Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kyslík Mgr. Helena Roubalová
Advertisements

PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA NA ZEMI
Zemská atmosféra - stavba - soustředné vrstvy - různé vlastnosti
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Abiotické podmínky života
ATMOSFÉRA Obecná část Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
Ozon a vše kolem něho Jan Bajaja.
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
ATMOSFÉRA atmosféra = plynný (vzdušný) obal Země Složení vzduchu:
ZEMĚ výjimečná? ...nebo jen jedna z mnoha?.
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
Složky krajiny a životní prostředí
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Atmosféra Opakování – znáte z P: vzdušný obal Země
Věda, která se zabývá PŘÍRODOU
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – atmosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Výskyt, příprava, vlastnosti, užití
KYSLÍK.
ATMOSFÉRA.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
 člověk vypouští zplodiny do ovzduší, ty potom brání odchodu slunečního záření a působí jako skleník, pokud by se znečištění nesnížilo, tak hrozí oteplení.
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
POROVNÁVÁNÍ A ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL
Krajina a životní prostředí
Druhá mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Stavba a složení atmosféry. Globální oteplování.
VZDUŠNÝ OCHRANNÝ OBAL ZEMĚ
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZEk 1.část Úvod a dendrologie
Atmosféra Filip Bordovský.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Třetí mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Předgeologické období a prahory
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
Obr. 1 ATMOSFÉRA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Vznik a vývoj atmosféry Země
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Atmosféra Složení a stavba Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ ZEMĚPIS.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
= vzdušný obal Země (atmos = pára z řečtiny) - zabraňuje výkyvům teplot na Zemi - chrání Zemi před kosmickým zářením, meteority - umožňuje život na Zemi.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Atmosféra.
Sluneční záření Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Ovzduší – teplotní inverze Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_04_ATMOSFÉRA.
PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA NA ZEMI
Přechod rostlin na souš
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Obr. 1 ATMOSFÉRA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
ATMOSFÉRA atmosféra a její vlastnosti
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Problémy Ozónové vrstvy.
KRAJINNÁ SFÉRA PŘÍRODNÍ SLOŽKA ČLOVĚKEM TVOŘENÁ SLOŽKA
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
CZ.1.07/1.1.05/ Rozvoj interaktivních způsobů výuky ve škole
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Transkript prezentace:

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Alenou Čermákovou

Dusík vzniká rozkladem organických látek bakteriemi, kyslík vytvářejí zelené rostliny pevnin i vod při působení slunečních paprsků (fotosyntéza). Ostatní plyny vznikají při přírodních i antropogenních procesech...

Vrstva od zemského povrch do výšky 18 km (na rovníku nejsilnější, na pólu nejslabší. A/ probíhají zde děje, které vnímáme jako počasí a jeho změny

B/ prostředí, kde žijí létající druhy živočichů – ptáci, hmyz

C/ vrstva, kde se provozuje většina letecké dopravy Automobil spotřebuje na 1 km 90 l kyslíku, člověk za hodinu dýchání 15 l.

Vrstva od 18 do 50 km výšky. Součástí je ozonosféra – vrstva koncentrovaného nestabilního O3, který chrání Zemi před škodlivým UV zářením z vesmíru. Tato vrstva je ztenčená působením freonů a nadměrnou dopravou, tzv. ozonová díra … může způsobit onemocnění u živých organizmů

FUNKCE ATMOSFÉRY a) chrání před působením slunečního záření (pohlcuje UV záření) b) chrání před dopadem kosmických těles (tělesa shoří při průletu atmosférou) c) chrání Zemi před přílišným ochlazováním po- vrchu v noci

SKLENÍKOVÝ EFEKT Lidskou činností znečištěná atmosféra propouští sluneční záření k zemskému povrchu, ale nepropouští ho zpět do vesmíru

1/ Složení vzduchu ( co je N,O?) 2/ Vrstvy atmosféry (první dvě od zemského povrchu) 3/ Funkce atmosféry (ochrana Země - jaká) 4/ Působení lidí na změny v atmosféře