Řízený rozhovor, přesvědčování Etika a psychologie v řízení Vladimír Ajgl, 2006.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pololetní zhodnocení průběhu projektu Chci zůstat ve škole, reg. č. CZ.1.07/1.2.33/ za období září 2013 – leden 2014.
Advertisements

Podpora meziobecní spolupráce
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
PT – obecná charakteristika
Diagnostika SPU.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Výběrové řízení a přijímací pohovor – vybrané rady a tipy
Cesta ke kvalitě v praxi
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Struktura poradenského procesu
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Role supervize v bilanční diagnostice BDg z pohledu poradce pro dospívající z dětských domovů Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR.
CZ / /0390 Posílení role Odborového svazu KOVO při zvyšování adaptability jeho členů Příjemce dotace: OBSLUŽNÁ SPOLEČNOST,a.s. Partner: Odborový.
Komunikace a stimulování prodeje
Zásady pozorování a vyjednávání
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Tazatelská síť.
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Prezentační dovednosti
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
(specifické prostředí ve škole)
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Zpracovala: Simona Hyková
Průběh projektu - připomínky hodnotitelů Posouzení psychosociálních rizik Kampaň Evropské inspekce SLIC 2012 MUDr.Vladimíra Lipšová SZÚ.
Praktické rady a zkušenosti jak vytvořit RP, jak připravit program RP Eva Bosáková Národní kancelář EQUAL.
Komunikace s rodiči.
Komunikace a prezentace KOPRD
Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem
PSYCHOLOGIE JE VĚDNÍ OBOR, KTERÝ SE ZABÝVÁ PROŽÍVÁNÍM (PSYCHICKÝMI JEVY) A CHOVÁNÍM ČLOVĚKA.
MARKETINGOVÝ MIX.
1 Poradenský rozhovor Faktory účinnosti. 2 Faktor komunikace Vyjednávání při konfliktech – problémech –Společné vzájemné přibližování klienta a terapeuta.
Autor: Mgr. Dana Forýtková
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
Koulová, Staufčíková „ Projekt je podnik žáka, činnost, za kterou převzal žák plně odpovědnost“.
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Agrese a agresivita.
PSYCHOLOGIE VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
aneb Assessment Centre a Development Centre
ETNOGRAFICKÉ INTERVIEW ● cíl: zjistit, jak zkoumané osoby interpretují svět kolem sebe ● raport - navození příjemné, uvolněné atmosféry ● informant - osoba,
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Název:VY_32_INOVACE_VVP_9A_5F Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Helena Židová Ročník:9.r. Tematický okruh,
Název příspěvku: K pedagogické přípravě učitelů SOŠ z pohledu edukátora Karel OURODA, Ph.D., Mgr. et Mgr. novinář a odborný pedagog Workshop partnerství.
Výchovné metody Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 12.října 2012.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
PREZENTACE.  Základní principy prezentace  Příprava prezentace  Struktura prezentace  Závěr.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Výchova (definice) celoživotní společenský proces ovlivňování osobnosti…. proces záměrného působení na osobnost člověka… směřující k cíli vzájemné působení.
Nábor a výběr zaměstnanců
Struktura poradenského procesu
Workshop k akčnímu výzkumu
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Pedagogická Psychologie
Sociologie jako věda Mgr. Vladimír Velešík.
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Psychologie výchovy a vzdělávání
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Násilná osoba aneb co s ní
Pedagogika a psychologie
Konflikt Sociální psychologie.
Název plánované práce Student: Vedoucí práce: Třída: Školní rok:
Transkript prezentace:

Řízený rozhovor, přesvědčování Etika a psychologie v řízení Vladimír Ajgl, 2006

Společné znaky dvou zdánlivě nesouvisejících problémů Kdo vede řízený rozhovor, měl by být  dobrým psychologem  dobrým posluchačem

Přesvědčování  Přesvědčovat = měnit chování a postoje ostatních  Násilné x nenásilné přesvědčování  Dlouhodobě někoho ovlivníte, jen když změníte jeho postoje.  Identifikace potřeb přesvědčovaného  Kdy dochází ke změně postojů  Metody přesvědčování

Přesvědčování – změna postojů Co ovlivňuje změnu postojů a co k ní může přispět  odstranění nejistoty  inteligence  důvěryhodnost  dvoustranné působení  oblíbenost – osobní kouzlo  opakování  kontakty, spojenci

Přesvědčování - styly  odměna a trest – houževnatý bojovník  spolupráce a důvěra – přátelský pomocník  společná vize  asertivní přesvědčování – logik

Přesvědčování - příklady  Reklama  Public relations = přesvědčování mas  Volby = Politické přesvědčování  Vojenské přesvědčování  Sebevrazi  Násilníci  Souvislost s vyjednáváním.

Řízený rozhovor Když potřebujete něco zjistit, upřesnit. Aneb - Jak v krátkosti zjistit relevantní a užitečné informace? Příklady:  Přijímací pohovor  Dotazník = psaný řízený pohovor  Řízený rozhovor ve škole jako součást pedagogické metodiky

Řízený rozhovor - příprava  témata, otázky  časový harmonogram rozhovoru  informace o tázaném

Řízený rozhovor - průběh Příklad přijímacího pohovoru  vytvoření atmosféry  dát tázanému možnost, aby pohovořil o sobě  Stresové interview  Zhodnocení rozhovoru Pozor, aby se z řízeného rozhovoru nestal výslech!

Konec Díky za pozornost Díky za pozornost Vladimír Ajgl Mail: Web: