SCHP ČR výbor HSE, výbor logistiky Seminář SQAS Semtín, březen 2006 SQAS & R.C. Vladimír Novotný UNIPETROL, a.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Logistika v silniční dopravě
Advertisements

Obecné požadavky na výstavbu
Asociace bezpečnostních poradců
Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ekolabeling.
Presentation Title.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Dokumentace k zajištění BOZP
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Odstraňování staveb, terénních úprav a zařízení
Změny požadavků podle nové normy
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Praktická realizace bezpečnostních požadavků standardů ISVS při tvorbě.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
Technická normalizace v České republice 1.Tvorba českých technických norem 2.Mezinárodní spolupráce 3.Postavení českých technických norem.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Koncepce environmentální bezpečnosti
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
Nařízení č. 1221/2009 EMAS III Revize nařízení č. 761/2001 Pavel Růžička Seminář „Co nového v normách k environmentálnímu managementu? “ MŽP,
Obnova vozového parku v České republice
Evropský celní informační portál (ECIP) – první fáze.
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
DEKRA Automobil a.s. Akademie dopravního vzdělávání Gremiální porada
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
S Q A S (Safety and Quality Assessment System)
Znalostní portál CHEMSAT
Zásady SLP, ČSN EN ISO 15189:2003 SLP – správná laboratorní práce
Pracovní doba, BOZP Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES – přednáška č. 4.
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Systém řízení kvality.
Integrovaná prevence 26. dubna Osnova přednášky úvodní poznámky cíl integrovaného rozhodování principy základní pojmy právní úprava integrované.
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
Dokumentace k zajištění BOZP
HACCP.
Administrativní nástroje, integrovaná prevence, sankční nástroje 11. března 2009.
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
1 RESPONSIBLE CARE Odpovědné podnikání v chemii, Adaptabilita chemického průmyslu, projekt esf Svaz chemického průmyslu České republiky Ing. Ladislav Špaček,
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
ŽIVELNÍ POHROMY A PROVOZNÍ HAVÁRIE Název opory – Direktivy SEVESO, zákon o prevenci závažných havárií a jejich význam Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
1 RESPONSIBLE CARE 20 let TRINS Ladislav Špaček Svaz chemického průmyslu ČR Výroční zasedání TRINS Praha
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
Proces akreditace a certifikace systémů managementu a produktů.
Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Projekt je.
Legislativa (právní aspekty) chemických látek a přípravků I Ústí nad Labem 2/2009 Ing. Jaromír Vachta.
Návrh nařízení Evropského parlamentu a Rady o elektronické identifikaci a důvěryhodných službách pro elektronické transakce na vnitřním trhu (eIDAS) Lucie.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Bezpečnostní poradci pro ADR Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy - cvičení.
SIKP – Státní informační a komunikační politika Prezentace – aplikace vybraných zákonů ve společnosti NeXA, s.r.o. Eva Štíbrová Zdeňka Strousková Radka.
Firemní data mimo firmu: z pohledu zákoníku práce JUDr. Josef Donát, LLM, ROWAN LEGAL ISSS 2014, Hradec Králové.
JUDr. Ing. Robert Szurman ředitel odboru předseda Rady kvality ČR 8. Národní konference kvality ve veřejné správě, Praha Národní konference.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích.
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 1 EMS jako součást Integrovaného povolování a inspekce Rob.
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Jednou nohou v Bruselu – Česko a normalizace prevence kriminality
Ústí nad Labem 4/2008 Ing. Jaromír Vachta
Výbor pro audit ing. Bohuslav Poduška, CIA, CRMA
Sociální práce TEĎ a TADY II
Problematické aspekty patient summary optikou právníka
Walk the Talk Příjem, vykládání a odjezd kamionů
“Investiční a údržbářské práce na čerpacích stanicích “
Transkript prezentace:

SCHP ČR výbor HSE, výbor logistiky Seminář SQAS Semtín, březen 2006 SQAS & R.C. Vladimír Novotný UNIPETROL, a.s.

Obsah: Program Responsible Care SQAS R.C & SQAS, vývoj R.C & SQAS v českém R.C. Změny R.C. přicházejí Zavádění R.C. II v Evropě Rámcová směrnice systému řízení R.C. SQAS v R.C. II Shrnutí

Program Responsible Care Program R.C. založen v Kanadě jako odpověď chem. průmyslu na Seveso a Bhopal; Koncem 90tých let zaveden Ceficem v Evropě; V r v ČR, první osvědčení 1996; Dnes v Evropě zapojeno 28 zemí; V ČR 36 podniků splnilo podmínky R.C.

SQAS Safety and Quality Assessment Systems for Logistic Service Providers Systém hodnocení kvality, bezpečnosti a ekologicky šetrného přístupu k logistice v chemickém průmyslu; Není certifikován; Je prostředkem dialogu mezi poskytovateli logistických služeb a chemickým průmyslem Je důležitým nástrojem pro bezpečnostní poradce přepravy nebezpečných látek.

