Algoritmizace - příklady algoritmů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Advertisements

Algoritmy – struktura a zápis
Algoritmizace Vývojové diagramy.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Svět techniky a já Lucie Šamárková. Obrázky nejrůznější techniky.
ALGO – Algoritmizace 1. cvičení
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Algoritmizace a programování
Seminář – Základy programování
PHP FUNKCE DANIEL BEZNOSKOV. Seznam funkcí Strlen File Substr Trim File_exists Strrev Strtr.
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo – název šablony klíčové aktivityIII/2.
úloha k algoritmizaci - příklad
C – strukturované příkazy
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
1. Pán Bůh je přítomen, | klanějme se jemu, | přistupujme s bázní k němu! | Bůh je mezi námi! | Ztiš se s uctivostí srdce, | s čistou upřímností! | On.
CYKLUS S PEVNÝM POČTEM OPAKOVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavlína Mihačová. Obchodní akademie a Střední odborná.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
KIV/PRO Cvičení Otrávené fazole Mějme pytlíků fazolí – V každém je 1717 – fazolí – Jeden pytlík obsahuje otrávené fazole.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Algoritmizace a programování Vývojové diagramy - 03
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
ALGO – Algoritmizace 4. cvičení 1.ročník, ZS Ing. Zdena DOBEŠOVÁ, Ph.D.
Grafický zápis algoritmů (vývojové diagramy) Test na trojúhelník (trojúhelníková nerovnost) Maximum ze tří čísel s použitím pomocné proměnné Pravoúhlý.
Grafický zápis algoritmů (vývojové diagramy) Lineární rovnice Zobrazení 10 sudých čísel – CYKLUS Suma 10 čísel JK, 2015.
CYKLUS S PODMÍNKOU NA KONCI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavlína Mihačová. Obchodní akademie a Střední odborná.
CYKLUS S PODMÍNKOU NA KONCI - PŘÍKLADY 2. březen 2013VY_32_INOVACE_160307_Cyklus_s_podminkou_na_konci_Priklady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Grafický zápis algoritmů (vývojové diagramy) Eratosthenovo síto
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
DATABÁZOVÉ SYSTÉMY Ing. Roman Danel, Ph.D.
CYKLUS S PODMÍNKOU NA ZAČÁTKU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavlína Mihačová. Obchodní akademie a Střední odborná.
Zpracoval :Ing. Petr Dlask, Ph.D. Pracoviště :Katedra Ekonomiky a řízení stavebnictví ČVUT v Praze Adresa :Thákurova 7, Praha 6, Dejvice Optimalizace.
Algoritmy komprese dat
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Pascal – if Mgr. Lenka Švancarová.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Pascal – strukturované příkazy
CYKLUS S PODMÍNKOU NA ZAČÁTKU - PŘÍKLADY 3. únor 2013VY_32_INOVACE_160307_Cyklus_s_podminkou_na_zacatku_Priklady Autorem materiálu a všech jeho částí,
C – cyklus do-while Mgr. Lenka Švancarová.
Pascal – cyklus while Mgr. Lenka Švancarová.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ PROCEDURY BEZ PARAMETRŮ – EUKLEIDŮV ALGORITMUS Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko,
Algoritmizace. Co je to algoritmizace? Algoritmizace je postup při tvorbě programu pro počítač, kterým lze prostřednictvím algoritmu řešit nějaký problém.
Algoritmizace a programování Algoritmy 4 – Vývojové diagramy (cykly)
Algoritmizace a programování Algoritmy 2 – Vývojové diagramy (sekvence)
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_inf3_prg10 Označení materiáluprg10_vyvoj_diagram.pptx Název školyGymnázium Kladno.
Inf Cykly ve vývojových diagramech
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJ. 1. Bal
Kurz algoritmizace a programování v jazyce C
Vytváření dokumentace algoritmů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2018/6/10 Počítačový model Kateřina Růžičková.
© Copyright Radim Štefan
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Algoritmizace a programování
Filipíny Ostrovní stát v jihovýchodní Asii Hlavním městem je Manila
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
CYKLUS S PODMÍNKOU NA ZAČÁTKU (se vstupní podmínkou)
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Transkript prezentace:

