Poznámky pro výuku Předmět: Autor: Škola: Téma: Název: Třída: Plánované cíle: - Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu Interaktivní tabule.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Propagace ve firmách Zlínského kraje – FINCLUB plus, a.s.
Přímý prodej a Česká asociace osobního prodeje
PŘÍMÝ PRODEJ obecná presentace systému přímého prodeje zboží a služeb v sektoru maloobchodu Vysoká škola finanční a správní Praha 2010 Presentuje: Jan.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Opakování k maturitě.
D I G I T Á L N Í V Ý Z V Y ING. JAN ŠTĚPNIČKA PRAHA - 6. PROSINCE 2013 TRENDY VÝSTAVBY BEZDRÁTOVÝCH TELEKOMUNIKAČNÍCH SÍTÍ ARBOR, spol. s r.o.
Poznámky pro výuku Předmět: účetnictví Autor: Ing. Lenka Růžičková
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
NAUKA O PODNIKU I.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Koncepce marketingového řízení
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Poznámky pro výuku Předmět: MATEMATIKA Autor: Mgr. Štěpán Diviš
Poznámky pro výuku Předmět: Autor: Škola: Téma: Název: Třída: Plánované cíle: - Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu Interaktivní tabule.
Marketingové prostředí
MARKETING.
VŠEOBECNĚ VZDĚLÁVACÍ FUNKCE EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Nákupní chování spotřebitele
KULATÝ STUL Přímý prodej a směrnice EU o právech spotřebitelů a směrnice o nekalých obchodních praktikách Jan Stránský Asociace osobního prodeje (AOP),
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
JHK a její podpora začínajícím podnikatelům JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Ochrana práv spotřebitelů v energetických odvětvích JUDr. Petr Scholz, Ph.D. ředitel sekce legislativně správní Praha, květen 2013.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
EKONOMICKÁ, FINANČNÍ, PRÁVNÍ A INSOLVENČNÍ ANDRAGOGIKA URČENÁ LEKTORŮM, PORADCŮM A DALŠÍM ÚČASTNÍKŮM VZDĚLÁVÁNÍ – CZ. 1.07/3.2.11/ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
1 ČLFA  založena 1991 (ALS ČSFR, ALS ČR, ČLFA)  42 členů  cíle:  prosazuje prostředí vhodné pro rozvoj leasingu, úvěrů a factoringu  těžištěm je financování.
Charakteristika a význam obchodního provozu, činitelé OP.
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Ing. Veronika Dostálková MBA
Digitální učební materiál
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
CRM v maloobchodní jednotce se sportovním zbožím
Způsob vedení a evidence v podnikatelské činnosti
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Způsob vedení a evidence v podnikatelské činnosti
IAS 2 ZÁSOBY.
IAS 2 ZÁSOBY.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Poznámky pro výuku Předmět: Autor: Škola: Téma: Název: Třída: Plánované cíle: - Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu Interaktivní tabule a alternativní zařízení. Kurz proběhl ve školícím středisku SIPVZ při OA a VOŠ obchodní, Brno, Pionýrská 23. Aplikovaná ekonomie Ing. Věra Matějková Obchodní činnost OA a VOŠ obchodní, Brno, Pionýrská 23 Přímý prodej 2.ročník VOŠ Seznámení s formou přímého prodeje

Přímý prodej (osobní prodej) Prodej spotřebních předmětů nebo služeb prostřednictvím osobního kontaktu prodejce se zákazníkem mimo stálou maloobchodní jednotku

Přímý prodej je: Účinná forma nabídky a prodeje zboží a služeb Možnost ekonomického a společenského uplatnění Vhodnou možností nákupu kvalitních výrobků

Historie Jedná se o jednu z nejstarších obchodních metod uplatnění v zemích a oblastech s řídkou maloobchodní sítí. Expanze zejména v USA v 19. a 20.století. V Čechách známá a rozšířená metoda mezi válkami, totální útlum v socialismu Nezaměňovat s: – pouličním prodejem –telemarketingem –zásilkovým prodejem –atd.

