Konkrétní změny v české verzi CAF 2013 oproti CAF CZ 2009 Pavel Kajml Unie zaměstnavatelských svazů ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
Ing. Štěpánka Cvejnová Ing. Lubomír Baláš
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Název projektu: Student – praxe – excelence CZ.1.07/2.1.00/ Zahájení projektu: Ukončení projektu:
Obchodní akademie Liberec
Potřeby a strategický rozvoj měst v evropském kontextu Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České republiky Konference.
Model CAF a jeho budoucnost nový model CAF 2006 plán práce skupiny národních korespondentů CAF.
LUKÁŠ MELNIČÁK FINANCE A MARKETING VE VYSOKÉM ŠKOLSTVÍ.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
9.Národní konference kvality ve VS Ing. Kamil Rajsigl, vedoucí Organizačního odboru Magistrátu města Brna Kvalita v základních územně samosprávných celcích,
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Vymezení pojmu kvality a její vnímání Projekt OP LZZ CZ 1.04/ / PRAHA 17. – Ing. Zuzana Freibergová Tento.
Prevence násilí na pracovištích 1. 2 šikana mobbing zastrašování urážky výhrůžky sexuální obtěžování rasové ponižování diskriminace fyzické napadení STRES.
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
Systém managementu jakosti QMS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Systém managementu jakosti
Komponent 3 Situační analýza 3.1 Komunikační strategie 3.2 Zlepšování přístupnosti a obsahu informací na Internetu 3.3 Model vzdělávání Podpůrné dokumenty.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Inovace (v) Modelu Excelence EFQM
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Konference ke II. kolu Iniciativy Společenství EQUAL Konference k vyhlášení druhého kola výzvy Iniciativy Společenství EQUAL v ČR Iniciativa Společenství.
Systémy řízení jakosti ve veřejné správě
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
Management systému řízení kvality
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
Hodnocení firem, aneb co je to úspěšná firma. Obsah Metoda Balanced Scorecard Metoda EFQM (Evropský model podnkatelské úspěšnosti)
ELearning na počátku nového tisíciletí a pět let poté Miloslava Černá Petra Poulová.
Program ESPON 2013 Témata aktuální výzvy Národní informační den Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
Strategie Smart Administration David Zeisel Odbor programového řízení Ministerstvo vnitra ČR
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
JUDr. Ing. Robert Szurman ředitel odboru předseda Rady kvality ČR 8. Národní konference kvality ve veřejné správě, Praha Národní konference.
NKK Praha CAF-Externí zpětná vazba ověření efektivního fungování úřadu Mgr.Stanislav Loskot, MBA Mgr.Stanislav Loskot, MBA AQE advisors a.s.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Národní cena ČR za jakost 2006 Pavel Ryšánek – listopad 2005.
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociální fondem a státním rozpočtem ČR. Operační.
Systém managementu jakosti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Lidé, procesy, partnerství
Systém managementu jakosti 3
Procesní řízení (management)
Závěrečná konference projektu
Ekonomika malých a středních podniků
Role manažerů kvality na odborech MěÚ
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

Konkrétní změny v české verzi CAF 2013 oproti CAF CZ 2009 Pavel Kajml Unie zaměstnavatelských svazů ČR

CAF 2013 Zvažte, co vedení organizace dělá pro … 1.1 Nasměrování organizace vypracováním poslání, vize a hodnot 1.2 Řízení organizace, její výkonnosti a neustálého zlepšování 1.3 Motivování a podporu zaměstnanců v organizaci a vedení příkladem 1.4 Řízení efektivních vztahů s politickými představiteli a dalšími zainteresovanými stranami CAF CZ 2009 Zvažte důkazy o tom, co vedení organizace dělá pro … 1.1 Nasměrování organizace vypracováním poslání, vize a hodnot 1.2 Vytvoření a uplatňování systému pro řízení organizace, výkonnosti a změn 1.3 Motivování a podporu zaměstnanců v organizaci a vedení příkladem 1.4 Řízení vztahů s politiky a jinými zainteresovanými stranami s cílem zajistit sdílenou odpovědnost Kriterium 1: Vedení

