Rozdílná etiketa v mezinárodních zvyklostech

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Studie: Data retention v ČR v praxi Petr Kučera Iuridicum Remedium, o. s.
Advertisements

Společenské úlohy oděvů aneb
E TIKETA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
aneb Jak se slušně chovat 
Jak si počínat při soudním jednání
Podnikatelské organizace (firmy, podniky, popř. jejich dílčí části) tvoří součást sociálně ekonomické struktury společnosti. Z tohoto hlediska je pro.
Mezinárodní situace na přelomu 19. a 20. století
2.PROJEKTOVÝ DEN Let‘s play together. V ÁNOČNÍ TRADICE Žáci se seznámili s vánočními tradicemi partnerských zemí. Zaujalo je například rozdílné sváteční.
Interkulturním vzděláváním a prožitkem k toleranci
© ppm factum research 16. října 2014 Stravování jako zaměstnanecký benefit: přínos (a omezení) poukázek na stravování z pohledu zaměstnavatelů, zaměstnanců.
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Vývoj počtu společnosti řízených z daňově výhodnějších oblastí Ředinová Hana Paseková Marie.
Profesní organizace, nadace a neziskové organizace.
UČÍME SE PODNIKAT Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Neverbální komunikace
Digitalizace výuky Příjemce
Vánoce v Japonsku.
Komunikace.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_OSVZ_ON Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Tazatelská síť.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Sdílením k úspěchu aneb Sdílením k profesionalizaci = úspěch Stanislava Kabele, Asim El Amin.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
JAK ZDŮRAZNÍME GESTIKULACÍ SVÁ SLOVA? A KTERÁ GESTA BYCHOM POUŽÍVAT NEMĚLI.
TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI FAKULTA TEXTILNÍ Katedra hodnocení textilií Kristýna Šlemínová.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Komunikace s rodiči.
MANAGEMENT V PODMÍNKÁCH ZEMÍ VÝCHODNÍ EVROPY A RUSKA. Dle strategií České republiky jsou oblasti působení českých podniků na mezinárodních trzích jednou.
Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem
Tržní ocenění a zajišťování úvěru
Interkulturní psychologie
Marketingová politika a výběr pracovníků. Produktové skupiny, segmentace, teritoria Určení hlavního produktového a teritoriálního rozdělení a stanovení.
Globální retailing v Evropě
Mezinárodní vztahy v předvečer 1. světové války
Společná obchodní politika EU
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
Mgr. Šárka Prachařová AABYSS s. r. o.
Význam hodnotové orientace v OM Osnova Hodnoty obecně a hodnoty týkající se nás samých 4 kardinální ctnosti a nově diskutované hodnoty Hodnoty jako zdroj.
FORMÁLNÍ A NEFORMÁLNÍ VZTAHY Aneta Jelínková C4A
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podnikání a kulturní odlišnosti Úvodní seminář podzim 2008 Boris Janča
7/ Etiketa v diplomacii I. Etiketa v diplomacii – prokazování úcty, … Guth-Jarkovský: „Zdvořilost a dobrý mrav žádá, abychom se k neznámým chovali vždy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_ETIKETA_VSEDNIHO _DNE-II_PREZENTACE_06 Název školyStřední.
Informace a společnost – neverbální (nonverbální) komunikace Hana Slámová VOŠIS 2014.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_ÚVOD- ETIKETA_PREZENTACE_01 Název školyStřední škola.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_10_ Společenská pravidla Číslo projektu:
Zásady dobrého průvodce. Průvodce (zájezdů ) VEDOUCÍ ZÁJEZDU TOUR MANAGER, ASSISTANCE PENDANT LE VOYAGE, REISELEITER Doprovod zájezdů DOPROVOD ZÁJEZDU.
6/ Diplomatický protokol, diplomatické uzance -popis formálních postupů v diplomacii -používání jazyků v diplomacii -praktické příklady z „prolamování“
Společenské chování Společenské chováníOB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
TEST Společenské chování
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_PRIJIMACI_POHOVOR_BOTY _PREZENTACE_20 Název školyStřední.
Nerovné odměňování žen a mužů – příčiny a současná situace v ČR Mgr. Veronika Šprincová.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_50_Občanská výchova_Morálka.
Latinská Amerika Tento studijní materiál vznikl jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Podpora odborných praxí a stáží studentů ESF MU u budoucích.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Svatava Mlčochová Název šablonyVY_32_INOVACE SPV Název DUMuSPV K Stupeň.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
Pravidla chování, právo a morálka
Marketingový plán podniku
  Název: VY_32_INOVACE_EV_8A_4M Škola: Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor: Mgr. Jolana Lásková Ročník: 8. Tematický.
Diplomatický protkol 7 a 8-9
ROZDĚLENÍ HOSTIN Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Společenská výchova – V restauraci
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Diplomatický protokol uvod a blok 1 a 2
Název: VY_32_INOVACE_EV_8A_3M Škola: Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor: Mgr. Jolana Lásková Ročník: 8. Tematický okruh,
SŠ oděvní, služeb a ekonomiky Červený Kostelec
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Lidé kolem nás TÉMA: Zásady.
Transkript prezentace:

Rozdílná etiketa v mezinárodních zvyklostech

Význam etiky pro podnikání Byznys nemá vytvořeny žádné formalizované, obecně uznané a kontrolované etické standardy a dokonce ani žádný soubor osvědčených postupů, které by pomohly "udat tón" při stanovování způsobů, jak si mají podniky počínat při uzavírání obchodů.

