Mo.13: Elektrické přístroje pro regulaci – stykače, kontroléry, přepojovače. Zajišťují zapínání a vypínání požadovaných obvodů bez jakýchkoliv rušivých.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektrotechnika Elektrické stroje a přístroje Elektromagnetické relé
Advertisements

Elektrické stroje - transformátory
Chladící systémy vozidla
Výkonové vypínače vn a vvn
Spínací přístroje vysokého a velmi vysokého napětí
Výkonové jističe nízkého napětí
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Elektrické motory a pohony
Reverzace třífázového asynchronního elektromotoru pomocí stykače
Přístroje nízkého napětí
Trolejbusy: 14Tr.
organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava
Tato prezentace byla vytvořena
Elektrotechnika Elektrické stroje a přístroje
Elektrické přístroje STYKAČE a RELÉ
Tekutinové mechanismy
Baterie (110V) pojistka + pólu; pojistka - pólu Pružinovka bílý terč s křížem nedefinovaný stav může být zabržděno i odbržděno.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Spínací přístroje vn, vvn
Jištění a spínání motorů
Tramvaje: Škoda 15T.
Zhášení stejnosměrného a střídavého oblouku
Provozní displej Diagnostický displej Bliká při zahřívání displeje
Synchronní stroje I. Konstrukce a princip.
Stykače Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Elektrotechnika Elektrické stroje a přístroje Jističe (EL4)
Elektrotechnika Elektrické stroje a přístroje Jističe (EL4)
Elektrotechnika Elektrické stroje a přístroje Elektromagnetické relé
Technické prostředky PLC OB21-OP-EL-AUT-KRA-M Ing. Petr Krajča.
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název předmětu: Stavba a provoz strojů
Měření a simulace zatížení trakčních měníren a
Tramvaje: T3R.PLF.
POLOVODIČOVÉ NĚKOLIKAVRSTVOVÉ SPÍNACÍ SOUČÁSTKY
Tramvaje: T3.
Jištění a spínání motorů
PŘEHLED VÝVOJE TRAKČNÍCH POHONŮ ELEKTRICKÝCH LOKOMOTIV Stejnosměrné lokomotivy Odporová regulace stejnosměrných motorů Pulzní regulace stejnosměrných.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Lok.řady 122,123.  Výrobce: ŠKODA Plzeň  Rok výroby: 1967 / 1971  Trakce: elektrická stejnosměrná  Typ vozidla: čtyřnápravová skříňová nákladní lokomotiva.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Motorové ochrany.
Servopohony. Servopohon Co je to servopohon ? *jsou to motory, u kterých lze nastavit přesnou polohu osy, a to pomocí zpětné vazby nebo koncového spínače.
© ELCOM, a.s. Testovací zařízení a napájecí zdroje pro oblast kolejových vozidel Ing. Petr Hudeček, Ph.D. Projektový manažer, programátor Divize Aplikovaná.
Animace zapojení asynchronního motoru
Elektromotorky A Vypracoval: Ing. Bc. Miloslav Otýpka Kód prezentace: OPVK-TBdV-IH-AUTOROB-AE-3-ELP-OTY-004 Technologie budoucnosti do výuky CZ.1.07/1.1.38/
ČÁSTI JEŘÁBŮ.
Ing. Milan Krasl, Ph.D. Ing. Milan Krasl, Ph.D. Stejnosměrné stroje Stejnosměrné stroje.
AnotaceMetodický pokyn Prezentace, obsahující základní informace z elektrické trakce. Na devíti snímcích rozebírá základní problematiku elektrických trakčních.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Elektrické stroje a přístroje Elektrikář 3. ročník OB21-OP-EL-ESP-VAŠ-U Motor na stejnosměrný proud.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis elektromagnetu, využití elektromagnetu v praxi. Elektromagnet a.
VYUŽITÍ POLOVODIČŮ V PRAXI
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Elektrické přístroje vn a vvn
Komutátor.
Strojírenství – 2. ročník OB21-OP-EL-ELT-VAŠ-M Stykače
Stejnosměrné stroje Stejnosměrné stroje jsou elektrické točivé stroje, které mají na vyniklých pólech statoru umístěno budící vinutí a vývody cívek.
Stykače (Výkonová relé)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Elektromagnet a jeho využití
Tato prezentace byla vytvořena
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Měniče napětí.
Provedení motorového vývodu
Elektrické točivé stroje
Animace stykačové reverzace
Provedení motorového vývodu
Ostatní přístroje nízkého napětí
Spínací přístroje vysokého a velmi vysokého napětí I.
Transkript prezentace:

Mo.13: Elektrické přístroje pro regulaci – stykače, kontroléry, přepojovače. Zajišťují zapínání a vypínání požadovaných obvodů bez jakýchkoliv rušivých vlivů. Autor: Petr Bartoš

Spínací přístroje Stykače Uzemňovače Přepojovače Odpojovače Kontroléry

Stykače Slouží pro spínání a vypínání elektrického obvodu při zatížení. Patří do skupiny elektrických přístrojů. Zařízení ke spínání elektrického proudu pomocným proudem. V praxi bývají umístěny v rozvaděči (rozvodná skříň).

