VY_32_INOVACE_ 17 Státní rozpočet.  Je schvalován každý rok parlamentem  Obsahuje část příjmovou a část výdajovou VY_32_INOVACE_ 17 Státní rozpočet.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Advertisements

ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk.
Struktura daní v ČR.
Daně.
Daně Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník
STÁTNÍ ROZPOČET Autor: Ing. Vladimír Havlík
SOCIÁLNÍ POLITIKA STÁTU
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
VY_32_INOVACE_ Daňová soustava.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01A32 AutorIng. Helena Svršková Období vytvořeníProsinec.
Podmínky zápočtu VFA Docházka 50% Docházka 50% Prezentace referátu Prezentace referátu Test Test.
definice daně přímé daně (daň z příjmu, majetkové daně) nepřímé daně
Veřejné finance Ing. Vojtěch Jindra. Veřejné finance Finance představují proces tvorby, rozdělování a užití peněžních fondů a peněžního kapitálu. Finance.
Příjmy a výdaje v daňové evidenci
Státní rozpočet II. Petr Machala.
Státní rozpočet Rozpočet přebytkový Rozpočet vyrovnaný
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Nástroje makroekonomické politiky státu VY_32_INOVACE_
ÚČTOVÁNÍ VE TŘÍDĚ 3: ZÚČTOVACÍ VZTAHY (základní schémata)
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Veřejné finance Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Daňová teorie a politika
Daňová soustava I. Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Zdanění subjektů terciárního sektoru
Státní rozpočet I. Petr Machala.
Finanční a rozpočtové právo
Typy rozpočtů Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Petr Machala. Co může vyjadřovat tento graf? Míra veřejného dluhu v roce 2011 Máme důvod k radosti?
Základní prvky daňové techniky
DANĚ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
DAŇOVÁ SOUSTAVA. Daňová soustava  Členění na přímé (z příjmu a majetkové) a nepřímé  Kdo je plátce a poplatník?  Daně přímé  Daň z příjmu FO a PO.
DANĚ a jak na ně. daň odvody do veřejných rozpočtů (státu a obce) odvody do veřejných rozpočtů (státu a obce) daň: přímá z příjmů z příjmů z nemovitostí,
Podmínky zápočtu VFA Docházka 50% Docházka 50% Prezentace referátu Prezentace referátu Test Test.
PŘÍMÉ A NEPŘÍMÉ DANĚ Kristýna Nevolová Lucie Krausová C2A.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_20_Fiskální politika TEMA:Finanční gramotnost.
Daňová soustava v ČR Daně tvoří významnou část příjmů státního rozpočtu a jsou významným nástrojem ovlivňování ekonomiky státem Daně tvoří významnou část.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E20.17 Ročník2. ročník.
Státní rozpočet a daně Občanský výchova 9. ročník.
Finanční právo Nováčková Dominika, Kateřina C3A. Finanční právo souhrn právních norem, obsahem jsou finanční vztahy, to znamená vztahy získávání, shromažďování,
Osnova: 1.Význam daňové soustavy 2.Definice daně 3.Právní úprava daní 4.Rozdělení daní v ČR 5.Základní pojmy 6.Otázky k opakování s řešením 7.Zdroje Daňová.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení sse systémem daní v ČR AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Určeno pro: žáky 4.ročníku středních škol Vzdělávací obor: Základy společenských věd, Občanská nauka Tematický okruh: Základy práva Téma: Finanční právo.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Jana Volková Název: VY_32_INOVACE_20_OV9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Státní rozpočet.
JINDŘICHŮV HRADEC Michaela Kaloušová ZÁKLADNÍ INFORMACE  k město Jindřichův Hradec čítá obyvatel  Leží severovýchodně od Českých.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_04.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_26_Daně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST DANĚ ZŠ HejniceZ. Hyxa. DANĚ Daně a veřejné rozpočty daně jsou jedním ze zdrojů příjmů veřejných rozpočtů. Veřejné rozpočty jsou státní,
Obsah veřejných rozpočtů I 4. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 37.
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
DAŇOVÁ SOUSTAVA.
DAŇOVÁ SOUSTAVA CHARAKTERISTIKA DANÍ.
VY_32_INOVACE_56_Národní hospodářství
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
DAŇOVÁ SOUSTAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Daně (prezentace) Autor: Mgr.
FISKÁLNÍ A MONETÁRNÍ POLITIKA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Název projektu: Moderní škola
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Šárka Vítová Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Daňová soustava v ČR Daňová soustava v ČR Musí odpovídat soustavám EU
Daně.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Anotace Vysvětlit, jak správně hospodařit s penězi. Popsat, co je rozpočet a objasnit žákům, jak sestavit svůj měsíční rozpočet a rozpočet rodiny. Objasnit.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_ 17 Státní rozpočet

 Je schvalován každý rok parlamentem  Obsahuje část příjmovou a část výdajovou VY_32_INOVACE_ 17 Státní rozpočet

 Pokud jsou příjmy větší než výdaje hovoříme o přebytku.  Jestliže jsou příjmy a výdaje přibližně stejné jedná se o vyrovnaný rozpočet.  Pokud výdaje převyšují příjmy dochází ke schodku (deficitu) státního rozpočtu. VY_32_INOVACE_ 17 Státní rozpočet

 Nejdůležitější jsou daně:  Daň z příjmu  Spotřební daň (benzín, alkohol,  Tabákové výrobky) VY_32_INOVACE_ 17 Státní rozpočet

 Daň z přidané hodnoty (DPH)  Daň z nemovitosti a z převodu  Nemovitostí (tj. z budov a pozemků)  Dědická daň  Darovací daň  Silniční daň VY_32_INOVACE_ 17 Státní rozpočet

 Dále sem patří cla (za dovoz zboží ze zahraničí)  Správní poplatky  Odvody rozpočtových organizací VY_32_INOVACE_ 17 Státní rozpočet

 Výdaje na chod státu (státní úřady, obrany státu, policie, soudnictví…)  Veřejná spotřeba obyvatel (peníze na školství, zdravotnictví, kultura, věda…)  Sociální dávky (vyplácení důchodů, podpory v nezaměstnanosti….. VY_32_INOVACE_ 17 Státní rozpočet