CAF CZ 2009 Zvažte důkazy o tom, co organizace dělá pro … 2.1 Shromažďování informací o současných a budoucích potřebách zainteresovaných stran 2.2 Vypracování, rozvíjení, přezkoumání a aktualizace strategie a plánování s ohledem na potřeby zainteresovaných stran a dostupné zdroje 2.3 Uplatňování strategie a plánování v rámci celé organizace 2.4 Plánování, uplatňování a přezkoumávání modernizace a inovace CAF 2013 Zvažte, co organizace dělá pro … 2.1 Shromažďování informací o současných a budoucích potřebách zainteresovaných stran, jakož i relevantních informací pro řízení organizace 2.2 Rozvíjení strategie a plánování s přihlédnutím ke shromážděným informacím 2.3 Komunikování a uplatňování strategie a plánování v rámci celé organizace a její pravidelné přezkoumávání 2.4 Plánování, uplatňování a přezkoumávání inovací a změn Kriterium 2: Strategie a plánování

CAF CZ 2009 Zvažte důkazy o tom, co organizace dělá pro … 3.1 Transparentní plánování, řízení a zlepšování lidských zdrojů s ohledem na strategii a plánování 3.2 Zjišťování, rozvíjení a využívání kompetencí pracovníků a slaďování cílů jednotlivců s cíli organizace 3.3 Zapojování pracovníků rozvíjením otevřeného dialogu a udělováním větších pravomocí CAF 2013 Zvažte, co organizace dělá pro … 3.1 Transparentní plánování, řízení a zlepšování lidských zdrojů s ohledem na strategii a plánování 3.2 Zjišťování, rozvíjení a využívání kompetencí zaměstnanců a slaďování cílů jednotlivců s cíli organizace 3.3 Zapojování zaměstnanců rozvíjením otevřeného dialogu a udělováním pravomocí a podporováním jejich celkové spokojenosti Kriterium 3: Zaměstnanci

Kriterium 4 Partnerství a zdroje CAF CZ 2009 Zvažte důkazy o tom, co organizace dělá pro … 4.1 Rozvíjení a uplatňování klíčových partnerských vztahů 4.2 Rozvíjení a uplatňování partnerství s občany / zákazníky 4.3 Řízení financí 4.4 Řízení informací a znalostí 4.5 Řízení technologií 4.6 Řízení provozních prostředků, zařízení a budov CAF 2013 Zvažte, co organizace dělá pro … 4.1 Rozvíjení a řízení partnerství s relevantními organizacemi 4.2 Rozvíjení a uplatňování partnerství s občany / zákazníky 4.3 Řízení financí 4.4 Řízení informací a znalostí 4.5 Řízení technologií 4.6 Řízení provozních prostředků, zařízení a budov

Kriterium 5 Procesy CAF CZ 2009 Zvažte důkazy o tom, co organizace dělá pro … 5.1 Soustavné identifikování, navrhování, řízení a zlepšování procesů 5.2 Rozvíjení a poskytování služeb/produktů orientovaných na zákazníka/občana 5.3 Inovování procesů zapojením zákazníků/občanů CAF 2013 Zvažte, co organizace dělá pro … 5.1 Pravidelné identifikování, navrhování, řízení a inovování procesů, do kterých zapojuje zainteresované strany 5.2 Rozvíjení a poskytování služeb/produktů orientovaných na zákazníka/občana 5.3 Koordinaci procesů napříč organizací a s dalšími relevantními organizacemi

