Integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem 3.4.2008 1 Ing. Zdeněk Výborný MEPCO, s.r.o. Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova 1 160 41 Praha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Advertisements

Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Programové priority  P1 Regenerace a rozvoj měst  P2 Integrovaná podpora místního rozvoje  P3 Dostupnost a obslužnost regionu  P4 Udržitelný rozvoj.
Společný regionální operační program Priorita 1 Regionální podpora podnikání Opatření 1.1 Podpora podnikání ve vybraných regionech Priorita 2 Regionální.
II. fáze – Hodnocení technické a finanční kvality projektu – externí experti Jitka Štainerová.
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
Integrovaný plán rozvoje města Náchoda na období Jednání Řídícího výboru Náchod,
Možnosti využití ROP SZ k rozvoji regionálních pólů růstu na příkladu města Ústí nad Labem Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane.
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
DESATERO PROBLÉMŮ JILEMNICE 7. DUBNA 2011 Tato akce je součástí projektu „Jilemnice – město zeleně“ spolufinancovaného z Revolvingového fondu Ministerstva.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
21. dubna 2008 Výbor pro strategii a rozvoj STRATEGICKÝ PLÁN OBCE LIBČANY.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
MANAGEMENT MOBILITY Jiří Galatík CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
Volnočasové projekty a EU financování
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
3.1 – Rozvoj urbanizačních center Příjemci podpory
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
Informace o přípravě Integrovaného operačního programu  Ministerstvo kultury  Ministerstvo informatiky Vít Richter Národní knihovna ČR
IX. Konference Finance pro města a obce Libor Lukáš hejtman Zlínského kraje zástupce AKČR pro Regionální operační programy Využití Regionálních.
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
KRAJE ČR HLAVNÍ MĚSTO PRAHA.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
CEVTECH Soběslav Vítejte v Centru Ekologických a Vodárenských Technologií !
Ostrava Pilotní projekty v IOP „Integrovaný přístup k řešení romské problematiky v sociálně vyloučených lokalitách“
ITI Ústecko-chomutovské aglomerace
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
SUBURBANIZACE.
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
1 Region á ln í operačn í program regionu soudržnosti Středn í Morava 2007 – 2013 (ROP)
Teorie optimální velikosti města
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ JIHLAVSKÉ SÍDELNÍ AGLOMERACE Mgr. Tereza Chloupková, oddělení strategického rozvoje města Jihlavy Mgr. Tomáš Koukal, vedoucí.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Cestovní ruch.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
2. setkání pracovní skupiny „Život v obcích“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Výhodná geografická poloha.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
PROJEKT REGENERACE SÍDLIŠŤ Regenerace panelových sídlišť je dlouhodobý proces zaměřený na sociální, ekonomické, urbanistické, architektonické a technické.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Strategie rozvoje obce – tvorba koncepčního dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem na období fáze tvorby koncepčního dokumentu Mgr.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Zkušenosti a přínosy ROP Střední Morava pro rozvoj Olomouckého kraje Ing. Jiří Rozbořil hejtman Olomouckého kraje předseda Výboru Regionální rady regionu.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚST v IOP INTEGROVANÝ PLÁN.
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 2 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
2. setkání pracovní skupiny „Životní prostředí“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Zvyšování podílu separovaného.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Integrovaný regionální operační program
Regionální operační program NUTS II Jihozápad 2007 – 2013
Pracovní skupina č. 2: Strategický skelet
Integrovaný plán rozvoje města Opava pro Integrovaný operační program
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Výsledky projednávání
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

Integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem Ing. Zdeněk Výborný MEPCO, s.r.o. Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha 6 Dejvice

Integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem Obsah prezentace: A.Výstupy z analýzy B.IPRM MOBILITA C.IPRM - CENTRUM 2

Integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem Prioritní oblasti: Ekonomický rozvoj Sociální integrace Životní prostředí Přitažlivá města Dostupnost a mobilita Správa věcí veřejných - „smart governance“ 3

Ekonomický rozvoj Vnitřní disparita: Trend přesunu podnikatelských aktivit z centra do průmyslových zón v okrajových částech města - předpoklad změny středu města v administrativní centrum s obytnými zónami. Vnější disparita: Míra nezaměstnanosti ve městě překračuje průměr ČR téměř o 50 %. To s sebou přináší nárůst sociálně-patologických jevů. 4

Sociální integrace Vnitřní disparita: Nedořešená problematika bezbariérovosti v některých částech města (přechody ulic, zastávky MHD, vstup do veřejných budov). Vnější disparita: Město s nejnižší úrovní vzdělanosti ve srovnání s ostatními krajskými městy. 5

Životní prostředí Vnitřní disparita: Větší znečištění ovzduší a nebezpečí záplav v centru města oproti ostatním městským částem (poloha v údolí řeky Labe). Vnější disparita: Negativní image města se silně znečistěným životním prostředím. 6

