Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BARBORKA, JABLKO, ŠUPINA
Advertisements

Aneb Šťastné a Veselé Vít Jaška 6.C
Vánoční zvyky u nás a ve světě
Vánoční symboly a zvyky Občanská výchova 6. ročník
ŠTEDRÝ DEN ZVYKY A POVĚRY DĚTI RÁNO JEDLY CHLÉB S MEDEM, ABY BYLY SLADKÉ(HODNÉ) CELÝ ROK VAŘILA SE POLÉVKA ŠTĚDRAČKA, ABY BYLO VŽDY V CHALUPĚ DOSTATEK.
Vánoce.
Vánoce v Irsku Ondra Machala.
Štědrý den 24. prosince Štěpán 26. prosince Silvestr 31. prosince
Vánoce Do křesťanského kalendáře byly tyto svátky zařazeny roku 336. Symbolem Vánoc se staly od 16. st. jesličky (betlém), od 19. st. v městském a později.
Robin Drahoš Martin Fousek
Vánoční prezentace Honza Pospíšil.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ČESKÉ ADVENTNÍ ZVYKY 3. ročník
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
LIDOVÝ SVÁTEK TŘÍ KRÁLŮ
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Vánoční zvyky v Maďarsku
Počítání s mocninami – I.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zdroj obrazového materiálu
Zdroj obrazového materiálu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL NA TISÍCE, DESETITISÍCE, STATISÍCE:
POROVNÁVÁNÍ A ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace DENNÍ REŽIM Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU-
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
DOPRAVNÍ ZNAČKY 3. ročník
Druhá mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Ať stromeček krásně voní, ať tisíce zvonečků na Štědrý den zvoní, ať pocit štěstí a lásky hřeje, dárků plné závěje, ať Vám láska navěje.
Zdroj obrazového materiálu
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace DEN ZEMĚ Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Rok v jeho proměnách II. (Vánoce)
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSLA SUDÁ A LICHÁ Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Zápis čísla v desítkové soustavě
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSELNÁ OSA 0-20 Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Třetí mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Procenta – písemná práce Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak,
Vánoční besídka v 1. B.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Téma Svátky v roce Téma Svátky v roce Název DUM Prosinec - Vánoce Popis Zvyky, Štědrý den pranostiky Ročník třída Autor Bc. Hana Štěpková Číslo.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Pavla Kešeláková Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Štědrý večer - Lidové zvyky a tradice Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Rok v jeho proměnách a slavnostech Vánoce – zvyky a tradice.
 MATERIÁL JE URČENÝ PRO ŽÁKY 4. ROČNÍKU, PRO VÝUKU VĚCNÉHO UČENÍ  PREZENTACE NA INTERAKTIVNÍ TABULI  POMŮCKY: INTERAKTIVNÍ PERO, FIXY NA INTERAKTIVNÍ.
Vypracovali: Martin Madaj a Lukáš Dostál
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA, HLUŠICE AUTOR: MGR. PETRA PETRÁČKOVÁ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_02_VÁNOČNÍ.
Kdy se vlastn ě slaví? Španělé mají 24. prosince pouze štědrovečerní večeři, u které se sejde celá rodina a jsou všichni pospolu. Většinou se na stříbrném.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Vánoce kolem světa Veronika Lehotová 9.B 2017.
Slavíme Vánoce Na Vánoce se připravujeme už od počátku prosince. Tento předvánoční čas nazýváme advent. Ten začíná většinou poslední listopadovou neděli.
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_III.Vu_VÁNOČNÍ.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor : Eva Vavřinová Název materiálu:VY_52_INOVACE_22.
Vánoce na Haiti Linda Teclová 8.A.
Autor : Pavel Pechr Třída : 6.A
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Prvouka pro 2. tř. Vánoce III/2 19.
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Riskuj-Vánoce
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_15 Prosinec a tradice
Vánoční radování Prosinec 2016.
Transkript prezentace:

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Zdenou Kabešovou 3. ročník VÁNOCE

Přípravy na Vánoce: Pečeme cukroví - Potřebujeme: mouku, cukr, vajíčka, oříšky, kokos, kakao, čokoládu, tuk, mandle a další suroviny napsané v receptu.

Zdobíme stromeček: Lidé si na vánoční stromeček věší ozdoby z přírodních materiálů. V jiných rodinách je tradice skleněných ozdob a elektrických světýlek

V adventní době se konají sváteční koncerty v kostele, kde mají velkou roli varhany, které vánoční atmosféru umocní. Rodiče s dětmi navštěvují výstavy betlémů.

ŠTĚDRÝ DEN RÁNO: Hned po rozbřesku ten, kdo chtěl být po celý rok zdravý, musel se umýt v tekoucí nebo čerstvě nabrané vodě ze studny. Ráno dostaly děti chléb s medem. To proto, aby byly sladké – hodné po celý rok. Už od rána se vařila štědračka, polévka v níž bylo od všeho, co v chalupě bylo. Tento zvyk se držel, aby byl vždy dostatek jídla v chalupě. ZVYKY:

BĚHEM DNE: Nesměly se čistit stáje a chlévy, aby dobytek nekulhal. Nedoporučovalo se prát prádlo. Přineslo by to neštěstí a smůlu do domu Odpoledne se strojil s pomocí dětí stromeček. Ač býval chudý, byl krásný a dětem jistě přinášelo radost balení kousků cukru, věšení jablíček, ořechů, suchých trnek a jiných plodů.

VEČER A V NOCI: Ke štědrovečernímu stolu se zasedalo ve svátečním oblečení. Hospodyně dbala na to, aby stůl byl prostřen pro sudý počet lidí. Jestliže byl počet stolujících lichý, prostřela pro jednoho navíc. Pod talíře se dávaly mince nebo šupiny z kapra, aby se lidí držely peníze. Po večeři se rozkrajovala jablka příčně na poloviny. Také pouštění lodiček byl rozšířený zvyk.

VÁNOCE DNES:

Zdroje informací, obrázků, literatura: kniha Lidové tradice – Dagmar Šottnerová