Dokumentační část projektu 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/02.0007 ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Středisko podpory poradenských služeb
Advertisements

Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Studentská inovace praxí
Grantová politika KC Praha. Jana Brežná, KC Praha Co je NNO (NGO): Nestátní nezisková organizace:  právní formou je občanské sdružení, obecně prospěšná.
1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství.
Participace občanů na politickém životě
Pilíře politického systému 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita.
Člověk - tvor společenský
Analýza a popis pracovního místa
Základy státní správy Veřejná správa. Stát  Musí mít politickou autoritu, prostřednictvím kterých realizuje státní moc  Státní moc je nezávislá, uskutečňovaná.
STÁTNÍ SPRÁVA A SAMOSPRÁVA
Prezentace projektu Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská Aktivita č.1: Výchova.
Shromažďování informací Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 16 Autor: PaedDr. Zdenka Lajdová 1 Projekt: Svět práce v každodenním.
Využití ICT ve výuce přírodovědy
Třídění informací Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská Aktivita č. 1: Výchova.
Úvod do managementu 1. seminář
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Nová identita 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova.
Vlastní hodnocení školy ► evaluace = lat. valere – přeneseno do angličtiny= self-evaluation ► Scrivena, 1991 = „proces určování podstaty, hodnoty a ceny.
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
Komunikace Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Renáta Kupsová Název materiálu: Politika Označení materiálu: VY_32_INOVACE_OBV.P2.207.
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Seminární práce N_TiM/pMPH.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_404.
Výběr problému 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.15: Výchova.
Úvod do managementu 1. seminář
1 Průběh řešení: Postupuje úkol podle časového plánu? Jaké je konečné datum úkolu? Jaké jsou konečné odhady nákladů? Porovnání stavu s jinými způsoby řešení.
PRÁVNÍ ŘÁD ČR = souhrn všech platných právních předpisů, nejčastěji zákonů PRÁVO = pravidla, kterými se musíme řídit (zákony,vyhlášky, nařízení, školní.
Semestrální práce Téma: Výběr problematiky z oblasti managementu (volné dle zájmu) Práce bude obsahovat - teoretické základy (tak jak je oblast problematiky.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
SEMINÁŘ KRONIKÁŘŮ 2. a 4. prosince PROGRAM 1. Úvod 2. Přílohy ke kronice 3. Zkušenosti z digitalizace kronik 4. Příspěvek paní kronikářky Kramářové.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
1 Referendum Jitka Bělohradová. 2 Referendum Projev přímé formy demokracie –Jeho zvláštní projevy: plebiscit, veto –Další formy přímé demokracie: lidová.
Účast veřejnosti ve veřejné správě 12. května 2009.
Veřejné kampaně Petr Machálek. Co obsahuje správná kampaň? vytčený cíl strategii a taktiku soustavné a proaktivní úsilí plánovitý postup k cíli, krok.
Jak napsat zprávu z praxe
Ústava ČR Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 10
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Dějiny a organizace archivnictví v českých zemích v letech
Bezplatná právní pomoc Podporováno:. Průběh bloku  Lidské příhody a potřebnost právní pomoci  Bezplatná právní pomoc (BPP)  Dnešní právní úprava BPP.
Knihovna AV ČR - evidence výsledků výzkumu v AV ČR Jana Doleželová, Zdeňka Chmelařová 1. ASEP – představení systému sběru dat v AV ČR 2. Systém ARL 3.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Seminář Svazu měst a obcí České republiky , Praha Úloha architekta při rozvoji města Ing. arch. Marek Janatka, Ph.D.
Občanská společnost, státní občanství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu.
MOC SOUDNÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_15_MOC SOUDNÍ Téma: OBČANSKÁ VÝCHOVA.
Volby. Politická strana – organizace, která sdružuje občany s podobnými představami o řízení státu, - strany se snaží získat co nejvíce hlasů ve volbách,
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
[ 1 ] MUDr. Jana Mladá; Oddělení farmakovigilance Inspekce FV systému © 2011 Státní ústav kontrolu léčiv.
Místní demokracie a participace na veřejném životě
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Žádost o grant.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Dotazník. Dotazník Může být v písemné nebo elektronické podobě Může být předán osobně Může být součástí balení výrobku, v obchodě, příloha novin, časopisů.
Vztahy a pravidla soužití - obec
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ÚSTAVA ČESKÉ REPUBLIKY
ZAMYŠLENÍ - DISKUSE Člověk žije ve společnosti druhých lidí. V životě se můžeme dostat do situace, kdy na umění domluvit se a spolupracovat bude závislé.
Práva dítěte Výchova k občanství
Vývoj motýla Vnímání.
Bc. Miloslava Vavříková
17. Listopad 1989.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Dokumentační část projektu 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 19 Autor: PaedDr. Zdenka Lajdová

