Jeden zajímavý pohled na krásu matematiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pokud balónek opřeme o jeden hřebík - praskne.
Advertisements

Algebraické výrazy: lomené výrazy
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
57. ročník MO Soustředění řešitelů Kategorie A Exponenciela Litoměřice 2007.
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Krása matematiky propojené s abecedou.
Krása matematiky Zajímavý způsob pohledu Wonderful World.
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
Vyplývání a propoziční postoje Lucie Vondráčková
Nedostatek času pro nás důchodce by již neměl existovat. ČAS důchodců.
Nedostatek času pro nás už neexistuje. Každý člověk má jenom tolik minut, hodin a dní kolik jich využije.
Harmonický pohyb Mgr. Alena Tichá.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Střed úsečky, osa úsečky
MĚŘENÍ HUSTOTY.
Hádej obrázek – měřidla délky
Píšeme číslice Psaní číslic 1-6 Jednoduché matematické zápisy
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
„Blick über den Zaun“ Austausch Zürich – Prag 2012 / 13.
Seminář: Moc peněz (Cashflow). Peníze stále protékají životem každého z nás…
Matematické zajímavosti.
Čertí škola - Mikuláš. Čertí škola Na 5.prosince 2011 jsme si měli do školy přinést čertí masky. Paní učitelka pro nás připravila na tento den zajímavé.
Měření fyzikálních veličin
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výuková sada – Matematika, DUM č.01
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ANOTACE DUMy Čára mého života I., II., III. tvoří celek materiálů, který vizuálně pomáhá žákům při úvahách o jejich životě minulém, budoucím blízkém a.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
1 x = 9 12 x = x = x = x = x = x =
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Opakování Víš, co je to druhá mocnina ? Je to součin dvou sobě rovných činitelů. a 2 = a.a.
Úprava výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
KOULE objem a povrch.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
STATISTIKA. Jak jsme se ptali  Položili jsme lidem z 8.C otázky, kolik bodů by dali vybraným předmětům  Mohli bodovat od 1 do 5  Tím, že 1 bod je samozřejmě.
Matematika pro 8. ročník Objem hranolu..
Ponorky z Nasavrk. Tak se pěkně zasmějte, připomínek nemějte.
Přírodní krása Rakouska...
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Finanční matematika 2. (finanční gramotnost) Z á k l a d n í p o j m y.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Říjen 2011 Ročník 8. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a společnost Dějepis Modernizace společnosti.
Procházka naší školou. Budova 2.stupně Budova 1.stupně.
Slovní úlohy o společné práci − 3. Jak při řešení slovních úloh postupovat? 1. Pozorně si přečti text úlohy (raději několikrát). 2. Mezi neznámými údaji.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_03_12_M8_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Lineární rovnice Základní škola Libina, příspěvková.
Základy marketingu část 4. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013.
Základní škola Čelákovice
Aritmetická posloupnost Kristýna Zemková, Václav Zemek
Život lidí za 2. světové války
Zlomky Porovnávání zlomků..
Složitější složené zlomky
Vytvořila: Barbora Smetanová
Absolutní a relativní četnost
SČÍTÁME A ODČÍTÁME DESÍTKY
Aritmetická posloupnost Kristýna Zemková, Václav Zemek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Louis Armstrong AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Digitalizace výuky Příjemce
I. Podmínky existence výrazu
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Tak jsem se zase vydal po dlouhé době k našemu rybníčku, Chtěl jsem vidět, jak tam začíná podzim. Tak se také podívejte.
TÉMA: Geometrické konstrukce pomocí kružnic
Výsledky mezinárodního výzkumu TIMSS 2007
Úvod Aritmetické a geometrické posloupnosti a jedna zajímavá funkcionální rovnice.
Zajímavé číselné posloupnosti.
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Anglický jazyk HEALTH On-line diskuse k virtuální hospitaci –
Transkript prezentace:

Jeden zajímavý pohled na krásu matematiky Krásy matematiky Jeden zajímavý pohled na krásu matematiky Wonderful World

1 x 8 + 1 = 9 12 x 8 + 2 = 98 123 x 8 + 3 = 987 1234 x 8 + 4 = 9876 12345 x 8 + 5 = 987 65 123456 x 8 + 6 = 987654 1234567 x 8 + 7 = 9876543 12345678 x 8 + 8 = 98765432 123456789 x 8 + 9 = 987654321

1 x 9 + 2 = 11 12 x 9 + 3 = 111 123 x 9 + 4 = 1111 1234 x 9 + 5 = 11111 12345 x 9 + 6 = 111111 123456 x 9 + 7 = 1111111 1234567 x 9 + 8 = 11111111 12345678 x 9 + 9 = 111111111 123456789 x 9 +10= 1111111111

9 x 9 + 7 = 88 98 x 9 + 6 = 888 987 x 9 + 5 = 8888 9876 x 9 + 4 = 88888 98765 x 9 + 3 = 888888 987654 x 9 + 2 = 8888888 9876543 x 9 + 1 = 88888888 98765432 x 9 + 0 = 888888888 Brilantní, že?

A podívejte se na tu symetrii: 1 x 1 = 1 11 x 11 = 121 111 x 111 = 12321 1111 x 1111 = 1234321 11111 x 11111 = 123454321 111111 x 111111 = 12345654321 1111111 x 1111111 = 1234567654321 11111111 x 11111111 = 123456787654321 111111111 x 111111111 = 12345678987654321

Z přísného matematického pohledu: Nyní se zamysleme … Z přísného matematického pohledu: Čemu se rovná 100%? Co znamená dát 100%? Jak dosáhnout 100%. Čemu se rovná 100% v životě?

Zde je malá matematická formulace, která může pomoci odpovědět na tyto otázky: Prezentace je přeložená z angličtiny !

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Např.: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z můžeme nahradit: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26.

H-A-R-D-W-O-R-K (tvrdá práce, makačka) 8+1+18+4+23+15+18+11 = 98% a potom H-A-R-D-W-O-R-K (tvrdá práce, makačka) 8+1+18+4+23+15+18+11 = 98% a K-N-O-W-L-E-D-G-E (vědomosti, vzdělanost) 11+14+15+23+12+5+4+7+5 = 96%

A-T-T-I-T-U-D-E (postoj, přístup, stanovisko) ale A-T-T-I-T-U-D-E (postoj, přístup, stanovisko) 1+20+20+9+20+21+4+5 = 100%

A proto můžeme konstatovat s matematickou přesností, že: Pokud Hard Work (tvrdou prací) a Knowledge (vědomostmi) se pouze přiblížíte ke 100%, Attitude (postojem) jich dosáhnete!

 Přejeme pěkný den.....