Dr. Lidmila Pekařová www.drpek.cz Super babička děda Dr. Lidmila Pekařová www.drpek.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
N ORMÁLNÍ JE NEKOU Ř IT Ž ALOUDÍKOVÁ, I., H RUBÁ, D. P D F A LF MU BRNO Výchova ke zdravému životnímu stylu a nekuřáctví na I.stupni ZŠ.
Advertisements

Krou ž ky školní dru ž iny Výtvarný krou ž ek  Ve výtvarném krou ž ku d ě ti zkoušejí malovat r ů znými technikami  Uplat ň ují výtvarný talent  Pracují.
 O co se pokoušíme  Stav p ř i minulé minikonferenci  Jak jsme pokro č ili  Po č ítání fitness  Problémy, na které jsme narazili  O co se pokusíme.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
2012 / 2013 Na č em stojí skauting? Jan Peroutka Ideologica.
Kultura stolování.
Moje domácí povinnosti
2014 / 2015 Katedra COLLEGIUM Vedení, styly vedení, káze ň, autoritativní p ř íkaz… Collegium Má ň a
2014 / 2015 COLLEGIUM Jak pomoci rádc ů m s budováním autority Má ň a 2.víkend: Collegium.
2012 / 2013 Psychologie Komunikace Zuzana Psychologia.
Cíl této brožury je podat ve stručné formě a z praktického pohledu základní informace o sledování růstu dítěte, zjištění jeho odchylky, určení příčiny.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | ŽIVOTNÍ PODMÍNKY ČESKÝCH DOMÁCNOSTÍ Michaela Brázdilová Šárka Šustová Tisková konference,
Některé právní důsledky zrušení anonymity dárců spermií JUDr. Jan Mach
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Ústav vs. Komunitní služba Domov Háj. Objekt Pětipatrová budova. Rodinný dům. Je běžné žít na ubytovně nebo v hotelu? Napořád? ústav komunitní služba.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Občanské právo 2 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
PhDr. Pavel Be ň o Tel nebo
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál č.: VY_32_INOVACE_107_Nebezpečí elektřiny Vypracoval:
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E 12/11 – Péče o novorozence a kojence.
Jiří Veiser. Rodina  * v Ráječku  Rodiče - Stanislav a Milada (Svačinová)  Bratr – Stanislav  Sestra – Milada  Manželka - Libuše  Děti –
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Pinkrová Název : VY_52_INOVACE_16_Význam.
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_Náhradní rodinná péče TÉMA SADY: Občanská výchova.
Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU 19 NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České.
JAN ÁMOS KOMENSKÝ 28.BŘEZNA LISTOADU 1670.
Stříhání malých a velkých dětí. Technika stříhání dětských vlasů. Bezpečnost práce a ochrana zdraví. EU-3-3.
Vánoce Zpracoval: Marcel Doman. Vánoce Vánoce se slaví na celém světě a my víme, kdo kde nosí dárky, co servírují na vánoční stůl, i jaké dodržují zvyky.
JAK NAJÍT ČAS PRO SEBE S DVOJČATY? Mgr. Zuzana Staroštíková
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice
MÁ SMYSL POŘÁDAT KONFERENCE?
ZDRAVÉ ZUBY Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Táhni,…ale vrať se! Východočeské muzeum v Pardubicích.
Děti odsouzených rodičů z hlediska sociálně – právní ochrany dětí
Specifické poruchy učení
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
STANOVENÍ OSOBNÍCH CÍLŮ A KROKY K JEJICH DOSAŽENÍ
Dětský klub Malý drak.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Děti na cestě z ústavů Zlata Brůžková, LUMOS
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Goethe-Institut Praha S knížkou do života (Bookstart) 23. října 2017
VY_32_Inovace_4.2.9 Práce a volný čas Člověk a jeho svět 3. ročník
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Právo sociálního zabezpečení
VYBER SPRÁVNÉ PŘÍSLOVÍ
Pořád od ženských slyšíme jejich pravidla
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
reklama REKLAMA reklama
Hry.
Děti odsouzených rodičů
Vyrůstal jsi v 50-tých, 60-tých nebo 70-tých letech...???
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Vyrůstal jsi v 50-tých, 60-tých nebo 70-tých letech...???
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Člověk a jeho zdraví TÉMA:
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Práva a povinnosti členů rodiny
Člověk a jeho svět 3. ročník
Agresivita jako ohrožení socializace dítěte
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
MATEŘSKÁ ŠKOLA Pardubice - Dubina, Erno Košťála 991
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Transkript prezentace:

Dr. Lidmila Pekařová www.drpek.cz Super babička děda Dr. Lidmila Pekařová www.drpek.cz

Patří do naší rodiny....