Kriterium 6. Výsledky orientované na zákazníka/občana CAF CZ Doložte jakých výsledků organizace dosahuje v úsilí plnit potřeby a očekávání zákazníků a občanů pokud jde o výsledky měření spokojenosti zákazníků/občanů 6.2. Doložte hodnoty ukazatelů měření orientovaných na zákazníka/občana CAF 2013 Doložte, čeho organizace dosáhla v úsilí plnit potřeby a očekávání zákazníků a občanů, prostřednictvím výsledků … 6.1 Měření vnímání 6.2 Měření výkonnosti

Kritérium 7: Zaměstnanci – výsledky CAF CZ Doložte, jakých výsledků organizace dosahuje v úsilí plnit potřeby a očekávání zaměstnanců, pokud jde o výsledky měření spokojenosti zaměstnanců 7.2. Doložte hodnoty ukazatelů výsledků organizace týkající se zaměstnanců CAF 2013 Doložte, čeho organizace dosáhla v úsilí plnit potřeby a očekávání zaměstnanců prostřednictvím výsledků… 7.1 Měření vnímání 7.2 Měření výkonnosti

Kritérium 8 – Společenská odpovědnost – výsledky CAF CZ Doložte jaké výsledky organizace dosahuje z hlediska vlivu na společnost v oblastech důležitých pro zainteresované strany 8.2. Doložte hodnoty ukazatelů výkonnosti ve společenské oblasti stanovené organizací CAF 2013 Doložte, čeho organizace dosahuje z hlediska vlastní společenské odpovědnosti, prostřednictvím výsledků … 8.1 Měření vnímání 8.2 Měření výkonnosti

Kriterium 9 – Klíčové výsledky výkonnosti CAF CZ 2009 Doložte důkazy o dosažení definovaných cílů organizace, pokud jde o … 9.1. Externí výsledky: výstupy a dopady vztažené k cílům 9.2. Interní výsledky CAF 2013 Zvažte výsledky, kterých organizace dosáhla ve vztahu k Externím výsledkům: výstupy a dopady vztažené k cílům 9.2 Interním výsledkům: úroveň efektivnosti

Další změny oproti verzi CAF 2006 revize všeobecného úvodu integrace 8 principů excelence (v souladu s CAF externí zpětnou vazbou) revize úvodů do kriterií a doplnění stručné výkladu u každého subkriteria poupravené či zcela nové příklady u subkriterií do doporučeného postupu hodnocení jsou doplněné poznatky z průzkumu EIPA mezi uživateli CAF z roku 2011 obrázek CAF s dalšími metodami je rozšířen o nové metody/nástroje vypadnul Bench learning aktualizovaný výkladový slovník závěrem srovnání kriterií a subkriterií CAF 2006 a CAF Stejné zůstává panely pro hodnocení (klasický a s jemným hodnocením, stejný je i příklad na jemné hodnocení) doporučený postup hodnocení v 10 krocích, text je však aktualizovaný

V Oslu Patrick Staes pro použití CAF 2013 nestanovil žádný termín, jen doporučil se jím řídit již při novém kole sebehodnocení. Publikace CAF 2013 v angličtině je ke stažení z webu EIPA:

Český překlad CAF 2013 překládala Iveta Vrabková a Pavel Kajml snaha o přesný překlad nově používá pojmy vůdce a manažer, oproti dosud používaným vedoucím pracovníkům nová publikace bude vydána za podpory Rady kvality ČR v Národním informačním středisku ČR v obvyklém formátu a grafice zřejmě během března 2013 očekává se, že vzniknou další verze např. pro samosprávné úřady nebo pro školy

projekt Bipartitní dialog v odvětvích Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR spolu s Unií zaměstnavatelských svazů ČR a Českomoravskou konfederací odborových svazů realizují v současné době projekt „Bipartitní dialog v odvětvích“ podporovaný z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Hlavním cílem projektu je zvýšit adaptabilitu zaměstnanců a zaměstnavatelů a konkurenceschopnost podniků na základě rozvoje odvětvového sociálního (bipartitního) dialogu. Projekt je financován z prostředků Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR. Bližší info k projektu je na : Děkuji za pozornost Pavel Kajml