Návaznost na prezentace č. 17 a 18 ( Třídění informací, Prezentace projektu) 2 Cílem tohoto kroku je: ze sebraných a roztříděných informací vytvořit dokumentační část projektu 1

3 Žáci ve třídě jsou rozděleni na dvakrát čtyři skupiny. Druhé čtyři skupiny budou tvořit dokumentační část prezentace. Každá skupina bude mít na starost jeden díl dokumentační části.

Dokumentační část 4 Dokumentace bude doplňovat každý díl Power Pointové prezentace. Dokumentace bude na stránkách formátu A4. Stránky je nejlépe ukládat do kroužkového bloku, bude se pak dobře pracovat vám i těm, kteří si budou dokument prohlížet. 2

5 V dokumentační části budou stránky patřící ke stejnému dílu pohromadě. Stránky každého dílu budou zřetelně odděleny od stránek, které patří k jiným dílům. Úvodní stránka každého dílu by měla mít svoji barvu, kterou by se odlišila od ostatních částí. Dokumentace tak bude přehlednější.

Úkoly pracovních skupin 6 Pracovní skupina č. 1 Vysvětlení problému Tato skupina vysvětlí problém, který si třída pro svou práci vybrala. Skupina by měla ukázat, proč je problém důležitý a proč by ho určitý orgán měl řešit. 3

7 Pracovní skupina č. 2 Prozkoumání různých postupů Tato skupina odpovídá za rozlišení, popis, vysvětlení a zhodnocení postupů, které jsou pro řešení problému používány i navrhovány.

8 Pracovní skupina č. 3 Vývoj postupu, který podpoří třída Tato skupina je zodpovědná za tvorbu a obhájení postupu, který většina třídy podporuje.

9 Pracovní skupina č. 4 Příprava plánu akcí k prosazení navrženého postupu Tato skupina odpovídá za vytvoření plánu akcí, kterými je možno ovlivnit orgány zodpovědné za řešení problému, aby navrhovaný postup přijaly. 4

Pokyny pro pracovní skupiny 10 Pracovní skupina č. 1 V prvním díle obsahuje dokumentační část kopie nejdůležitějších či nejzajímavějších informací, které vaše třída shromáždila při zkoumání a objasňování problému.

11 Do 1. části dokumentace můžete zahrnout:  výstřižky z novin a časopisů  písemné záznamy rozhovorů s občany  písemné záznamy rozhlasového a televizního vysílání  sdělení veřejných a soukromých zájmových skupin  výpisy ze zákonů, nařízení, právních předpisů a vyhlášek

12 Pracovní skupina č. 2 Do druhého dílu dokumentace umístíte kopie nejdůležitějších informací, které vaše třída shromáždila a použila při zkoumání existujících a navrhovaných řešení problému. 5

13 Do 2. části dokumentace můžete zahrnout:  výstřižky z novin a časopisů  písemné záznamy rozhovorů s občany  písemné záznamy rozhlasového a televizního vysílání  sdělení veřejných a soukromých zájmových skupin  výpisy ze zákonů, nařízení, právních předpisů a vyhlášek

14 Pracovní skupina č. 3 Třetí část vaší dokumentace obsahuje kopie nejdůležitějších informací, které třída shromáždila a použila při vytváření navrhovaného postupu.

15 Do 3. části dokumentace můžete zahrnout:  výstřižky z novin a časopisů  písemné záznamy rozhovorů s občany  písemné záznamy rozhlasového a televizního vysílání  sdělení veřejných a soukromých zájmových skupin  výpisy ze zákonů, nařízení, právních předpisů a vyhlášek

16 Pracovní skupina č. 4 Čtvrtý díl dokumentace bude obsahovat kopie nejdůležitějších informací, které třída shromáždila a použila při vytváření plánů akcí.

