Srovnání marketingového přístupu Státní technické knihovny a firmy Medistyl, spol. s r.o. Pracovní skupina: Jan Rylich a Tomáš Tománek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Plán akcí oddělení cestovního ruchu odboru regionálního rozvoje krajského úřadu pro rok 2002.
Advertisements

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
2. WORSKHOP „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Karlovy Vary TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Jednání implementátorů ORP Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum: 20.
Aktivity Asociace knihoven vysokých škol ČR v oblasti OA Mgr. Pavla Rygelová Ústřední knihovna VŠB-TUO 1 5. setkání českých uživatelů systému DSpace
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Informatizace veřejných knihoven Internet a veřejné knihovny jako informační centra měst a obcí PhDr. Ivana Štrossová Okresní knihovna Havlíčkův Brod.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Rozvoj e-learningové formy vzdělávání zaměstnanců ve správních úřadech
Stipendijní informační portál - Business Strategie.
Projekty PHARE v gesci odboru informatizace veřejné správy Ministerstva vnitra ČR PHARE 97 informační a komunikační systémy VS přednáší Ing. Tomáš Holenda.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Podnikání na Internetu e-learning letní semestr 2005 Jana Holá X.
Koncepce marketingového řízení
Podnikání na Internetu letní semestr 2004 Jana Holá VIII.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Setkání účastníků neformálního konsorcia Brno Praha
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Celkový záměr Podpora a propagace informačního systému pro mládež (ISM) − vytvořit systém podporující trvale udržitelný rozvoj zájmového a neformálního.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Marek Šimeček Lukáš Zachoval Tomáš Kozák Marek Šimeček Lukáš Zachoval Tomáš Kozák PEF Mendelu – Management – ZS 2012.
Využití infrastruktury školské sítě pro internetizaci obcí Daniel Dočekal.
Knihovna společenských věd TGM v Jinonicích Společné zařízení Centra pro otázky životního prostředí UK, Fakulty humanitních studií UK, Fakulty sociálních.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Úvodní konference projektu „Průvodce světem Multimédií“ 21. září 2010 LAPTUS s.r.o., rozvojová agentura.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
MARKETINGOVÝ MIX.
Regionální inovační struktura Karlovarského kraje Brno URBIS 2010.
Marketingová strategie veřejné a univerzitní knihovny
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
Marketing sportu obecná část
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Elektronické bankovnictví
Řízení vtahů se zákazníky ve vybraném podniku
Aplikace marketingového mixu na vybraný podnik
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Strategie regionu, obce
Návrh podnikatelského plánu založení distribučního centra pro EU a svět pro výrobu tisknutelného světla na papír Jiří Plch.
Marketing sportu bp 2086.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Ing. Stanislava Správková
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
MOŽNOSTI PORTÁLU KNIHOVNY.CZ NEJEN PRO KNIHOVNÍKY
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Podnikatelský plán Iva Jeřábková
Transkript prezentace:

Srovnání marketingového přístupu Státní technické knihovny a firmy Medistyl, spol. s r.o. Pracovní skupina: Jan Rylich a Tomáš Tománek

Úvod Marketing IS – hlavní téma BOBCATSSS 2007 Myšlenka: „Teorie je dobrá, ale praxe ještě lepší!“ Předpoklad: Každá instituce má odlišný marketing. Cíl: Porovnat marketingové přístupy, vyjmenovat jejich shodné i rozdílné prvky. Výběr: Státní technická knihovna & Medistyl

Metodika práce – 1/2 Primární zdroj: marketingový dotazník – 12 otázek; market. plán, market. mix, SWOT analýza… Sekundární zdroj: osobní pohovor – setkání se zástupci v domluveném čase Terciární zdroj: informace na internetu – zejména webové stránky STK a Medistylu

Metodika práce – 2/2 Snaha o kombinovaný přístup – Tedy zejména kombinace dotazníku a osobní návštěvy Hlavní pojetí: tzv. „pohled zvenčí“ – Většinu informací nám instituce daly samy (na základě dotazníku) dle svého uvážení – S tím byly spojené určité výhody i nevýhody Srovnání probíhalo v průběhu dubna 2006 – Informace jsou tedy platné k tomuto datu

Medistyl – základní informace Česká soukromá firma, založena roku 1991 Provozuje Středoevropské informační středisko Informační služby o léčivech, inf. služby o přepravě a manipulaci s chemikáliemi, patentové rešerše apod. Zástupce databázové sítě STN International pro oblast střední Evropy.

Medistyl – úvod do marketingu Marketingový plán: střednědobý (2-3 let) Hlavní je kontakt s cca stovkou klíčových zákazníků Chybí specializované marketingové oddělení Marketing není pro Medistyl prioritou Úspěch: Výběr vhodných strategických partnerů Neúspěch: Nízký podíl zahraniční klientely

Medistyl – marketingový mix Produkt: – Specializované informační služby Cenová politika: – Podle náročnosti; cílem je, aby se zákazník vracel Distribuční politika: – Osobní či elektronická forma Komunikační politika: – Preference osobního kontaktu; dále např.