Zachraňují rodičům čas….. -rodiče mohou pracovat- -jsou ve větší pohodě na hru s dětmi- -zvládají práci doma ve větším klidu- -nevzniká partnerské napětí kdo a kdy- -vyzvedávají děti včas z MŠ- -chrání děti před školní družinou-

Nespěchají, mají čas…….. Umí si hrát e nesnaží se jen dohrát Trpělivě opakují hry Vyslechnou příhodu i po páté… Dětské vyprávění prožívají Stolují v klidu, sledují, jak jim chutná Oblékání je bez nervozity

Co se líbí dětem a nelíbí nám Vybírání jídel, nemusí jíst už vybrané Jí s pohybem, odchody od stolu Jídlo se za nimi nosí, nebo s ním běhají Sousta jim strkají do pusy

Dětem to vyhovuje, ale….. Uklízí se po nich nádobí ze stolu Berou jídlo hned po nákupu v předsíni Krmí se v obchodech sedící na vozíku Jídlo zahazují nebo jí jen něco Běhají s jídlem po bytě, odbíhají od stolu

Prospívají, ale někteří i škodí Sladkosti mnoho a před jídlem- Po cukru si nemusí čistit zuby- Neposlouchají, proč cukr dětem škodí! Vaří jim přednostně co chtějí, i nezdravé Odmítají teorie poškozování intelektu

Nevedou dítě k samostatnosti Podávají kabátek – dítě to umí Vytahují rukávky mikiny – dítě to umí Berou mu z ruky vše, co mu hned nejde Dělají za něho neoblíbené činnosti Dítě dělá jen to, co ho láká bez námahy Obouvají, navlékají čepičku, nečekají

Chtějí štěstí vnoučete, ale dělají mnohdy opak……… Narušují nacvičený denní režim Vstávání „na divoko“, jídlo do postele Uklízení před večeří – dítě nemusí Hrubosti vůči stáří – nevnímají Nerozlišují jejich věci a povinnosti Nežádají u školáků povinnosti doma

Opakují pořád dokola, co dítě už ví Přehlcují děti dárky Neumí vychovat jejich „zádrž“ Nežádají zralé jednání s dospělými Mluví žvatlavě a sladce Nejsou spravedliví k jiným dětem Lžou, aby se vyhnuli nárokům…

Z velkých dětí dělají malé Posazují je v autobusech Dovolují jim skákat dospělým do řeči Chovají se jako jejich nosiči Sami nic nepotřebují Starají se o jejich zvířátka

Patří jim láska, ale naučili dítě, aby umělo mít někoho rádo ?

Mluví negativně v náznacích O jednom z rodičů nebo obou O výchově doma O hloupostech co je zdravé…nic se neví Zlobí se na jiné děti, své idealizují Lžou rodičům při předání dětí… Vyhrožují „tak si to dělejte sami“

Nerespektují zásady rodičů Peníze pro dítě Pozornosti k narozeninám Počet dárků na vánoce

Co rodiče vychovali, to babičky a dědové nedodržují.. Koupání, čištění zubů… Dítě si nepřipravuje své oblečení Nevyhazuje si večer špinavé prádlo Nevěší mokré plavky na sušák Nestará se o svoji postel

A co rodiče dětí……? Rodiče chápou péči jako samozřejmost Kritizují prarodiče, sami chybují Chtějí, aby děti naučili to, co doma neumí Nezvažují ekonomické náklady Nezajišťují informace…. Nezajišťují techniku internetu

Jsou úžasní, ale ne všichni ! Konflikty řeší s prarodiči vlastní dítě…. Systém rodiny vytvořilo vždy jejich dítě… Dostávají velkou moc i ODPOVĚDNOST Rodiče jsou povinni určit hranice Rodiče musí naznačit možná nebezpečí

Jejich vztahy se přenáší i na vnoučata…………….