3.5.4. Algoritmizace - příklady algoritmů

3.5.4. Algoritmizace - příklady algoritmů Utrhnu kopretinu lístek Zbyly kopretiny? Mám ji rád? Zbyly lístky ? Má mě ráda? Slunce hřeje kytky voní slavík pěje pro mě, pro ni Končí svět Nebo je něco jinak? Ano Ne PRAKTICKÝ PŘÍKLAD VÝVOJOVÉHO DIAGRAMU

3.5.4. Algoritmizace - příklady algoritmů VÝVOJOVÝ DIAGRAM NAČTE 3 ČÍSLA A ZJISTÍ NEJVĚTŠÍ Z NICH START ČTI A,B,C + - A>B ^ A>C + - B>C PIŠ A PIŠ B PIŠ C STOP

3.5.4. Algoritmizace - příklady algoritmů VYHLEDÁNÍ MAXIMÁLNÍ NEBO MINIMÁLNÍ HODNOTY – JINÉ ŘEŠENÍ

3.5.4. Algoritmizace - příklady algoritmů START SEČTE VŠECHNA ČÍSLA OD 1 DO n (n ZADÁME) ČTI n X=1 A=0 MIMO n NEBO VČETNĚ n ??? - X<=n + A=A+X X=X+1 PIŠ A STOP

3.5.4. Algoritmizace - příklady algoritmů START VÝVOJOVÝ DIAGRAM NAČTE n ČÍSEL A VYPOČÍTÁ JEJICH ARITMETICKÝ PRŮMĚR ČTI n X=0 Y=0 - X<=n NAJDĚTE CHYBU VE VÝVOJOVÉM DIAGRAMU !! + Z=Y/n ČTI A Y=Y+A X=X+1 PIŠ Z STOP

3.5.4. Algoritmizace - příklady algoritmů START VÝVOJOVÝ DIAGRAM KTERÝ NAČTE N ČÍSEL A ZJISTÍ KOLIK Z NICH JE VĚTŠÍ NEŽ 100 ČTI n X=0 Y=0 - X<n + ČTI A + - ČTI Y A>100 Y=Y+1 STOP X=X+1

3.5.4. Algoritmizace - příklady algoritmů START VÝVOJOVÝ DIAGRAM PRO URČENÍ n-TÉ MOCNINY ČÍSLA ČTI X ČTI n Z=0 Y=1 - Z<n + Y=Y*X Z=Z+1 PIŠ Y STOP

3.5.4. Algoritmizace - příklady algoritmů EUKLIDUV ALGORITMUS VYHLEDÁNÍ NEJVĚTŠÍHO SPOLEČNÉHO DĚLITELE START V,U V>0 Mějme dána dvě přirozená čisla, uložená v proměnných u a v. Dokud v není nulové, opakuj: Do r ulož zbytek po dělení čísla u číslem v Do u ulož v Do v ulož r Konec algoritmu, v u je uložen největší společný dělitel původních čísel. ČTI U R=ZBYTEK PO DĚLENÍ END U=V V=R

3.5.4. Algoritmizace - příklady algoritmů START VÝPOČET N! FAKTORIÁLU ČTI N PROGRAM MÁ VYPOČÍTAT HODNOTU N! PRO LIBOVOLNÉ CELÉ ČÍSLO. PRO N<0 N! NENÍ DEFINOVÁN, PRO N=0 JE 0!=1 A PRO N!=N*(N-1)(N-2)….3*2*1 F=1 N<0 N-NENÍ DEFINOVÁN N=0 0! = 1 KONEC N~=0 F=N! F=F*N N=N=1