíst(3.os.,č.j.,čas min.,zp.ozn.,r.trpný)…………

9 Zdroje: http: //office.microsoft.com


Stáhnout ppt "ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google