Statické údaje o přímém prodeji (údaje z Evropské federace a Světové federace PP) Globálně Počet zemí55 Počet prodejců50,5 mil. osob Obrat88,3 mld.USD Evropa Počet zemí32 Počet prodejců6,2 mil. osob Obrat9.8 mld. Euro Česká republika Počet firem8 Počet zaměstnanců421 Počet prodejců195 tis. Obrat3,95 mld. Kč

Subjekty, které v přímém prodeji působí: Spotřebitel, kupující –Osobní kontakt založený na známosti obou osob –Nabídka vysoce kvalitního zboží –Poradenství a servis v celém nabídkovém a prodejním cyklu –Dodávka zboží až do domu v čase vyhovujícím spotřebiteli –Důkladné předvedení vyzkoušení a seznámení s výrobkem –Záruky spokojenosti, možnost vrácení zboží bez ztrát –Stálý kontakt s dodavatelem, informovanost o novinkách

Subjekty, které v přímém prodeji působí: Prodejce, distributor –Podnikání, které nevyžaduje vstupní investice a speciální kvalifikaci –Možnost provozovat prodej jako vedlejší výdělečnou činnost –Volná disponibilita pracovním časem –Sociální aspekty, styk s lidmi, uznání, uplatnění vlastní iniciativy a podnikavosti –Přístup ke kvalitním výrobkům za zvýhodněné ceny Firma –Efektivní prodejní metoda přinášející zisk –Odstranění článkovitosti pohybu zboží –Plná kontrola nad „životním cyklem“ výrobků

Statistiky o jednotlivých komponentech přímého prodeje % prodejců jsou ženy 20 % páry 98 % nezávislí distributoři, podnikatelé Pro % distributorů se jedná o vedlejší činnost, 12-15% na plný úvazek 40 % prodejců ve věku % 30 % let 18 % let

Sortiment prodávaný přímým prodejem - v podstatě neomezený Nejčastější druhy zboží prodávané přímým prodejem: Kosmetika Prací a čistící prostředky, péče o domácnost Domácí spotřebiče Knihy, encyklopedie Nádobí, kuchyňské potřeby Stavební prvky Hračky Potřeby pro volný čas Pojištění Telefonní služby Služby kabelových TV Bankovní a peněžní služby, hypotéky, stavební spoření

Formy přímého prodeje (osobního prodeje) -způsob odměňování a náboru nových distributorů Jednovrstevný marketing (single level) Mnohovrstevný (síťový) marketing (multilevel marketing MLM) Kombinace systémů Prezentace osoba osobě Skupinová prezentace (party plan) Door to door

Statistiky % firem využívá MLM Až 80 % obratu je realizováno prostřednictvím MLM

Motivace a odměňování v přímém (osobním) prodeji Lidský faktor jako nejdůležitější složka přímého prodeje –Peněžní a nepeněžní odměny –Odměny přímo závislé na obchodních výsledcích jednotlivých distributorů –Předem stanovená transparentní odměnová struktura –Různé formy nepeněžních odměn

Legalita přímého prodeje Legální přímý prodej versus různé nelegální zejména finanční systémy a hry („pyramida“, „letadlo“, „sněhová koule“ atd.) Definice MLM a „pyramidy“- rozdíly Obrana běžného občana, spotřebitele, význam, informovanosti, vzdělávání, legislativy

Samoregulace v přímém prodeji Současná situace: Snaha o maximální transparentnost Snaha o zasahování regulátorů do činnosti odvětví, firem Snaha o maximální ochranu spotřebitelů

Nástroje samoregulace Informovanost veřejnosti Zájmová sdružení firem Spolupráce s orgány chránící spotřebitele Etický kodex Kodex chování v přímém prodeji Nezávislý administrátor Transparentní řešení případných problémů