Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0985 Předmět: Ekonomika Ročník: 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ POJMY EKONOMIE
Advertisements

Základní pojmy v ekonomice
Digitální učební materiál
Podstata fungování tržní ekonomiky
1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A3 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
1. Základní ekonomické pojmy
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
1/2 FUNGOVÁNÍ TRŽNÍ EKONOMIKY EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
Potřeby lidí 2.hodina.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A2 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o.
HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Potřeby :  Co to jsou potřeby  Základní.
3. srpna 2013VY_32_INOVACE_100202_Teorie_potreb_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Téma: Svět práce a financí Vypracoval: Ing. Milan Havlas
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ZAKLADNI.
HOSPODAŘENÍ RodinY 6. ročník.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Podnikání v cestovním.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Téma: Svět práce a financí Vypracoval: Ing. Milan Havlas
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Petr Machala. Opravdu vše, co chcete i potřebujete? (rozdělte věci a vysvětlete) CHCI POTŘEBUJI 1.chleba 2.mléko 3.parfém od Armani 4.obraz od Picassa.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Činitelé uspokojující potřeby:  Statky.
Zsv. Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Chudoba jako sociální problém
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_712 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: VF : b) přírodní zdroje.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_706 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Potřeby Jméno autora: Ing.
NEUSTÁLE SE OPAKUJÍCÍ PROCES: 1) VÝROBY 2) ROZDĚLOVÁNÍ, PŘEROZDĚLOVÁNÍ 3) SMĚNY 4) SPOTŘEBY HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Statky a služby Základní ekonomické pojmy Čím uspokojujeme potřeby? Službami a statky. Co je to statek? Hmotná i nehmotná věc sloužící k uspokojení potřeb.
Úspory Spotřeba Investice Keynesiánská ekonomie. Spotřeba a úspory Spotřeba C (Consumption)  Statky dlouhodobého užití  Statky krátkodobého užití 
Trh práce. Nabídka pracovních sil v naší republice je v krátkém časovém horizontu (v rámci roku, několika málo let) relativně neměnná. Poptávka po pracovních.
Název školy:Střední škola dopravy, obchodu a služeb Autor: Lenka Komárková Název projektu: Zlepšení podmínek výuky Číslo projektu:CZ /
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Podnik Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Anotace Materiál je určen pro 1. a 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu EKONOMIKA DOPRAVY, inovuje výuku použitím multimediálních.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Majetek domácnosti, hospodaření.
Ekonomika – základní pojmy.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Co je ekonomie? 1. seminář TNH 1
Statky, služby VY_32_INOVACE_40_797
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření podniku.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výrobní faktory CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
DUM - Digitální Učební Materiál
Název projektu: ICT ve výuce
Název školy: Střední škola dopravy, obchodu a služeb
Statky a služby CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
DUM - Digitální Učební Materiál
Transkript prezentace:

Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1. Téma: Svět práce a financí Vypracoval:Ing. Milan Havlas Materiál: VY_32_INOVACE_443 Datum: Anotace: Seznámení se základními ekonomickými pojmy, potřeby, statky a služby, spotřeba, výrobní faktory, životní úroveň. Obor: H/01 Cukrář, H/01 Kuchař-číšník H/01 Zemědělec-farmář

Potřeby Členění potřeb:  fyzické a duševní (jídlo, pití / láska, přátelství)  hmotné a nehmotné (jídlo, oblečení /vědomosti)  Individuální a společenské (poslech rádia / obrana státu)  Zbytné a nezbytné (luxusní auto, kouření / jídlo, spánek)  Současné a budoucí (učení, zábava / bydlení, rodina) Požadavky, vyvolávající pocit nedostatku, nebo nadbytku, které se snažíme uspokojit.

Své potřeby člověk a společnost uspokojují pomocí prostředků uspokojování (statků a služeb). Služba je cizí užitečná činnost, která slouží k uspokojení lidských potřeb svou existencí nebo průběhem Členění služeb:  věcnéjsou činnosti, které obnovují nebo zlepšují hmotné statky (opravy předmětů),  osobníjsou činnosti, které působí na naší osobu (kadeřnice, lékařské ošetření). Statky a služby

Statek je produkt, který slouží k uspokojování lidských potřeb. Členění statků: Podle podstaty:hmotné a nehmotné Podle dostupnosti:volné a ekonomické Podle použití:spotřební a kapitálové spotřební statky jednorázová/ dlouhodobá spotřeba kapitálové statky (slouží k další výrobě, činnosti) investiční / provozní Statky a služby

Spotřeba Je užití statků a služeb k uspokojení lidských potřeb. Spotřeba nevýrobní - konečná, týká se používání spotřebních předmětů. osobní – týká se spotřeby jednotlivce společnosti – spotřeba skupiny lidí Spotřeba výrobní – produktivní, týká se používání kapitálových statků, např. spotřeba surovin, strojů, nástrojů při výrobě nových statků.

Výrobní faktory Zdroje pro výrobu statků nebo poskytování služeb.  Lidské zdroje – práce  Přírodní zdroje – půda, nerostné bohatství, voda, vzduch  Kapitál – kapitálové statky (hmotné/nehmotné)

Životní úroveň stupeň uspokojování lidských potřeb

Kontrolní otázky:  Jmenujte některé nehmotné potřeby.  Jaký je rozdíl mezi statkem a službou a co mají společné?  Vyjmenuj a popiš výrobní faktory

Zdroje informací: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Havlas Fotografie: Public Domain dostupné na domain-images-pictures/father-daughter-and-son-enjoy- afternoon-of-fishing.jpg.html