17 Do 4. části dokumentace můžete zahrnout:  výstřižky z novin a časopisů  písemné záznamy rozhovorů s občany  písemné záznamy rozhlasového a televizního vysílání  sdělení veřejných a soukromých zájmových skupin  výpisy ze zákonů, nařízení, právních předpisů a vyhlášek

18 Delší dokumenty a záznamy by měly být zastoupeny kopiemi jejich titulních stran a jejich obsahem. 6

Kritéria pro Power Point prezentaci a pro dokumentační část projektu 19 Přesvědčivost Poskytuje vaše prezentace dostatečný důkaz o tom, že je vybraný důvod důležitý? Má vámi navrhovaný postup přímou souvislost s problémem? Ukazuje vaše prezentace, jak byste mohli získat podporu veřejnosti pro váš postup?

20 Praktická využitelnost Je vámi navrhovaný postup prakticky využitelný? Je váš plán na získání podpory realistický?

21 Koordinace Souvisí každá část z jednotlivých částí PP se všemi ostatními částmi prezentace, aniž by se opakovaly informace? Poskytuje dokumentační část důkazní materiál?

22 Sebehodnocení Prokazujete ve vaší prezentaci, že jste se zamýšleli nad tím, jakou zkušenost jste získali? Ukazujete také, co vám tato zkušenost přinesla a čemu jste se naučili?

Představení vašeho projektu 23 Prezentace projektu má čtyři hlavní cíle: 1.Informovat publikum o důležitosti problému. 1.Vysvětlit a zhodnotit alternativní postupy tak, aby publikum porozumělo přednostem a nedostatkům každého z nich.

24 3. Prodiskutovat výběr nejlepšího postupu a zdůvodnit tuto volbu. Přesvědčit posluchače o tom, že navržený postup není v rozporu s ústavním pořádkem České republiky. 4. Ukázat, jak by vaše třída mohla získat pro svůj postup podporu nejen ve vaší obci, ale také na vyšších úrovních výkonné i zákonodárné moci.

25 Každý z výše uvedených cílů odpovídá úkolu jedné ze čtyř pracovních skupin. Při představování vašeho projektu budou postupně účinkovat všechny čtyři skupiny ve čtyřech samostatných blocích.

Zhodnocení získaných zkušeností 26 Je dobré zamyslet se nad dokončenou prací a nad zkušenostmi, které jste při ní získali. Je to jeden ze způsobů, jak se v budoucnu vyvarovat stejných chyb a zlepšovat se.

27 Hodnocení průběhu a výsledků vaší práce Měli byste stručně popsat:  co a jak ses ty a celá třída naučili  co byste příště dělali jinak

Závěr 28 Je velmi důležité, abyste pokračovali v rozvíjení dovedností, které vám v budoucnu pomohou ovlivňovat veřejnou politiku. Veřejná politika potřebuje být kontrolována a opravována, neboť nové problémy vyžadují nové řešení.

29 Demokracie nikdy nemůže být zajištěna jednou provždy. Je nutné o ni stále pečovat a podílet se na správě veřejných věcí nejen svobodnou volbou zástupců občanů, ale také přímo. Blahopřejeme vám, že víte, jak lze aktivně přispívat k udržení demokracie. Právě jste to prokázali.

30 Bibliografie 1. dokumentace. [Online] [Citace: ] 2. format-a4/format-a4.php. [Online] [Citace: ] a4/format-a4.php. 3. online-poradna/. [Online] [Citace: ] 4. top-apps/store-productivity/top-softwares-topmacapps/. mac.lisisoft.com. [Online] [Citace: ] softwares-topmacapps/ /view.php?cisloclanku= [Online] [Citace: ] 6. media/ [Online] [Citace: ] 7. plus/2011/05/30/jaroslav-kovaricek-rozjimani-o-demokracii-22/. czechfolks.com. [Online] [Citace: ] 22/. 8. C.N.Quigley, M.S.Branson, D.E.Smith a kol. Projekt Občan. Projekt Občan Pracovní sešit. Brno : Sdružení pro výchovu k občanství a demokracii,