Plánování činnosti cíle, motivace a samostatnost ….
Jaká je naše činnost Sepište si všechny aktivity, které v oddíle děláte a na které si vzpomenete. Snažte se pojmenovat spíše věci, které plánujete dopředu a pak realizujete. Vyberte si z vámi napsaného tři stěžejní aktivity a snažte se odůvodnit PROČ je děláte, odkud se v programu vzaly a jaký mají smysl.
Základní otázky plánování CO Co chtějí děti (aktivity) Co chceme my (cíle) Průnik cílů a aktivit Analýza a zjištění snů a potřeb Odkud se „CO“ bere
Základní otázky plánování PROČ Odůvodnění „CO“ Směřujeme k vytýčeným cílům? (strategie) Mají své místo v činnosti i neodůvodnitelná „CO“? Metody volby cílů (odpovědnost a samostatnost)
Základní otázky plánování JAK Klasická metodika (příručky …) Změna úhlů pohledu, použití netradičních přístupů (moderní trendy) Podíl vedení a dětí na volbě metodiky (kdo se lépe do dětí „trefí“?)
Plánovací dokumenty STRATEGIE Obvykle roční Ukazuje vizi oddílu na konci období Cíl – aktivita – odpovědnost a termín Tvorba strategie (SWOT analýza), skupinová záležitost
Plánovací dokumenty PROGRAM Témata Pouze rámec a nabídka „naddimenzovaný“ Vychází ze strategie
Plánovací dokumenty AKCE Časový harmonogram Odráží strategii i program Výrazný prostor pro podíl dětí
Závěr Plán není dogma! Plán není diktátem vedoucího Plán musí být průnikem „výchovných“ záměrů a dětských snů Plán je výborným prostředkem k dosažení dětské aktivity, samostatnosti a odpovědnosti za svůj volný čas
Díky, že jste vydrželi Díky, že jste vydrželi Martin Kučný –Fido TROJKA Vsetín