Přitažlivé město Vnitřní disparita: Vylidňování staré zástavby v centru vlivem výstavby sídlišť v 70. a 80. létech. „Systematické“ rušení obytných zón v centru a přesun obyvatel do okrajových sídlišť. Vnější disparita: Absence historického jádra města. 7

Dostupnost a mobilita Vnitřní disparity: Kritické hodnoty intenzity dopravy v centru Preference individuální automobilové dopravy na úkor veřejné dopravy Bezbariérovost veřejné dopravy Parkování v centru města a na sídlištích 8

Správa věcí veřejných Vnější disparity: Podprůměrné daňové příjmy města Stavebně–technický stav budovy Magistrátu města 99

IPRM MOBILITA Doprava a mobilita: nejproblémovější oblast z pohledu počtu vnitřních disparit Vymezení na základě ukazatelů: 1. Stagnace (trend pokles) počtu přepravovaných osob 2. Nízká atraktivita veřejné dopravy 10

Vize: „Bezbariérovou mobilitou ke zlepšení kvality života obyvatel“ IPRM MOBILITA 11

IPRM MOBILITA Globální cíl: Stabilizace počtu přepravovaných osob vlivem zatraktivnění veřejné dopravy ve městě Specifické cíle: A - Modernizace vozového parku B - Zkvalitnění a rozšíření tratí C - Integrace veřejné dopravy 12

IPRM MOBILITA Opatření: A 1 Obnova vozového parku B 1 Dobudování tratí a související opatření C 1 Systemizace dopravy ve městě 13

IPRM MOBILITA Aktivity: A.1.1 Nákup trolejbusů včetně doprovodné infrastruktury B.2.1 Dobudování tratí B.2.2 Aktivity vedoucí k bezbariérovým trasám B.2.3 Rekonstrukce křižovatek C.1.1. Příprava koncepcí, programů, propagace a medializace veřejné dopravy C.1.2. Podpora rozvoje souvisejících služeb a budování parkovišť C.1.3. Personální a technické zajištění managementu IPRM 14

IPRM MOBILITA Indikátory výstupu (1) Průměrné stáří trolejbusů Počet nízkopodlažních trolejbusů Počet vozidel na ekologický pohon Počet nových vozidel MHD Průměrná přepravní rychlost Délka nových tratí Počet bezbariérových zastávek 15

IPRM MOBILITA Indikátory výstupu (2) Snížení intenzity dopravy v centru města Počet zavedených integrovaných systémů ve městě Počet mediálních kampaní Počet nově vzniklých koncepcí a programů Nová parkovací místa 16

IPRM - CENTRUM Vize: „Atraktivní centrum základem prosperujícího a bezpečného města“ 17

IPRM - CENTRUM Globální cíl: „Vznik urbanisticky hodnotného a přitažlivého centra města a zlepšení kvality života jeho obyvatel“. 18

IPRM - CENTRUM Specifické cíle: A. Urbanisticky hodnotné centrum města B. Kvalitní nabídka zařízení pro volnočasové aktivity a podmínek pro skupiny obyvatel ohrožených sociální exkluzí C. „Smart governance“ - zkvalitnění výkonu samosprávy města (lepší služby obyvatelům) 19

IPRM - CENTRUM Opatření: A.1 Regenerace a revitalizace území ve městě A.2 Řešení problematiky brownfields B.1 Regenerace a revitalizace veřejných budov B.2 Modernizace sociální infrastruktury C.1 Zlepšení podmínek pro efektivní výkon veřejné správy Magistrátem města C.2 Vytvoření odpovídající organizační struktury managementu IPRM 20

IPRM - CENTRUM Aktivity: A.1.1 Revitalizace městského centra A.1.2 Revitalizace nábřeží Labe A.2.1 Regenerace a revitalizace BF ve městě B.1.1 Dostavba a rekonstrukce kulturních a volnočasových zařízení místního významu B.1.2 Dostavba a rekonstrukce kulturních a volnočasových zařízení regionálního a nadregionálního významu B.2.1 Modernizace zařízení pro seniory 21

IPRM - CENTRUM Aktivity: C.1.1 Stavební úpravy budovy Magistrátu C.1.2 Modernizace technického a technologického vybavení magistrátu C.1.3 Personální a technické zajištění managementu IPRM 22

IPRM - CENTRUM Indikátory výsledku ROP: Počet zapojených partnerů Plocha regenerovaného a revitalizovaného území ve městech Plocha regenerovaných a revitalizovaných objektů ve městech celkem Počet vytvořených pracovních míst 23

IPRM - CENTRUM Nosné volně přidružené projekty:  Územní plán města Ústí nad Labem,  GIS (geografický informační systém),  Projekty tvořící „software“ výkonu veřejné správy,  Výchovně preventivní aktivity (komunitní plán atd.)  Aktivity Univerzity J. E. Purkyně,  Protipovodňová opatření 24

Děkuji za pozornost Ing. Zdeněk Výborný MEPCO, s.r.o. Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha 6 Dejvice Integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem 25