Komunitní vzdělávání Kurz Pokročilá komunitní práce KSP FF UK PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Spolupráce s mikroregiony
Začátek … Městská knihovna Sedlčany 1. červen 2001 – otevření knihovny v nových prostorách červen 2003 – první schůzka partnerů, narození Lukáška Potřeba.
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
Knihovna v obci - proč? aneb Víme, co máme? Kardašova Řečice říjen 2005 Zlata Houšková.
Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek.
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
Sdružená/komunitní škola brno
Občanské sdružení M‘am‘aloca Nezisková organizace pro podporu komunitního způsobu života, regionálního udržitelného rozvoje, životního prostředí a mezigenerační.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
Možnosti celoživotního vzdělávání pro knihovníky
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
Místní akční skupiny a vzdělávání Horní Ředice
Knihovny současnosti 2011 České Budějovice
IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.
Základní pojmy + Historie
Občanské vzdělávání dospělých ve veřejných knihovnách Současné trendy a výzvy pro budoucnost Veřejné knihovny a další vzdělávání, Masarykova.
Výstupy z Úvodního semináře
ZÁKLADNÍ ŠKOLA VEŘOVICE
© Radek Maca1 Cíle SIPVZ. © Radek Maca2 Rozvoj informační výchovy ve školách Koncepce SIPVZ (UV 351/2000) Vzděláváním k informační gramotnosti – nutné.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Online informační zdroje k software Mathematica
Kulturní dědictví, péče o krajinu a komunitní práce v globalizovaném světě Pokročilá komunitní práce, KSP FF UK Praha PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Základní pojmy + Historie
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Partnerství u projektů financovaných z Globálních grantů Sociální inkluze v kontextu přípravy na nové programovací období – zkušenosti, problémy a překážky.
Komplementarita zájmového a profesního vzdělávání dospělých
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta
Ústav světových dějin Obor Historie – evropská studia.
Gateshead – město s inspirací Gateshead – město s inspirací Havlíčkův Brod Havlíčkův Brod duben 2004 duben 2004 Zlata Houšková Zlata Houšková.
KomunitníCentrum. ČESKÉHO ŠVÝCARSKA TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM EU A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR  4 národní.
GRUNDTVIG VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Zuzana Kozáková/
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Rozvíjení rovných příležitostí a podpora zaměstnatelnosti v Jihočeském kraji Záměr projektu do programu Equal (3.pilíř: Podpora adaptability) Tento příspěvek.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_479.
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
Komunitní a otevřená škola
Informační a poradenské centrum v Havlíčkově Brodě a spolupráce s veřejnými knihovnami Modelový program podpory slaďování profesního a rodinného života.
Komunitní role knihoven. Komunití role knihoven je důležitá součást systému knihoven Koncepce rozvoje knihoven Priorita C -9, 10.
Místní akční skupina Království – Jestřebí hory, o.p.s
Terapeutické komunity Metody sociální práce ETF/Jabok PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Sekretariát Regionální Rady NUTS II Severovýchod Implementační jednotka Společného regionálního operačního programu.
Rody Unifikované názvy Personální jména Konference Edice Akce Rodiny Korporace Geografická jména National Authority Files/ Names Soubory národních autorit.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Zpráva mezinárodní komise UNESCO ,,Vzdělávání pro 21.století"
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
Teorie vzdělávání dospělých
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Sociální ekonomika PhDr. Jaroslava Šťastná, PhD. Předmět představuje studentům koncept sociálního podnikání, jeho zásadní principy, včetně praktických.
© Radek Maca1 SCO 2005, Radek Maca odbor 55 - SIPVZ SIPVZ a nový školský zákon.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA T. G. MASARYKA
Sociální ekonomika PhDr. Jaroslava Šťastná, PhD. Předmět představuje studentům SOuhrnkoncept sociálního podnikání, jeho zásadní principy, včetně praktických.
Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí. Projekt spolupráce v Programu rozvoje venkova, osa IV. LEADER VENKOVSKÉ.
Co je program Mládež v akci? Největší evropský grantový program na podporu NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ.
Interreg Rakousko - ČR/ Oddělení projektové podpory1 Interreg V-A Rakousko – Česká republika.
Městská knihovna Rožnov pod Radhoštěm „Město v mé paměti“ Marcela Slížková.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Komunitní školy - kulturní, vzdělanostní a prorodinná centra v malých obcích Mgr. František Eliáš.
Problémová analýza – shrnutí Návrh scénářů řešení –
ÚVODNÍ SETKÁNÍ SE STAROSTY
Bohemia EU Planners, s.r.o. PhDr. Vendulka Raymová
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Teorie vzdělávání dospělých
Polytechnické vzdělávání v praxi
Sociální ekonomika PhDr. Jaroslava Šťastná, PhD.
I. Setkání se starosty obcí
Transkript prezentace:

Komunitní vzdělávání Kurz Pokročilá komunitní práce KSP FF UK PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.

Cíle a principy komunitního vzdělávání Posilování vědomostí, znalostí, dovedností (společné se školskou soustavou vzdělávání). Sepětí s lokálními specifiky. Místní tradice a budoucí vize. Transgenerační. Výchova k občanství. Konkrétní. Využívání místních osobností a organizací. Otevřenost různým skupinám, nízkoprahovost. Inkluzivnost. Posilování sociálního kapitálu Social Learning – vzájemné obohacování, naslouchání druhým, překonávání černobílého vidění

Typy komunitních organizací se vzdělávacími projekty Neziskové organizace - příspěvkové -s komunitními vzdělávacími programy : muzea, knihovny, galerie, školy, informační centra komunitni-a-vzdelavaci-centrum

- otevírá lidem nové rozměry komunitních vztahů pomáhá překonávat černobílé vidění problémů, učení se z vlastních chyb a jeden od druhého - social learning, vzájemné ovlivňování a kultivace. Komunitní vzdělávání Svazky obcí (mikroregiony) remesla/?dd=deti