PŮDA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kdo nás živí Co je to litosféra Co je to zvětrávání
Advertisements

Půdy:.
Vznik, složení a význam půd
PŮDA PŮDA PŮDA.
PEDOSFÉRA = půdní obal Země Vznik půdy a její složky
Evelina Wajtrova REFERÁT listopad 2012
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Vznik půd.
Vznik a složení půdy Vznik půdy
Půdní obal ZŠ TGM Rajhrad Mgr. Zdeňka Hohnová Pedosféra.
Půdy jsou všude kolem nás.
Elektronická učebnice - I
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
PEDOSFÉRA.
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Půda.
Vznik půdy - půda pokrývá povrch zemské kůry
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: PŮDA
Voda, vzduch, půda a oheň 3. ročník
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Půda a zemědělství Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Pedosféra.
Pedosféra 1 Igor Dostal.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Půda a zemědělství Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Půdy.
PEDOSFÉRA Půdní obal Země
ŽIVÁ PŘÍRODA ŽIVÉ ORGANIZMY.
ZEMĚPIS 8. ročník PŮDY ČR.
PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
= půdní obal Země (z řeckého slova pedon = půda) - na povrchu litosféry - základní podmínka ž ivota na Zemi.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzická geografie Datum vytvoření
Půda Anotace: Materiál je určen k výuce pracovních činností (pěstitelství) v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o půdě, jejím vzniku.
Půda - např. písčité, hlinité, jílovité je to nejsvrchnější vrstva zemské kůry, která umožňuje vznik rostlinstva dle zrnitosti = půdní druhy (7) půda.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Pedosféra pastviny zemědělská půda sady.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Pedosféra.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda II. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda
PEDOSFÉRA Přírodopis 9. třída Zpracovala: Mgr. Jana Richterová
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_13_Půda
Přírodní vědy DUM 22 Základní podmínky života PŮDA II.
PŮDA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Pokusy – neživá příroda
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_ZE6-14 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Pedosféra = půda na Zemi
Pedon = půda Hlavní zdroj obživy
VY_52_INOVACE_17_ Význam půdy, lesů a vodních ploch
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
PEDOSFÉRA - půdní obal země - vzniká postupným rozpadem hornin.
Půdy.
KRAJINNÁ SFÉRA Pedosféra. půdní obal Země důležitá pro růst rostlin a fotosyntézu (výroba kyslíku)
Nauka zabývající se půdami = PEDOLOGIE
KRAJINNÁ SFÉRA Pedosféra. půdní obal Země důležitá pro růst rostlin a fotosyntézu (výroba kyslíku)
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Transkript prezentace:

PŮDA

Autor: Mgr. Adriana Benšová Šablona: V/II DUM 50 Období: leden 2012 Předmět: Prvouka Ročník: 3 Autor: Mgr. Adriana Benšová Metodický list / Anotace Touto prezentací se žáci seznámí s půdou, s jejím významem pro živé organizmy, se složením půdy, vznikem, vlastnostmi a s druhy půdy.

Půda – je další podmínkou života na Zemi - je součástí neživé přírody - je pokryv zemského povrchu Základ půdy tvoří zvětralé horniny a humus.

Rozpadání hornin způsobuje: VODA – horniny VÍTR – horniny ZMĚNY TEPLOT způsobují omílá obrušuje pukání hornin, do puklin se dostane voda a tam se zachytí semena rostlin KOŘENY ROSTLIN horninu dále rozrušují První rostliny, které se zde uchytily, časem uhynou a obohatí zvětralé horniny živinami. Uhynulé rostliny a živočichové obohacují zvětralé horniny živinami. Tak trvá dlouhou řadu let, než vznikne vrstva půdy, půda vznikala po tisíciletí. Rozpadem odumřelých těl rostlin a živočichů vznikne humus. HUMUS – obsahuje mnoho živin a činí půdu úrodnou

Vrstvy půdy - půda se skládá z několika vrstev povrchová vrstva spodní vrstva podloží Řez půdou

V půdě můžeme najít - zrnka písku - štěrk - drobné kamínky - zbytky těl rostlin a živočichů - vodu - vzduch Půda slouží jako opora kořenů rostlin, je zdrojem živin pro rostliny a je domovem mnoha živočichů : žížala krtek hlemýžď brouci červi

žížala krtek hlemýžď

brouk červi

Ornice – je nejsvrchnější část půdy, kterou zemědělci obdělávají a pěstují pak různé plodiny. Půda se tak stává úrodnou. Druhy půdy a) PÍSČITÁ b) HLINITÁ c) JÍLOVITÁ

- zemědělci o půdu pečují Typy půdy a) Černozem b) Hnědozem c) Rendziny d) Podzolové půdy e) Nivní půdy f) Glejové půdy Ochrana půdy – na svazích se pole orají napříč svahem, aby ji stékající voda neodnášela Hnojení - dodávání potřebných živin půdě, které rostliny potřebují ke své výživě - zemědělci o půdu pečují

Zdroje – obrázky: www.google.cz www.obrazky.cz www.biolib.cz