Několik platných zásad obchodního jednání Neignorovat kulturní odlišnosti dané země Byznys se nedělá jen u jednacího stolu Dovědět se co nejvíce o zemi, kam cestujeme Snažíme se získat prostředníka v dané zemi Nekritizovat,nezobecňovat a brát v potaz odlišný přístup k času

Zvyklosti v obchodním jednání všeobecný přehled Zdvořilost a formálnost Umění konverzace a přehledu v oboru Patřičné odívání (elegance= konzervatismus) Dochvilnost=znamení úcty k hostiteli

Respektovat a dodržovat zásady vlastní firmy Nehovořit o náboženských tématech a sexu Větší odstup a úsporná gestikulace Zachovat etiketu a respekt k tradicím Tolerance a respekt k názorům

1.ČESKÁ REPUBLIKA Uzavírání obchodů převážně na půdě firmy Oficiální pozdrav podání ruky Pečlivé zpracování písemností Vykání a darování vizitek Oslovování tituly Dárky obchodním partnerům nejsou vždy nutností Význam odívaní

Nevtipkovat,respektovat zavedené předpisy Nezapomínat na tituly 2.NĚMECKO Nevtipkovat,respektovat zavedené předpisy Nezapomínat na tituly Dárky mezi partnery vzácně Oslovování ve 3.osobě pan,paní Oblékání konzervativní a pečlivé

Velký význam má písemný styk 3.RAKOUSKO Velký význam má písemný styk Obchodní partneři zváni výhradně do restaurací Dárky se vyměňují vzácně(knihy,cd..) Věcné obchodní jednání předchází Small talk-obecná témata Neradi přecházejí k tykání

Alergie na americké způsoby Cení smysl pro humor 4.FRANCIE Alergie na americké způsoby Cení smysl pro humor Dospělé ženy oslovujeme Madame Hirearchie ve firmě se promítá do stylu oblečení Dárky (bomboniéra,květiny)

Zvyklosti velmi rozdílné podle firem a částí Ruska 5.RUSKO Zvyklosti velmi rozdílné podle firem a částí Ruska Připravenost na výbuchy,tvrdá slova Časté pozvání domů(mnoho jídla) Diskuse často vypadají jako hádka Pozvání do restaurace se vyplácí = finančně náročné Oslovování anglicky Mr.Nekrasov Dárky-honosné(pero,parfém,alkohol)

Osobní vztahy hrají klíčovou roli 6.ITÁLIE Osobní vztahy hrají klíčovou roli Jejich nedochvilnost nepovažovat za nedbalost Vřelí,bezprostřední muži se často objímají Dárky k posílení osobních vazeb V restauraci-pizza = jidlo chudých,víno ke všemu ale ředěné vodou Nedarovat ostré předměty-přinášejí smutek

Vizitky na konci setkaní Pozor v kontaktu se ženami 7.ŠPANĚLSKO Ležerní vztah k času Vizitky na konci setkaní Pozor v kontaktu se ženami Oceňují pokus mluvit v jejich řeči Dárky zdůrazňují vztah mezi lidmi,důležitý pěkný obal a značka Oslovovaní 3.osobou Don José-dobrým známým-úcta a oddanost

Po hlavním chodu přípitek na zdraví královny 8.VELKÁ BRITÁNIE Dobré způsoby Po hlavním chodu přípitek na zdraví královny Nepoužívají tituly,pouze čestné nebo šlechtické Na otázky How are you?pouze zdvořilostní odpovědi Neříkají ne,zdvořilostně zjemní odmítnutí

Říkají si křestními jmény Nemají zábrany kritizovat 9.USA Váží si svého času Říkají si křestními jmény Nemají zábrany kritizovat Odstup 60-70 cm-neporušovat Tisknou ruce víc než evropané Sluší se sportovat a nekouřit Dárky se posílají k vánocům

Nemají rádi okázalost,spíše upřímnost a jednoduchost 10.Nizozemsko Nemají rádi okázalost,spíše upřímnost a jednoduchost Pozvání domů je vzácné Rychle přechází k tykání Firemní oblékání značně uvolněné(pán v džínách a svetru může být ředitel)

Nešetřit komplimenty na adresu firmy 11.JAPONSKO Nešetřit komplimenty na adresu firmy Nenaléhat,nespěchat,ano=vzal jsem na vědomí,než přijmutí návrhu Metafory,mlhavost,vyhýbavost Tradiční pozdrav-úklon Nedávat bílé květiny,číslo 4 je spojeno s pohřby a smutkem Mnoho informací předáváno neverbálně-gesta

12.EGYPT Nespěchají,pracovní týden od soboty do středy,respektovat jejich kulturu Muži se při pozdravu poplácávají a líbají Zásadně se v horku nevyslékat Velmi pohostinní,trochu se zdráhat přijmout Dárky předávat oběma rukama,ne pravou Jako dárek se nehodí alkohol Nechceme-li sladit je nutné upozornit, sami nesladí jen když nosí smutek