Medistyl – SWOT analýza Silné stránky: – Vysoký odborný i osobní kredit; pracovitost Slabé stránky: – Vysoký stupeň vytížení pracovních kapacit Příležitosti: – Rozšíření teritoria zájmu Hrozby: – Tzv. „bezplatné“ informace na internetu

STK – základní informace Veřejně přístupná vědeckotechnická knihovna Fond: 1,2 mil. svazků (knihy, časopisy, noviny…) Nabídka on-line služeb (přes WWW či WAP ) – Např. rezervace či přístup ke zdrojům informací. Virtuální polytechnická knihovna – Sdružení 41 knihoven; sjednocené fondy a služby.

STK – úvod do marketingu Snaha o přístupné a kvalitní služby Oddělení PR: informování veřejnosti, propagace Opět chybí specializované marketingové oddělení Marketing je nedílnou součástí činnosti STK Úspěch: cena Infora 2002, cena Biblioweb 2003 Neúspěch: nedostatek zájmu ze strany podniků

STK – marketingový mix Produkt: – Služby, např.: přístup k informačním zdrojům Cenová politika: – Snaha nabízet přijatelné ceny pro uživatele Distribuční politika: – Důraz kladen na elektronické zdroje Komunikační politika: – Elektronické formy komunikace, PR oddělení

STK – SWOT analýza Silné stránky: – Využívání nových technologií Slabé stránky: – Lokace, fluktuace zaměstnanců, ochrana fondů Příležitosti: – Širší využití elektronických zdrojů, nová budova Hrozby: – Systém výuky na VŠ, problémové skup. obyvatel, financování, otázka autorských práv

Vzájemné srovnání – 1/4 Hlavním společným prvkem je neexistence specializovaného marketingového oddělení – Prezentace / propagace služeb je tedy záležitostí jednotlivých ostatních oddělení Další aspekty již většinou odlišné…

Vzájemné srovnání – 2/4 STK: Marketing nedílnou součástí činnosti Medistyl: Marketing pouze okrajovou záležitostí STK: Široký okruh služeb širokému okruhu zákazníků Medistyl: Specializované služby stálým zákazníkům STK: Více zaměstnanců, vysoká fluktuace Medistyl: Málo zaměstnanců, stabilní kolektiv

Vzájemné srovnání – 3/4 STK: Důraz na elektronický kontakt a služby „na dálku“ Medistyl: Preference osobního kontaktu STK: Problémy s lokací, Klementinum již nevyhovuje Medistyl: V tomto ohledu nemají žádné problémy STK: Funguje pouze na území ČR Medistyl: Mírná snaha expandovat i do zahraničí

Vzájemné srovnání – 4/4 STK: Finanční závislost na státním rozpočtu Medistyl: Vydělávají si sami, minimum státních zakázek STK: specifické hrozby typu ochrana autorských práv, či problémové skupiny obyvatel. Medistyl: specifické hrozby typu „bezplatné“ informace na internetu, které snižují případný zisk.

Závěrečné shrnutí – 1/3 Marketingové přístupy Státní technické knihovny a firmy Medistyl se podle předpokladu liší Společné prvky: absence marketingového oddělení, snaha o stabilitu, úsilí o spokojené zákazníky Rozdílné prvky: všechny popsané v předešlých částech prezentace

Závěrečné shrnutí – 2/3 Zajímavé je samotné nahlížení obou institucí na marketing a marketingový přístup: – STK: „Marketing je naší nedílnou součástí.“ – Medistyl: „Marketing není zdaleka prioritou.“ Avšak: Obě entity se chovají podobně (konference, akce, sebe-propagace…), pouze to jinak vnímají.

Závěrečné shrnutí – 3/3 Získané poznatky nelze generalizovat – Jedná se o studii zacílenou jen na STK / Medistyl – Prakticky každá instituce se v marketingu liší Hlavním cílem bylo vytyčení shodných a rozdílných prvků v marketingových přístupech STK a Medistylu – Nikoliv tedy zisk obecných a vždy platných zásad Srovnání probíhalo v průběhu dubna 2006 – Takže veškeré informace jsou platné k tomuto datu

Fotogalerie 1 – Ing. Jaroslav Horký, Medistyl (ředitel střediska) 2 – PhDr. Martina Bočková, Medistyl (odborný informační pracovník) 3 – Mgr. Mária Kolářová, STK (vedoucí odboru služeb) 4 – Mgr. Lenka Laňková, STK (PR oddělení)

Děkujeme za pozornost! Jan Rylich a Tomáš Tománek Duben / květen 2006