Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");"— Transkript prezentace:

1 Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
deklarace proměnných výpis na monitor (výstup) čtení z klávesnice (vstup) specifikátor význam %d celé číslo %f float %c char %lf double %s řetězec int a; printf("Zadej číslo: "); scanf("%d",&a); printf("Zadali jste: %d ",a);

2 Opakování z 5. cvičení if (a!=b) { printf("A se nerovna B"); a=b; }
aritmetické operátory +, -, *, /, % unární operátor ++, -- rozhodování if if (a!=b) { printf("A se nerovna B"); a=b; } else { printf("A se rovna B"); }

3 Opakování ze 6. cvičení char znak; printf("Zadej operator: "); scanf("%c",&znak); switch(znak) { case '+': printf("Chcete scitat\n"); break; case '-': printf("Chcete odcitat\n"); break; case '*': printf("Chcete nasobit\n"); break; case '/': printf("Chcete delit\n"); break; default: printf("Nevim, co chcete delat - Vy to vite?\n"); }

4 Harmonogram týden pondělí úterý 1 18.2.2019 19.2.2019 úvod, algoritmy
algoritmy 3 programovací jazyky teorie, jazyk C 4 1. PÍSEMKA, proměnné, vstup a výstup 5 základní operátory, podmínky, příkaz switch 6 pokračování z předchozího cvičení 7 cykly 8 9 2. PÍSEMKA, pole 10 11 funkce a procedury, rekurze 12 13 ZÁPOČTOVÁ písemka 14 oprava

5 Informace k 2. písemné práci
celkem 20 minut maximálně 5, minimálně 2,5 bodu přepsání kódu z jazyka C na vývojový diagram (max. 10 minut) (2 body) - bez pomůcek nespoléhejte se na formátování zdrojového kódu ve vývojovém diagramu nepoužívat unární operátory ++ a -- vytvoření jednoduchého funkčního programu v jazyce C na počítači (3 body) - povoleny vlastní materiály (off-line režim)

6 Cyklus cyklus s podmínkou

7 Cyklus s podmínkou s podmínkou na začátku s podmínkou na konci
tělo cyklu se provede minimálně jednou

8 cyklus s podmínkou na začátku
WHILE cyklus s podmínkou na začátku ANO NE

9 Cyklus WHILE while (výraz) { příkaz1; příkaz2; … }

10 Příklad na WHILE

11 Příklad na WHILE

12 Jak v jazyce C vyřešit algoritmus?
NE ANO

13 Jak v jazyce C vyřešit algoritmus?
v jazyce C cyklus WHILE se opakuje, dokud podmínka platí, takže je potřeba znegovat podmínku NE ANO NOT ANO NE

14 Negace podmínky v jazyce C
podmínka negace podmínky v jazyce C A<>B (!(A!=B)) A==B A=B (!(A==B)) A!=B A>=B (!(A>=B)) A<B A=B AND B=C (!(A==B && B==C)) A!=B || B!=C A<>B OR B>=C (!(A!=B || B>=C)) A==B && B<C

15 Úloha 7.1

16 Cyklus s podmínkou s podmínkou na začátku s podmínkou na konci
tělo cyklu se provede minimálně jednou

17 cyklus s podmínkou na konci
DO ... WHILE cyklus s podmínkou na konci

18 Cyklus DO … WHILE do { příkaz1; příkaz2; … } while (podmínka); ANO NE

19 Příklad na DO … WHILE do { printf("Zadej kladne cele cislo: "); scanf("%d",&n); if (n < 0) printf("Zadane cislo musi byt kladne!"); } while (n < 0);

20 vyřešte pomocí cyklu s podmínkou na konci
Úloha 7.3 vyřešte pomocí cyklu s podmínkou na konci

21 Úloha 7.2 Napište program, který vypočítá ciferný součet zadaného přirozeného čísla. Číslo je zadáno jako typ int. Doporučuji jako „domácí úkol“


Stáhnout ppt "Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");"

Podobné prezentace


Reklamy Google