Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/04.0018.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ.
Environmentální výchova pro základní školu
Pro koordinátory EVVO Únor 2012
Inovace vzdělávání na školách zaměřených na ochranu osob a majetku Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.07/ Zahájení a ukončení:
Představení zajímavých projektů OPVK
Environmentální výchova v zemědělských a zahradnických školách CZ.1.07/1.1.00/ Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Projekt „Další vzdělávání pedagogických pracovníků v environmentálním vzdělávání, výchovy a osvětě (EVVO )“ CZ.1.07/1.3.45/
MINIMATURITY
Program EVVO = program environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
EVVO - magické slovo. Co to je EVVO ? E NVIRONMENTÁLNÍ V ZDĚLÁVANÍ V ÝCHOVA a O SVĚTA ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA je výchova týkající se životního prostředí.
Podpora EVVO v rámci globálních grantů OPVK Ústeckého kraje Praha,
Rozvoj klíčových kompetencí ve všech ročnících nižšího gymnázia formou terénních cvičení TENTO PROJEKT BYL SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A.
Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí
Management a rozvoj obcí
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
Role školního koordinátora EVVO
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Environmentální výchova a
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
28. listopadu 2011, Brno ELSA European Land and Soil Alliance Evropský svaz ochrany půdy Seminář - inovace v regionech.
Environmentální výchova v zemědělských a zahradnických školách CZ.1.07/1.1.00/ Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí.
Průřezová témata klíčových kompetencí
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
aktuální problémy současného světa
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
Didaktika geografie.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/ Partner 19 Střední škola polytechnická,
Purkyňovo gymnázium Strážnice
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
PROJEKT ŠABLONY CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovala: RNDr. Dagmar Fialová SŠP, Brno, Jílová 36g
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření MŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI Leoš Křeček.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
PROJEKT R E G I O N PROGRAM ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY V ÚSTECKÉM A KARLOVARSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Šablony OP VVV a podpora nadání
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
ELSA European Land and Soil Alliance Evropský svaz ochrany půdy
Základní škola, Znojmo, náměstí Republiky 9
Ekonomika životního prostředí
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
VY_32_INOVACE_SA4A_7 DUM 7. realizace aktivity pro 1
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
Polytechnické vzdělávání v praxi
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Specializační studium pro dobrou praxi EVVO na školách
Kariérové poradenství a podnikavost
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/

Funkce školy v EVVO Pro koordinátory EVVO Únor 2012

Cíle EVVO   Respekt principů (trvale) udržitelného rozvoje   Vytvořit základní podmínky pro získávání dovedností a znalostí   Souvislosti mezi poznatky   Osobní odpovědnost za stav životního prostředí   Úcta, cit a respekt k živé i neživé přírodě a jedinečnosti života na Zemi   Motivace k aktivnímu zapojení do péče o životní prostředí

Koordinátor EVVO na SOŠ EP ve Veselí nad Lužnicí  Mgr. Luboš Pospíchal

Úkoly koordinátora EVVO :  Týmová tvorba školního programu EVVO  Navrhnout řediteli školy začlenění EVVO do další dokumentace školy  Koordinace realizace EVVO na škole  Zvýšení své odborné a metodické připravenosti  Konzultace s ostatním pracovníky školy konzultace a podporu v začlenění EVVO do jejich činností  Koordinace realizace plánu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti EVVO  Iniciace spolupráce s dalšími partnery v oblasti EVVO  např. environmentálně zaměřené neziskové organizace v regionu,  Střediska ekologické výchovy  Ostatní školy

Vybavenost školy na výuku EVVO  4 interaktivní tabule  2 odborné učebny – chemie, biologie  2 data projektory ve třídách  Laboratoře  Biologické  Chemické  Půdní sonda  Hydrologická píšťala  Hydrometrická vrtule  Anemometr  Fotometry, konduktometry, ph metry, oximetr  Meteostanice, hlukoměr, anemometr, heliograf, luxmetr

Jak na to?  Výchova, osvěta a vzdělávání se provádějí tak, aby vedly k myšlení a jednání, které je v souladu s principem trvale udržitelného rozvoje, k vědomí odpovědnosti za udržení kvality životního prostředí a jeho jednotlivých složek a k úctě k životu ve všech jeho formách.  (Zákon č. 17/1992 Sb., o životním prostředí, §16)

