Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafické programy Zoner: využití na ZŠ
Advertisements

Integrace žáků z odlišného sociálně kulturního prostředí do základních škol Mgr. Dušana Fučíková
Projekt Občanská výchova 8.C
Studentská inovace praxí Jana Mina ř íková, 5. NŠ-NJ.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
TECHNICKÁ DOKUMENTACE
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Strom přátelství Ročník: 3. ročník Autor: Kateřina Holaňová
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř. 17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Mezipředmětové vztahy Aplikace anglického jazyka do jiných předmětů s využitím moderních metod.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Vyučovací předmět Počítače Seznámit žáky s moderní informační a komunikační technologií a poznat její možnosti - PC, internet, mobilní telefon Umožnit.
Využití ICT ve výuce přírodovědy
MATEMATIKA Inovativní metoda výuky č ročník učební obory, SOU
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
DEN STROMŮ. ORGANIZACE Organizační zabezpečí:  Bednářová Ružena – vedoucí projektového dne Datum: (v příštím školním roce dodržet datum „Dne.
Stokorcový les Časový rozsah: 17 hodin – 2 hodiny – sledování filmu na interaktivní tabuli 1 hodina – četba příběhu + prohlížení materiálů od žáků 4 hodiny.
název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd
Téma: ODPAD A RECYKLACE Motto: Recyklace - má to smysl?
(komentovaný přehled)
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
3. ročník, studijní obory SOU Mgr. Smékalová Dagmar „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Environmentální výchova a
Průřezová témata klíčových kompetencí
Průřezová témata v praxi Jak na to šla jedna z pilotních základních škol?
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
aktuální problémy současného světa
Projekt: Po stopách lovců mamutů PŘEDBĚŽNÝ CÍL Kognitivní: hravou formou seznámit žáky s historickým obdobím pravěku na našem území Afektivní: Emocionální: vlastním prožitkem a osobní
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Projekt do Výchovy ke zdraví
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Didaktika geografie.
Světový den výživy – 16. říjen
Barbora Smetanová Kateřina Šauerová.  uměle připravený  směřující k získání dovedností a vědomostí  vázáný  krátkodobý  školní  společný  vícepředmětový.
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.13_prirodni_pomery_ cr_zivotni_prostredi
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
 Ekologie je věda zabývající se přírodou  Není to nic nudného  Ekologie je velmi důležitá, protože chrání živočichy a zajímavá místa na Zemi.  Mezi.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
aneb projektový den pro žáky primy a sekundy DATUM: 9. května 2008
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_TRIDENI_ZELENINY Název materiálu:
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Konflikt, koření života
Teorie a metodika výchovy seminář 1
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Práva dítěte Výchova k občanství
KOPÍROVÁNÍ obrázku a textu z webu DO WORDU VY_32_INOVACE_15
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_31
poznatky, orientace ve známém prostředí
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Člověk a jeho svět Chování v přírodě.
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč. Projekt – Den Země Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč. Lenka Slánská 2.Ročník KS Uč.1.st.ZŠ 2009

Téma: ochrana přírody a živočichů, třídění odpadu Dílčí cíle: - žák si uvědomuje důležitost ochrany přírody a živočichů - svým chováním pomáhá při ochraně přírody a živočichů - ví, proč třídíme odpad, - sám pomáhá při třídění odpadu - je schopen si vyhledat na internetu podstatné informace

Časová dotace a mezipředmětové vztahy Projekt bude probíhat ve 2 vyučovacích hodinách Mezipředmětové vztahy: český jazyk,matematika, výtvarná výchova,pracovní činnosti, hudební výchova

Realizace těchto průřezových témat Enviromentální výchova – vedení žáků ke ke kladnému vztahu k přírodě, zvířatům,poznávat ohrožené druhy zvířat, seznámení s možnostmi a způsoby třídění odpadu. Výchova demokratického občana – úcta k hodnotám,dodržování daných norem. Osobnostní a sociální výchova – vzájemná pomoc při práci ve skupinách

Pomůcky a metody Pomůcky: PC, papír, fixy,obrázky Metody: diskuse, práce s textem - - vyhledávání na internetu, třídění obrázků

Rozvíjené kompetence K učení – učí se vyhledávat potřebné informace na internetu,vyhledává a třídí obrázky, kompletuje získané informace Komunikativní – nebojí se promluvit ve skupině, snaží se říci svůj názor Kompetence sociální a personální – spolupracuje s ostatními dětmi Kompetence k řešení problémů – řeší zadaný úkol na základě předchozích znalostí a vyhledávání dalších informací Kompetence pracovní – každý žák má možnost v průběhu dne třídit použitý odpad do kontejnerů, které jsou umístěny na chodbě školy.

Motivace,seznámení s tématem Na počátku hodiny dětem ukážu obrázky krásné a poškozené přírody Diskuze s dětmi o obrázcích – proč je příroda poškozená, co vše jí škodí, co nám škodí, co škodí zvířatům a rostlinám? Vytvoření pojmové mapy, děti zapisují na tabuli, co přírodě škodí a co ji prospívá

Vyhledávání a třídění informací Rozdělení dětí do skupin,ve kterých budou pracovat / po třech/ Zadání úkolu, vysvětlení,zadání internetových stránek Pomoc při vyhledávání / chránění živočicové, rostliny, třídění odpadu/

Skupinová práce – zjišťování nových informací Zadání internetových stránek dle skupin http:// cs. Wikipedia.org/ wiki/ Ekologie http:// www. ekokom.cz/ seripts/detail. http.//botany.cz/cs/chranene-rostliny/ Zadání požadavků do vyhledávače, pomoc při zadávání do PC. Výpisky nových informací – co jsem se dozvěděl nového,spolupráce s uč.

Zpracování nových informací Krátké výpisky nově zjištěných informací - práce ve skupinách Vzájemná spolupráce ve skupinách,dohoda na podstatných informacích / co si myslíš, že je opravdu důležité?/ Porovnávání zjištění nových informací s předchozími znalostmi

Prezentace nově získaných poznatků Zástupci skupin seznamují ostatní děti s nově získanými poznatky. Diskuse o zajímavých poznatcích. „Jak můžeš sám přispět k ochraně životního prostředí?“ „ Co dělají pro ochranu ŽP tví rodiče? „ Kde se můžeš ještě dozvědět něco nového o přírodě?“ / knihy, výstavy, televize, časopisy, zapojení do eko- soutěží/.

Kreslení obrázků na PC Kreslení obrázků dle rozdělení ve skupinách - 1.skup. – rostliny, květiny - 2.skup. – zvířata - 3.skup. - odpad

Vyhodnocení obrázků Prohlédnutí nakreslených obrázků Vyprávění o obrázcích /zástupci skupin/ Vytisknutí nejzdařilejších obrázků Výstava

Závěrečná reflexe Na koberci v kruhu si povídáme o tom,co se nám dnes dařilo a co nám naopak tolik nešlo. Vedu děti, aby se učily hodnotit práci celé skupiny, jak se jim společně pracovalo, co by příště udělaly jinak

Mé hodnocení Děti pracovaly se zaujetím. Byly velice aktivní při vytváření pojmové mapy. Bylo nutné dětem pomáhat při zadání internetových adres,(některé děti si nevěděly rady při psaní některých znaků). Práce ve skupinách se osvědčila. Děti velice bavilo malování, vznikly pěkné obrázky. Společně jsme si zazpívali píseň „Stromy“.