Pohled na stykač a jeho kontakty (z venkovní strany)

Stykače se používají v ovládacích obvodech, např Stykače se používají v ovládacích obvodech, např. jako řídicí stykače pro střední výkony, zařízení s větším výkonem, například motory, jsou napájeny přes výkonové stykače.

Vnitřní část stykače

U stykačů jsou hlavní proudové kontakty spínací U stykačů jsou hlavní proudové kontakty spínací. Pomocné kontakty jsou spínací nebo rozpínací.

Rozdělení stykačů podle způsobu pohonu Elektromagnetické Elektropneumatické Vačkové

1. Elektromagnetické Převážně se používají pro menčí proudy Používá se pro: spínání pohonů kompresorových a ventilátorových motorů, obvodů topení lokomotivy a topení vlaku.

2.Elektropneumatické stykače Jsou konstruovány na plné trolejové vedení a proudy několika set ampér Používají se pro spínání trakčních obvodů Základní části

3. Vačkové stykače Pohyb kontaktu je způsoben vačkou. Používají se v hlavním kontroléru.

Základní části stykače Hlavní proudový obvod Zhášecí magnetický obvod s opalovacím kontaktem Zhášecí komora Vzduchový pohon Pomocné kontakty.

Přepojovače Přístroj určen ke spínání bez zatížení V silových obvodech vozidla jsou užity tyto hlavní druhy přepojovačů: Směrový přepojovač Přepojovač režimu jízda – brzda Přepojovač systémů

Přepojovače SPO

Odpojovače Jsou to přístroje, které slouží k odpojení, nebo rozpojení obvodů bez zatížení. Tyto přístroje nemohou tedy zhášet oblouk. Jejich ovládání může být ruční nebo dálkové Převážně se používají jako odpojovače sběrače.

např.Odpojovač sběrače pro systém 3000V ss 1-rám 2-izolátor s pružnými dotyky 3-izolátor s noži 4-kyvné ložisko 5-dotyky 6-dotykové nože 7-pružné dotyky 8-elektro -pneumatický ventil 9-stykové pružiny 10-ohebná spojka 11-vzduchový pohon 12-úchyt pro ovládací páku 14-pomocný dotyk

Uzemňovače Úkolem je uzemnit elektrickou výzbroj vozidla a navodit tzv.bezpečný stav U vozidel střídavé trakce je uzemňovač součástí hlavního vypínače a při každém jeho vypnutí se uzemní vysokonapěťová část výzbroje vozidla.

Kontroléry Slouží k dálkovému ovládání silových vysokonapěťových přístrojů při rozjezdu, jízdě a případně elektrickém brždění Kontroléry se obvykle ovládá : Řízení rozjezdu vozidla Ovládání směru jízdy Zeslabení pole trakčních motorů Regulace elektrického brzdění Rozdělení : řídící a hlavní.

Řídící kontroléry-KRD 48, 49 (viz E-learning)

Klidová poloha kontroléru Páka přepínače směru je v poloze “O“ Páka řízení jízdy je v poloze “X“ Páka elektrické brzdy v poloze “B“

Řídící: Je umístěný na stanovišti strojvedoucího (napětí 48 V) Řídící: Je umístěný na stanovišti strojvedoucího (napětí 48 V).Slouží k ovládání hlavního kontroléru, měniče směru a šuntovacího kontroléru Hlavní: je umístěný ve strojovně, slouží k vzájemnému spojování motorových skupin, k zařazování a vyřazování rozjezdových odporníků, k zapojení šuntovacích odporů. Zajišťuje bezpečné zapínání a vypínání obvodů.

Hlavní kontrolér

Mezi hlavním a řídícím kontrolérem je selsyn (speciální točivý elektrický stroj).

Schémata zapojení trakčních motorů - do série (vlevo, mají vyšší výkonnost) a paralelně (vpravo).

Šuntování- přepínání na jiný převodový stupeň.

Řídící kontrolér (vlevo) a hlavní kontrolér (vpravo).

Řídící kontrolér

Konec