Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

CZ.1.07/1.1.05/ Rozvoj interaktivních způsobů výuky ve škole

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "CZ.1.07/1.1.05/ Rozvoj interaktivních způsobů výuky ve škole"— Transkript prezentace:

1 CZ.1.07/1.1.05/ Rozvoj interaktivních způsobů výuky ve škole Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod Mgr. Markéta Ulrychová PLYNY - OZÓN

2 Ozón Je tříatomová molekula kyslíku O3
Je to nestálý plyn, snadno se rozkládá: O3 → O2 + O Velmi reaktivní Usmrcuje mikroorganismy Ve vyšší koncentraci působí jako nervový jed

3 Ozón Vzniká působením ultrafialového záření nebo účinkem blesků na molekuly kyslíku Použití: 1) k dezinfekci vody (ozonizace) 2) jako součást raketových paliv

4 Ozonosféra Ve vysokých vrstvách atmosféry je ozónu více, nejvíc ho je v ozonosféře Je ve výšce 25 km nad Zemí Chrání život na Zemi před škodlivým ultrafialovým zářením ze Slunce Ať se nespálíš!

5 Ozónová díra Vznikla úbytkem ozónu v atmosféře
Dochází k tomu účinkem látek obsahujících molekuly fluoru a chloru - nejznámější je plyn FREON (chladící kapaliny do lednic, hnací plyny ve sprejích) !!! KATASTROFA – nutnost omezit užívání freonů – dnes již výrobky mají označení „bez freonů“


Stáhnout ppt "CZ.1.07/1.1.05/ Rozvoj interaktivních způsobů výuky ve škole"

Podobné prezentace


Reklamy Google