Dohlížet: 1. Zařazení témat EVVO do všech vyučovacích předmětů Zařazení témat EVVO do všech vyučovacích předmětů Zařazení témat EVVO do všech vyučovacích předmětů 2. Třídění odpadu v prostorách školy Třídění odpadu v prostorách školy Třídění odpadu v prostorách školy 3. Péče žáků o okolí školy a spolupráce na tvorbě a udržování estetického vyváženého prostředí ve třídách i na chodbách Péče žáků o okolí školy a spolupráce na tvorbě a udržování estetického vyváženého prostředí ve třídách i na chodbách Péče žáků o okolí školy a spolupráce na tvorbě a udržování estetického vyváženého prostředí ve třídách i na chodbách 4. Účast na tématických exkurzích a projektech Účast na tématických exkurzích a projektech Účast na tématických exkurzích a projektech 5. Olympiáda Rudolfa Kurky Olympiáda Rudolfa Kurky Olympiáda Rudolfa Kurky

1. Zařazení témat EVVO do všech vyučovacích předmětů a) Příklady dobré praxe Příklady dobré praxe Příklady dobré praxe b) Maturitní práce Maturitní práce Maturitní práce c) Odborná praxe Odborná praxe Odborná praxe

PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE  Aktivity zaměřené k významné události nebo datu týkající se EVVO např.  Mezinárodní rok biodiverzity 2010  Den Země, Den vody, apod. Vysvětlit klíčová slova a pojmy: Vysvětlit klíčová slova a pojmy: Biodiverzita, projekt, průřezové téma Člověk a životní prostředí, průřezové téma Informační a komunikační technologie, Chráněná krajinná oblast Třeboňsko

 Aplikovat průřezové téma např. Člověk a životní prostředí Informační a komunikační technologie  Zaměřit se na téma v rámci vyučovacího předmětu např.: seminář z biologie terénní cvičení z biologie- navazuje i na botaniku, zoologii, chemii a ekologii, předpokládá znalosti ICT, apod.

Stručná anotace – příklady jak na to:  Samostatná skupinová práce žáků, která probíhá jednak v terénu a potom v učebně ICT. Důraz je kladen na mezipředmětové vztahy a využití znalostí ze 4 hlavních předmětů, kterými jsou pro přírodovědné lyceum: zoologie, botanika, ekologie a chemie. K realizaci budou potřebovat i výpočetní techniku. Současně zapojí žáci také estetické cítění a ověří si znalosti z českého jazyka.  Skupiny dostanou za úkol porovnat vliv životního prostředí, konkrétně vody a ovzduší na výskyt rostlinných a živočišných druhů. Před odjezdem si zjistí základní informace o daném území a o laboratorní technice, kterou budou mít k dispozici a jaké parametry naměří. Musí si zajistit příslušné pomůcky pro determinaci druhů organizmů, které se zde mohou vyskytovat. Vlastní monitoring pak uskuteční přímo v terénu, získané údaje mohou zpracovat opět v učebně. V závěru pak vyrobí každá skupina poster a prezentaci na CD s fotoalbem.

 Metody a formy práce:  projektová výuka  problémová výuka  skupinová práce  Rozvíjené klíčové kompetence:  kompetence k učení  kompetence k řešení problémů  komunikativní kompetence  personální a sociální kompetence  kompetence využívat prostředky ICT

Vytýčení cíle  Hlavním cílem je doplnit přípravu žáků na budoucí povolání biologa, ekologa, naučit je převádět získané teoretické poznatky do praxe a propojovat znalosti a laboratorní dovednosti z více předmětů. Podnítit zájem o ochranu přírody a krajiny, floru a faunu. Na základě výsledků monitorování posoudit zhruba stav životního prostředí a seznámit se s některými bioindikátory.

Způsoby hodnocení  Hodnocení probíhá formou prezentace a žáci sami mají možnost do hodnocení zasáhnout. Výsledné shrnutí provede vyučující. Skupina je hodnocena stejně.

Pomůcky a prostředky Klíče k určování rostlin a živočichů, lupa, pH metr, kyslíková sonda, laboratorní sklo, teploměr, sítka na prosívání zeminy, pásmo, pracovní listy, fotoaparát, mikroskop, potřeby na mikroskopování, počítač, internet.

Použitá literatura a zdroje  Reklamní materiály CHKO Třeboňsko, atlasy a určovací klíče, web.

Příklady dobré praxe Třídění odpadu v budově školy  Recyklohraní Recyklohraní  Hliníkožrout Hliníkožrout  Hra odpady útočí Hra odpady útočí Hra odpady útočí

Zpět

HLINÍKOŽROUT

3. Příklady dobré praxe Péče žáků o okolí školy a spolupráce na tvorbě a udržování estetického vyváženého prostředí ve třídách i na chodbách  Praxe – úprava městských pozemků  Den Země  Úklid pískoven

Děkuji za pozornost