R.C & SQAS, vývoj Cefic zavedl SQAS počátkem 90-tých let jako součást R.C publikován prvý dokument Cefic pro silniční dopravu (poslední verze 2004); Silniční doprava – Cefic, 1994,2004; Námořní velkoobjemová doprava – CDI, 1995; Čistící stanice – ECTA,Cefic, 1998; Skladovací terminaly – CDI, 1998; Říční doprava – EBIS, 1998; Distributoři – Cefic a FECC, 1999; Námořní, balený náklad – CDI, 1999 Železniční doprava – Cefic, 2000;

R.C & SQAS v českém R.C. Upravují kritéria č.16 a 17 programu; SQAS v R.C. doplněn Kodexem odpovědného přepravce (SCHP ČR na základě obdobného dokumentu VCI) V řadě případů plněna jen formálně; Připravena úprava kritérií

16 –Kritérium č. 16. Program R.C. vyžaduje zvyšovat spolehlivost přepravy, předcházet a snižovat nepříznivé důsledky přepravních nehod pro zdraví lidí a životní prostředí - SQAS Společnost činí soustavná opatření zvyšující spolehlivost přepravy, zejména nebezpečných věcí, na nejvyšší dostupnou míru. Dodržuje právní a technické předpisy platné pro přepravce. Je členem TRINS - dobrovolného transportního informačního nehodového systému; operační střediska společnosti znají a plní povinnosti vyplývající z členství v TRINS. Pokud se Společnost podílí na přepravě nebezpečných věcí ve smyslu ADR/RID má zajištěn dozor nad touto činností prostřednictvím “bezpečnostního poradce” pro nakládku, vykládku a přepravu; stanovila jeho úkoly a umožňuje mu odborný růst. Jeho návrhy na zlepšení spolehlivosti přepravy projednává vedení společnosti. Zaměstnanci účastnící se nakládky a vykládky a vybavující náležitosti pro přepravu se pravidelně školí a účastní se praktických cvičení. Společnost podrobuje přepravu nebezpečných věcí (chemických látek a přípravků) mimo území podniku analýze rizika nehody a jejích důsledků pro zdraví a životní prostředí. Společnost eviduje nehody během mimopodnikové přepravy svých výrobků a vyvozuje z údajů rozhodnutí o nápravných opatřeních, která realizuje. Společnost používá pro výběr externích dopravců adekvátní systém hodnocení jejich spolehlivosti např. SQAS, nezávislý nebo vlastní audit v rozsahu dotazníku SQAS. Stejné zásady uplatňuje i pro interní audit vlastní dopravy.  - Společnost nemá předpisy upravující přepravní činnosti0  - Společnost je v souladu s právními a technickými předpisy a s harmonizovanými normami, které se týkají přepravy. Vnitropodnikové instrukce stanoví právními předpisy vyžadované činnosti - klasifikaci chemických látek, balení a značení, vybavení zásilek bezpečnostními listy a průvodní dokumentací, včetně instrukcí pro případ nehody1  - Společnost před nakládkou prověřuje technický stav přepravních prostředků. Školení pracovníků nakládky a vykládky a zajišťujících vnitro- i mimopodnikovou přepravu je pravidelné 2  - Výsledky plnění Programu a další záměry společnosti jsou v souladu s požadavky kritéria3

Kritérium č. 17: Program R.C. vyžaduje výběr spolehlivého dopravce Společnost se při volbě způsobu přepravy svých výrobků, přepravní trasy a při výběru smluvního dopravce prioritně řídí hledisky bezpečnosti, ochrany zdraví lidí a životního prostředí. Při výběru smluvních dopravců společnost požaduje reference o spolehlivosti a odbornosti firmy a posádek vozidel, při jednání o smluvních podmínkách uplatňuje společnost principy hodnocení dle SQAS buď přejímáním výsledků nezávislého auditu nebo vlastním hodnocením dopravců - Podle kritéria nelze plnění Programu společností posuzovatne  - Společnost se řídí při výběru způsobu dopravy, přepravní trasy a smluvního dopravce hledisky finančních nákladů0  - Společnost uzavírá smlouvy o přepravě pouze s dopravci, kteří vyhovují stanoveným podmínkám vyžadujícím spolehlivost přepravy, a kterým jejich důvěryhodnost prokazují reference1  - Společnost se přesvědčuje o spolehlivosti a důvěryhodnosti svých smluvních dopravců na základě výsledků jejich auditů 2  - Výsledky plnění Programu a další záměry Společnosti jsou v souladu s požadavky kritéria3

Změny R.C. přicházejí - 1 R.C. původně zaveden jako kodex správných postupů; Povinné hodnocení plnění programu účastníkem programu; 6 evropských asociací zavedlo hodnocení „druhou“ stranou (včetně SCHP ČR); Tři z nich dále zavedly nezávislé hodnocení třetí stranou;

Změny R.C. přicházejí - 2 V USA a Kanadě odlišný přístup, zavedeny systémové normy R.C. Tlak severoamerických asociací a ICC na Cefic návrh na Rámcovou směrnici R.C. (obdoba systémových norem ISO); Návrh schválen na konferenci R.C. Cefic v Římě 2004, potvrzen Dublin 2005.

Zavádění R.C. II v Evropě Říjen 2005 – Cefic publikoval schválený návrh; Září 2006 – národní asociace předloží Cefic svůj implementační plán; Březen 2007 – dokumentace národních asociací k dispozici členským firmám; Prosinec 2008 – zahájena implementace R.C. II dle nového systémového schématu hodnocení plnění programu.

Rámcová směrnice systému řízení R.C. Určitý stupeň flexibility pro národní asociace, bude zahrnovat: Bezpečnost práce; Zdraví při práci; Provozní bezpečnost; Ochranu ŽP; Product Stewardship; Distribuce; Havarijní připravenost; Účast dotčených stran; Další aspekty, určené organizací

SQAS v R.C. II Není explicitně uváděn; Organizace stanoví kritéria pro výběr poskytovatele logistických služeb; Určí standardy minimálního výkonu; Podnítí vhodné zacházení, skladování a transportní praxi

Shrnutí SQAS důležitým článkem programu R.C. R.C. II – uplatnění flexibility na úrovni národních asociací a členských organizací Vývoj směřuje k ověřování R.C. třetí stranou; Aspekty bezpečných logistických služeb pro chemický průmysl nadále hrají významnou roli; O uplatnění SQAS rozhodnou národní asociace a jejich členské organizace