Řízený rozhovor, přesvědčování Etika a psychologie v řízení Vladimír Ajgl, 2006
Společné znaky dvou zdánlivě nesouvisejících problémů Kdo vede řízený rozhovor, měl by být dobrým psychologem dobrým posluchačem
Přesvědčování Přesvědčovat = měnit chování a postoje ostatních Násilné x nenásilné přesvědčování Dlouhodobě někoho ovlivníte, jen když změníte jeho postoje. Identifikace potřeb přesvědčovaného Kdy dochází ke změně postojů Metody přesvědčování
Přesvědčování – změna postojů Co ovlivňuje změnu postojů a co k ní může přispět odstranění nejistoty inteligence důvěryhodnost dvoustranné působení oblíbenost – osobní kouzlo opakování kontakty, spojenci
Přesvědčování - styly odměna a trest – houževnatý bojovník spolupráce a důvěra – přátelský pomocník společná vize asertivní přesvědčování – logik
Přesvědčování - příklady Reklama Public relations = přesvědčování mas Volby = Politické přesvědčování Vojenské přesvědčování Sebevrazi Násilníci Souvislost s vyjednáváním.
Řízený rozhovor Když potřebujete něco zjistit, upřesnit. Aneb - Jak v krátkosti zjistit relevantní a užitečné informace? Příklady: Přijímací pohovor Dotazník = psaný řízený pohovor Řízený rozhovor ve škole jako součást pedagogické metodiky
Řízený rozhovor - příprava témata, otázky časový harmonogram rozhovoru informace o tázaném
Řízený rozhovor - průběh Příklad přijímacího pohovoru vytvoření atmosféry dát tázanému možnost, aby pohovořil o sobě Stresové interview Zhodnocení rozhovoru Pozor, aby se z řízeného rozhovoru nestal výslech!
Konec Díky za pozornost Díky za pozornost Vladimír Ajgl Mail: Web: